Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحقیق جدید نشان می دهد بیمارانی که بعد از ابتلا به بیماری کووید-۱۹تحت عمل جراحی قرار می گیرند در معرض ریسک بالا مرگ قرار دارند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محققان دریافتند در بین بیماران مبتلا به کروناویروس که تحت جراحی قرار می‌گیرند، نرخ مرگ و میر به مراتب بیشتر است.

محققان داده‌های مربوط به ۱۱۲۸ بیمار را از ۲۳۵ بیمارستان در ۲۴ کشور بررسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان به سرپرستی دانشگاه بیرمینگام انگلستان دریافتند در مجموع نرخ مرگ و میر در مدت ۳۰ روز ۲۳.۸ درصد بود.

همچنین نتایج نشان داد نرخ مرگ و میر در مردان (۲۸.۴ درصد) در مقایسه با زنان (۱۸.۲ درصد) بالاتر بود. در گروه سنی ۷۰ سال به بالا هم (۳۳.۷ درصد) نرخ مرگ بیشتر از گروه سنی زیر ۷۰ سال (۱۳.۹ درصد) بود.

به گفته محققان، حدود ۲۸.۴ میلیون مورد عمل جراحی اختیاری در طول دوره پاندمی کروناویروس در جهان کنسل شده است. از نظر محققان، این تصمیم در زمانی که بیماران در بیمارستان در معرض الودگی به کروناویروس هستند بسیار مقتضی و بجا بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کووید ۱۹ اجتماعی کروناویروس نرخ مرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۰۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییرات آب و هوایی باعث افزایش مرگ و میر ناشی از سکته مغزی می‌شود

ایتنا - مطالعه جدیدی ادعا می‌کند که نوسانات شدید آب و هوا ناشی از تغییرات آب و هوایی می‌تواند به افزایش مرگ و میر ناشی از سکته مغزی کمک کند.
محققان در نشریه ژورنال Neurology گزارش دادند که یخبندان و امواج گرمای سالانه با بیش از نیم میلیون مرگ در سال‌های اخیر مرتبط است. کوان چنگ، محقق بیمارستان Xiangya در دانشگاه مرکزی جنوبی در چانگشا، چین، گفت: «تغییرات چشمگیر دما در سال‌های اخیر بر سلامت انسان تأثیر گذاشته و باعث نگرانی گسترده شده است. مطالعه‌ها نشان داد که این تغییر دما ممکن است آمار سکته مغزی را در سراسر جهان افزایش دهد، به ویژه در جمعیت‌های مسن‌تر و مناطقی که نابرابری‌های مراقبت‌های بهداشتی بیشتری دارند.»

به گزارش ایتنا، به گفته محققان، به ویژه مناطق با هوای شدت سرد با سکته‌های مغزی بیشتر مرتبط است. محققان خاطر نشان می‌کنند دمای بسیار بالا یا خیلی پایین هر دو می‌تواند خطر سکته مغزی را در افراد افزایش دهد.

دمای پایین باعث انقباض عروق خونی فرد و افزایش فشار خون می‌شود. فشار خون بالا یک عامل خطر اولیه برای سکته مغزی است. از سوی دیگر، دمای بالاتر می‌تواند باعث کم‌آبی بدن شود که باعث غلیظ شدن و کندی جریان خون می‌شود که از جمله عواملی هستند که با سکته مغزی نیز مرتبط ‌اند.

بر اساس گزارش انجمن قلب آمریکا، مرگ و میر ناشی از سکته مغزی در ایالات متحده بین سال های 2011 تا 2021، 26 درصد افزایش یافته است. محققان استدلال می‌کنند که بخشی از این می‌تواند با تغییرات آب و هوایی مرتبط باشد.

 
برای این مطالعه، این تیم به بررسی سه دهه سوابق بهداشتی برای بیش از 200 کشور و منطقه پرداخت و مرگ ناشی از سکته مغزی را با دمای محلی در زمان مورد نظر مقایسه کرد. محققان تخمین می‌زنند که بیش از 521000 مرگ ناشی از سکته مغزی در سال 2019 مربوط به دمای بسیار پایین یا بسیار بالا بوده است. بر اساس گزارش انجمن قلب آمریکا، این بخش بزرگی از 6.6 میلیون مرگ در سراسر جهان است که به سکته مغزی در سال 2019 نسبت داده می شود.

به گفته محققان، میزان مرگ و میر ناشی از سکته مغزی مرتبط با تغییرات دما 7.7 مرگ در هر 100000 نفر برای مردان و 5.9 در هر 100000 برای زنان بود. آسیای مرکزی منطقه ای با بالاترین نرخ مرگ و میر ناشی از سکته مغزی با 18 در 100000 نفر بود.

چنگ گفت: «تحقیقات بیشتری برای تعیین تأثیر تغییر دما بر سکته مغزی و هدف‌یابی راه‌حل‌هایی برای رسیدگی به نابرابری‌های سلامت مورد نیاز است.» تحقیقات آینده باید با یافتن سیاست‌های بهداشتی مؤثری که به علل بالقوه تغییرات اقلیمی، مانند سوزاندن سوخت‌های فسیلی، جنگل‌زدایی و فرآیندهای صنعتی رسیدگی می‌کند، این تهدید را کاهش دهد.

دیگر خبرها

  • درمان بیماران مبتلا به MS ساده‌تر می‌شود
  • باز شدن پنجره‌ای نو در شناسایی ضایعات مغزی
  • راهکار ژاپنی برای مقابله با خشم
  • فعلا خبری از بارش‌های چشمگیر در کرمانشاه نیست/ رشد ۱۶ درصدی بارش‌ها
  • تغییرات آب و هوایی باعث افزایش مرگ و میر ناشی از سکته مغزی می‌شود
  • طرحی معنوی برای کاهش نگرانی بیماران قبل از جراحی + فیلم
  • نیاز به همه گروه‌های خونی در هرمزگان
  • کاهش کلسترول با جایگزینی گوشت با پروتئین قارچ
  • بازماندگان کووید شدید ماه‌ها بعد با مشکلات سلامتی مواجه می شوند
  • جایگزینی مناسب برای گوشت