Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@02:23:40 GMT

ویروس کرونا هزار و یک چهره دارد/علل افزایش موارد ابتلا

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۰۹۷۲

ویروس کرونا هزار و یک چهره دارد/علل افزایش موارد ابتلا

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود مردانی، در گفتگو با شبکه خبر، با اشاره به رتبه خوب ایران (رتبه ۸ در جهان) از نظر آمار بهبود یافتگان، افزود: این موفقیت با تلاش شبانه روزی و طاقت فرسای کارکنان مراکز درمانی و ازمایشگاهی و همراهی و همکاری خود مردم به دست آمده است.

وی ادامه داد: کرونا تمام نشده است و اگر غفلت کنیم و فاصله گذاری اجتماعی و اصول بهداشتی فردی و اجتماعی را رعایت نکنیم شرایط این گونه نخواهد ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردانی با اشاره به افزایش موارد جدید مبتلایان به کرونا، گفت: یکی از علل افزایش آمار مبتلایان مراجعه بیشتر مردم و مبتلایان به مراکز درمانی به علت کمتر شدن محدودیت‌ها و دوم به علت افزایش آزمایشگاه هاو انجام آزمایش‌ها در ۱۰۰ آزمایشگاه کشور است.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی، با تاکید بر اینکه کرونا ضعیف نشده و احتمال ابتلای بچه، جوان، پیر، زن و مرد وجود دارد، ادامه داد: کرونا هزار و یک چهره دارد و قدرت آلوده کنندگی آن کم نشده و تغییر نکرده است.

وی تصریح کرد: گرما هم هیچ تاثیری بر کرونا نداشته است و الان مشاهده می‌کنیم که هر کس از خوزستان می‌آید به کرونای تمام عیار مبتلاست، آن‌هایی که در تماس با ویروس و بیماری هستند، اما نمی‌گیرند یکی از دلایلش ممکن است این باشد که آنتی بادی محافظت کننده داشته اند.

مردانی با برشمردن علائم بیماری کرونا گفت: اوایل گمان می‌کردند این بیماری دستگاه تنفس فوقانی را درگیر می‌کند، اما الان مشخص شده که این بیماری التهاب عروقی است و در دیواره رگ‌های انسان التهاب ایجاد می‌کند و در هر جای بدن مثل دستگاه گوارش یا سیستم اعصاب مرکزی و ... می‌تواند روی دهد البته بیشتر دستگاه تنفسی را درگیر می‌کند.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی با توصیه موکد به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شستن مکرر دست‌ها و زدن ماسک و پرهیز از سفر رفتن و شرکت نکردن در مراسم و اجتماعات افزود: در مناطق گرمسیر نمی‌شود بدون کولر زندگی کرد و شواهدی هم مبنی بر انتقال ویروس از طریق کولر وجود ندارد و عزیزانی که کولر گازی استفاده می‌کنند بهتر است فیلترهای آن را تمییز و ضد عفونی کنند.

وی توصیه کرد شهروندان هنگام استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و در مجامع بیش از ۱۰ نفر، حتما از ماسک استفاده کنند.

کد خبر 4939818

منبع: مهر

کلیدواژه: مسعود مردانی ویروس کرونا بیماری های عفونی ویروس کرونا وزارت بهداشت فاصله گذاری اجتماعی کیانوش جهانپور دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی کووید 19 سعید نمکی هفته سلامت گوارش علیرضا زالی بیماری ام اس هفته بدون دخانیات درمان ناباروری سازمان نظام پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۰۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کولر آبی بخریم یا گازی؟

کولر آبی چگونه کار می‌کند؟
به احتمال بسیار زیاد با نحوه کار کولر آبی به طور کامل آشنایی دارید. به طور خلاصه کولر آبی یک دستگاه تهویه هوایی است که از آب به عنوان عامل خنک کننده استفاده می‌کند. در این دستگاه، آب به کمک یک پمپ به بالای پوشال‌های دستگاه هدایت می‌شود تا آن‌ها را مرطوب نگه دارد. در این مرحله هوای خنک از طریق فن و البته کانال کولر به فضای داخل خانه منتقل می‌شود.

کولر گازی چگونه کار می‌کند؟

کولر گازی یک دستگاه تهویه هوایی است و برای خنک کردن هوا از فرآیند فشرده‌سازی گاز استفاده می‌کند. در ابتدا گاز خنک‌کننده فشرده می‌شود تا دما و فشار آن افزایش پیدا کند. در ادامه گاز فشرده شده به اسمزی که مسئول کنترل جریان گاز و کاهش فشار آن است انتقال پیدا می‌کند تا سرد شود.

در ادامه گاز خنک شده به مبادل حرارتی می‌رود جایی که از لوله‌هایی، گاز خنک شده حرارت خود را به هوا منتقل می‌کند و هوا را خنک می‌سازد. سپس هوای خنک شده توسط یک فن به محیط اطراف منتقل می‌شود و در نتیجه دمای محیط کاهش می‌یابد. این فرآیند به قدری تکرار می‌شود تا دمای اتاق به حد دلخواه برسد.

مقایسه مصرف برق کولر آبی و گازی

جدا از این‌ که قیمت کولر گازی بسیار بیشتر از کولر آبی است، اما مصرف برق بالاتر کولرهای گازی باعث شده تا بسیاری از افراد به سراغ این محصولات نروند. شما حتی بهترین کولر گازی را هم که تهیه کنید مصرف برق آن حدود ۵ تا ۷ برابر بیشتر از کولر آبی است و این یعنی باید هزینه بسیار بیشتری برای قبض برق خانه پرداخت کنید.

البته که به طور کلی میزان مصرف برق کولر آبی یا گازی به موارد زیادی از جمله توان کولر، بهینه بودن آن و بسیاری از عوامل دیگر بستگی دارد ولی در حالت کلی بدون شک مصرف برق کولر گازی بسیار بیشتر است. البته که این گفته نباید باعث شود تصویر کنید که خرید کولر آبی الزاما به صرفه‌تر است و در ادامه توضیح می‌دهیم که کولرهای آبی برای برخی از مناطق اصلا مناسب نیستند.

کولر آبی برای چه مناطقی مناسب است؟

از آنجایی که کولر آبی از طریق آب و رطوبت تلاش می‌کند تا دما را کاهش دهد و فضا را خنک‌تر کند، این کولرها برای محیط‌های خشک بسیار مناسب است ولی اصلا برای
مکان‌هایی با رطوبت زیاد مانند شمال یا جنوب کشور توصیه نمی‌شود. در شهرهایی مانند اصفهان، یزد، کرمان و حتی تهران کولر آبی می‌تواند انتخاب مناسبی به حساب بیاید.

کولر گازی برای چه مناطقی مناسب است؟

کولر گازی تقریبا برای تمام مناطق مناسب ارزیابی می‌شود و به‌خصوص اگر در مناطقی با رطوبت بالا زندگی می‌کنید حتما باید به سراغ کولرهای گازی بروید؛ چرا که کولر آبی در این مناطق عملا کاربردی نخواهد داشت.

فرقی نمی‌کند که به دنبال بهترین کولر آبی یا گازی باشید و یا قیمت کولر آبی یا گازی برای شما اولویت باشد، در هر صورت می‌توانید محصول مورد نظر خود را از تکنولایف با بهترین قیمت و البته ضمانت اصالت و سلامت کالا خریداری کنید.

کولرها پس از خرید بلافاصله برای شما ارسال می‌شوند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن درب منزل تحویل داده خواهند شد.
 

دیگر خبرها

  • افزایش موارد حیوان‌ گزیدگی در تربت حیدریه
  • بخش عمد‌ه‌ای از سرماخوردگی‌ها کروناست
  • چه مردانی بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات هستند؟
  • تحقیق جدید؛ کمبود خواب ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • افشای اسرار بیماران چه مجازاتی دارد؟
  • رایج‌ترین علائم ام اس را بشناسید
  • کولر آبی بخریم یا گازی؟
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • کم‌خوابی از عوامل کبد چرب غیرالکلی است