Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@23:39:20 GMT

دانشکده طب سنتی تبریز مرجع طب غیرکلاسیک ایران می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۰۹۶۰

دانشکده طب سنتی تبریز مرجع طب غیرکلاسیک ایران می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا شمس اردکانی دیشب در گفت و گو با خبرنگاران در تبریز افزود: با حضور افراد مهم، متعهد و آگاه، این دانشکده به یکی از مراکز تولید علم و دانش در حوزه طب سنتی تبدیل شده و آن گونه که شایسته تبریز است نقش خود را ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه در سال ۸۶، اولین دانشکده‌های طب سنتی در ایران تأسیس شدند، گفت: دانشکده‌های طب سنتی تهران، ایران، شهید بهشتی و شاهد، جزو اولین دانشکده‌های طب سنتی در ایران می‌باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اردکانی با اشاره به پیشینه علمی، تاریخی و فرهنگی تبریز، اظهار کرد: تبریز، قطب بزرگ علمی کشور در طول تاریخ ایران بوده و دومین دانشگاه به عنوان دانشگاه کلاسیک در ایران در این شهر تأسیس شده است.

وی به نقش تبریز در جریانات ۲ قرن اخیر در ایران اشاره کرد و گفت: تبریز در عرصه‌های علم، اقتصاد، فرهنگ و ایثار تأثیر گذار بوده که این ایثار امروز نیز در جانفشانی‌های کادر درمان این شهر نمایان است.

رئیس دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی ایران هم گفت: احساس می‌کنم مباحث اغواگرانه‌ای در داخل واژه طب اسلامی مستتر است که فرد را به بیراهه می‌کشاند.

امیر حسین جمشیدی، اظهار کرد: واژه‌ای تحت عنوان طب اسلامی در برخی موارد امید واهی به افراد داده و فرصت درمان مناسب را از آن‌ها می‌گیرد.

وی افزود: کل نظام کاری ما اسلامی است، اما قائل به واژه‌ای به نام طب اسلامی نیستم و چیزی به‌نام طب اسلامی نداریم.

جمشیدی خاطرنشان کرد: اگر روایت‌هایی به نام برخی از ائمه نیز وجود دارند، باید بررسی شوند که در چه زمانی و به چه کسی و با چه شرایطی گفته شده‌اند.

وی با بیان اینکه طب سنتی مکمل طب رایج است، گفت: هرگز نگفته‌ایم که از درمان رایج استفاده نکنید و سراغ طب سنتی بیایید.

وی همچنین با اشاره به نحوه برخورد با ارائه داروهای غیر مجاز در عطاری‌ها تاکید کرد: زمانی می‌توانیم در این زمینه موفق عمل کنیم که هر خانواده‌ای بازرس خودش باشد و برای دریافت خدمات مربوط به طب سنتی به سلامتکده‌ها، کلینیک‌ها و محل‌های مورد تأیید دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت مراجعه کند.

جمشیدی خاطرنشان کرد: معاونت بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی، وظیفه نظارت بر رعایت اصول بهداشتی در عطاری‌ها، معاونت درمان، وظیفه نظارت بر دخالت عطاری‌ها در امور پزشکی و معاونت غذا و دارو وظیفه رسیدگی به ارائه داروهای غیر مجاز، قاچاق و فراورده‌های ارائه شده در عطاری‌ها را برعهده دارند.

رئیس دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی ایران، عطاری‌ها همچنان تحت نظارت اتحادیه عطاران و سقط فروشی‌ها هستند.

کد خبر 4939814

منبع: مهر

کلیدواژه: تبریز طب سنتی وزارت بهداشت ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شیوع کرونا شهرکرد گرگان عید سعید فطر قزوین بیرجند نماز عید سعید فطر ایلام روز جهانی قدس ستاد مقابله با کرونا طب اسلامی عطاری ها طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۰۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند

بهادر صیدمحمدیان با تأکید بر اینکه عطاری‌ها حق فروش و عرضه هیچگونه دارو یا فرآورده دارویی را ندارند، گفت: عطاری‌ها تنها می‌توانند گیاهان دارویی مجاز و غیرسمی را ارائه دهند.

بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، وی با تأکید بر اینکه محل عرضه هر نوع دارو یا فرآورده دارویی تنها داروخانه است، اظهار کرد: هرگونه فروش دارو یا فرآورده دارویی اعم از داروی گیاهی، طبیعی و سنتی یا داروهای شیمیایی و بیولوژیک در محلی غیر از داروخانه از جمله عطاری‌ها تخلف محسوب می‌شود.

معاون فنی اداره کل طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو افزود: در صورت مشاهده دارو و فرآورده دارویی در عطاری‌ها توسط بازرسان، این فرآورده‌ها به عنوان محصولات قاچاق ضبط و بر اساس ضوابط با عطاری مربوطه برخورد می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند
  • ممنوعیت عرضه دارو‌های گیاهی در عطاری‌ها
  • تجهیز ۲۸ بخشداری آذربایجان‌شرقی به فیبرنوری
  • خواص رازیانه؛ گیاهی سرشار از خواص معجزه آسا (فیلم)
  • رونمایی از تصاویر شماتیک جداره‌سازی بازار تبریز + تصاویر
  • دانشگاه آزاد همدان میزبان ۲۵ شرکت صنعتی و خدماتی در رویداد صدرا
  • رویکردی نوین در آموزش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی 
  • چادر سنتی مغولی به سبک روز بازسازی شد! (+تصاویر)
  • تقویت فراکسیون انقلاب اسلامی به حفظ انسجام مجلس کمک می‌کند
  • تجلیل از کارگردان فیلم آپاراتچی در صحن شورای شهر تبریز