Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@23:51:31 GMT

۳۸۷ تن کالای اساسی در رفسنجان توزیع شد

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۰۸۳۲

۳۸۷ تن کالای اساسی در رفسنجان توزیع شد

به گزارش خبرنگار مهر، شاهین حریری عصر دوشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار رفسنجان اظهار داشت: مواردی از گرانفروشی برخی سودجویان در بازار اعلام می‌شود که راهکار رفع این گرانفروشی، اهتمام جدی و دقیق در حوزه نظارت بر بازار است.

وی در ادامه افزود: از ابتدای سال جاری ۳۸۷ تن کالای اساسی در شهرستان رفسنجان توزیع شده که این کالاها شامل ۲۳۰ تن برنج هندی، ۱۱۰ تن شکر، ۳۷ تن گوشت منجمد گوساله بوده است و اخیراً هم سهمیه ۱۱۰ تن گوشت منجمد مرغ در حال توزیع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت رفسنجان ادامه داد: سال گذشته یک هزار و ۱۸۳ تن شکر از آبادان و ۲۸۳ تن شکر هم از کرمان در رفسنجان برای مصارف صنوف، صنعت و خانگی توزیع شد که در حال حاضر هر کیلوگرم شکر در بازار با قیمت هفت هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

حریری با بیان اینکه در بحران شیوع کرونا ۵۰ تن شکر به دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان برای تولید الکل و مواد ضدعفونی کننده داده شد، اظهار کرد: در این بحران همچنین ۵۰ تن برنج در اختیار عوامل اجرایی طرح مهمانی بزرگ رفسنجانی‌ها برای توزیع در بسته‌های معیشتی بین خانوارهای آسیب دیده از کرونا داده شد و قرار است ۶۰ تن دیگر هم به این طرح اختصاص داده شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت رفسنجان تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی اعم از گرانفروشی، تقلب، عدم درج قیمت و غیره مراتب را با تلفن ۱۲۴ اعلام تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

کد خبر 4939802

منبع: مهر

کلیدواژه: صنعت معدن و تجارت کرمان کالای اساسی رفسنجان ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شیوع کرونا شهرکرد گرگان عید سعید فطر قزوین بیرجند نماز عید سعید فطر ایلام روز جهانی قدس ستاد مقابله با کرونا تن شکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۰۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم درج قیمت و گرانفروشی بیشترین تخلفات گزارش شده به تعزیرات

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان با اشاره به اینکه عدم درج قیمت و گرانفروشی بیشترین تخلفات گزارش شده به تعزیرات، گفت: تعداد ۱۴ هزار و ۵۰۰ پرونده در تعزیرات همدان مورد رسیدگی قرار گرفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان،مرضیه یونسی امروز ضمن دیدار با مسلم مخفی، فرماندار همدان گزارشی از عملکرد تعزیرات حکومتی همدان ارائه داد و فرماندار نیز از عملکرد اداره کل تعزیرات حکومتی استان همدان در سال 1402 تقدیر کرد.

مدیرکل تعزیرات استان همدان نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد تعزیرات حکومتی همدان تاکید کرد: در سال 1402 تعداد 14 هزار و 500 پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت که 14 هزار و 460 فقره آن منجر به صدور رأی شد.

مرضیه یونسی عنوان کرد: بیشترین تخلفات گزارش شده شامل عدم درج قیمت 3282 فقره، گرانفروشی 2379 فقره، تقلب و کم فروشی 1875 فقره، عدم اجرای تکالیف صنفی  1439 فقره، عدم صدورو ارائه فاکتور 1329 فقره، عدم رعایت بهداشت 1188 فقره و قاچاق کالا و ارز  1053 فقره بوده است.

وی با اشاره به اینکه در  سال گذشته اصناف همدان 44 هزار و 617 میلیارد و 230 میلیون ریال جریمه شدند، گفت: 225 اکیپ گشت مشترک از مورخه 15 اسفند تا 18 فروردین 1949 فقره بازرسی را به انجام رساندند که در این بازرسی‌ها 534 پرونده با محکومیت 741 میلیارد و 345 میلیون ریال تشکیل شد.

مدیرکل تعزیرات استان همدان ضمن قدردانی از واحدهای صنفی و مراکز تولیدی و توزیعی که حقوق مصرف‌کنندگان را رعایت می‌کنند، بیان کرد: از آحاد مردم انتظار می‌رود با حساسیت ویژه تخلفات حوزه اصناف و بازار را به دستگاه‌های متولی گزارش دهند تا بر مبنای اصل سرعت در رسیدگی‌های تعزیرات حکومتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن با متخلفین به صورت قاطعانه و بازدارنده برخورد شود.

مسلم مخفی، فرماندار همدان در این دیدار، اظهار داشت: در بحث آرامش موجود در بازار، تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها اقدامات و عملکرد تعزیرات حکومتی همدان قابل تحسین است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جابه‌جایی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان باری آذربایجان غربی از مبدا بندر امام خمینی (ره)
  • چالشی در خصوص تأمین و قیمت کالای شکر خوزستان ایجاد نشود
  • عدم درج قیمت و گرانفروشی بیشترین تخلفات گزارش شده به تعزیرات
  • تامین ارز کالای قاچاق در چهارراه استانبول/ بازار غیررسمی آرام می‌شود
  • دخانیات و لوازم خانگی بیشترین کالای قاچاق در قم بود
  • زیان ۳۵ درصدی پوشاک قاچاق به تولیدکنندگان در بازار شب عید
  • تامین ۳ میلیارد دلار ارز برای واردات انواع کالا‌ها در سال ۱۴۰۳
  • تامین ۳ میلیارد دلار ارز برای واردات انواع کالا‌ها در سال جاری
  • جابه جایی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان باری آذربایجان غربی
  • ناوگان باری آذربایجان غربی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی از بندر امام جابجا کرد