Web Analytics Made Easy - Statcounter

خداداد امینی روش گفت: به منظور بزرگداشت یاد و خاطره امام راحل، تمرکز ویژه برنامه های رحلت امام خمینی (ره) بر تبیین و استفاده از بستر رسانه، فضای مجازی و نیز تبلیغات محیطی است بنابراین برگزاری مراسم جمعی بزرگداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد در دستور کار قرار ندارد.

«خداداد امینی روش» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: به منظور بزرگداشت یاد و خاطره امام راحل، تمرکز ویژه برنامه های رحلت امام خمینی (ره) بر تبیین و استفاده از بستر رسانه، فضای مجازی و نیز تبلیغات محیطی است بنابراین برگزاری مراسم جمعی بزرگداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد امسال در اين شهرستان در دستور کار قرار ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت ضمن بزرگداشت یاد و خاطرۀ بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و شهدای گرانقدر قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، بیان کرد: با توجه به اعلام وضعیت هشدار بیماری کرونا از سوی ستاد مقابله با کرونا در شهرستان جيرفت و ضرورت رعایت مسائل بهداشتی و مصوبات ستاد مقابله با کرونا، امکان برگزاری مراسم و اجتماعات بزرگ، محوری و با فراخوان و دعوت عمومی از آحاد  مردم مومن و انقلابی  امکان پذیر نیست.

وی اظهار کرد: امسال از مهمترين مراسم سالگرد ارتحال امام راحل، سخنرانی حضرت امام خامنه ای می باشد که قرار است ساعت ۱۱ صبح ۱۴ خرداد به صورت مستقيم از طريق شبکه های سراسری تلويزيون پخش شود در همین راستا با هماهنگی های صورت گرفته هم زمان سخنان ایشان از بلندگوهای مساجد نیز پخش می شود.

 امینی روش عنوان کرد: از کلیه دستگاه های اجرایی، نهادها، رسانه‌ها انتظار می رود تا درباره جایگاه و ابعاد شخصیتی و تبیین شخصیت ایشان برای قشر جوان و نیز در خصوص تبیین قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، برنامه سازی کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی جیرفت ابراز کرد: همچنین می توانند ابعاد مختلف شخصیت امام راحل و اهداف قیام ۱۵ خرداد را برای مردم به ویژه نسل جوان از طريق فعالیت‌های فراگیر فرهنگی همچون برگزاری مسابقه ها، باز نشر وصیت‌نامه سیاسی الهی امام راحل، سبک زندگی، سیره و مکتب سیاسی ایشان با بهره حداکثری از ظرفیت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بازگو و تبیین کرده و دستگاه‌های اجرایی به ویژه شهرداری‌ها نیز نسبت به تبلیغات محیطی و میدانی سطح شهر‌ها و بخش‌ها اقدام کنند.

وی با اشاره به ضرورت یاد و خاطره امام خمینی (ره)، افزود: به فرمایش رهبری، یاد امام راحل یادآور عزت ملت ایران و بیداری ملت ایران است؛ یادآور اسوه شدن و قدوه شدنِ ملت ایران برای همه‌ ی امت اسلامی و ملتهای مستضعف است.


امینی روش بیان کرد: 14 خرداد يادآور شخصیت ممتاز و برجسته انسانی است که با بهره‌مندی از ایمان، شجاعت، علم، اخلاص و توکل به خداوند متعال بر عليه ظلم و جور ظالمان و مستکبران عالم قيام کرد و همت خود را صرف آگاه کردن امت اسلامی از نقشه ها و طرح های شیطانی دشمنان اسلام و بشريت کرد و در این راه به اعتراف دوست و دشمن موفقیت های زیادی نیز کسب کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی جیرفت تاکید کرد: بدون شک یکی از این موارد موضع محکم و انعطاف ناپذیر حضرت امام خميني(ره)، سیاست بر علیه قدرت های شیطانی عالم بود، ايشان باصلابت و توکل بر خدا ایستادگی در مقابل تمامیت کفر جهانی را دنبال کردند و در اين راه لحظه ای از پای ننشستند.

وی ادامه داد: گرچه دشمنان خونخوار و جنايتکار از هر اقدامی عليه ايشان فروگذار نکردند تا شاید خللی در اراده آهنين امام خمینی  (ره) به وجود آورند اما اينک گستره پایگاه ایشان قلوب دردمندان و محرومان جهان است و امروز نام امام خمینی(ره) با واژه های آزادی، استقلال، خودباوری، ظلم ستیزی و مبارزه مستمر بر علیه بیداد، مترادف است و الهام بخش آزادگان عالم برای روزهای بهتر و آینده روشن تر می باشد.

امینی روش ابراز کرد: امروز مظلومان عالم از اینکه در قرنی که به قرن امام خمینی(ره) شهره شده است تعلق دارند، به خود می بالند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی جیرفت اظهار کرد: اگرچه رحلت و فقدان امام بزرگوارمان برای آزادگان عالم ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر بود اما به‌ فضل خداوند تقدیر چنان رقم خورد که انتخاب خلف صالح ایشان حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) به رهبری انقلاب اسلامی مرهمی بر قلب‌های جریح و دل‌های سوگوار شد.

وی در خاتمه تاکید کرد: اينک ملت بزرگ ایران اسلامی با رهبری حضرت امام خامنه‌ای در مسیر تحقق آرمان والای انقلاب اسلامی، ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمای حضرت ولی‌عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) گام برمی‌دارد.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: بزرگداشت امام خمینی ره مراسم ۱۴ خرداد ۱۴ خرداد قیام ۱۵ خرداد ۱۵ خرداد رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تبلیغات محیطی فضای مجازی امام خمینی امینی روش حضرت امام امام راحل ۱۵ خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۱۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مسئول برگزاری این همایش وکارسوق آموزشی گفت: نخستین کارسوق آموزشی تحلیل و سواد رسانه‌ای وفضای مجازی برای دانش آموزان با هدف ارتقاء سطح سواد رسانه‌ای وتحلیل آنها دراین بخش درحوزه فضای مجازی با حضور دانش آموزان چند مدرسه به محوریت دبیرستان علامه حلی آمل برگزار شد.

مهناز خاکی داودی، با اشاره به اینکه درعصر کنونی که با گسترش هزاران شبکه رسانه ای، اخبار و مطالب با کسری از ثانیه در جهان منتشر می‌شود، داشتن سواد رسانه‌ای برای همه افراد جامعه به خصوص دانش آموزان مهم است، افزود: داشتن سواد رسانه به ما کمک می‌کند که اگر مطلبی یا سخنی با شدت کم یا زیاد منتشر شود می‌تواند تبعات زیادی داشته‌باشد.

وی ادامه داد، اگر افراد جامعه سواد رسانه‌ای نداشته باشند، قدرت تشخیص واقعیت را ندارند و می‌توانند تحت تاثیر شایعات کذب، دچار هیجانات زود گذر شده و تصمیمات بی نهایت سطحی را بگیرند، این نوع تصمیمات می‌تواند صدمات زیادی به ساختار جامعه و امنیت مردم وارد کند.

مدیردبیرستان علامه حلی آمل، همچنین با بیان اینکه سواد رسانه‌ای نوعی تکنیک عملی ومهارت بسیار ویژه است که در عصر حاضر یکی از مهمترین آموزش‌ها در جهان تلقی می‌شود، تصریح کرد، سواد رسانه‌ای به فرد این توانایی را می‌دهد که تحلیل مناسبی از مطالب منتشر شده در انواع شبکه‌های رسانه‌ای را داشته باشد.

به گفته خانم خاکی داودی، سواد رسانه ۵ مهارت را به ما می‌آموزد که شامل تشخیص چیزی که رسانه‌ها قصد ایجاد آن در باور مردم را دارند، تشخیص تعصبات و دروغ‌های رسانه ها، کشف داستان‌های پنهان در خبرها، ارزیابی رسانه‌ها با تجربیات، باور‌ها و ارزش‌های خود طراحی و ایجاد پیام‌های رسانه‌ای خود است.

وی با بیان اینکه سواد رسانه‌ای به هر فردی مهارت دسترسی و استفاده از اطلاعات و محتوا، مهارت تحلیل و ارزیابی آن، مهارت ارزیابی انتقادی و مهارت تولید خلاق و ارتباط با پیام‌های رسانه‌ای را می‌دهد، اضافه کرد: امروز نوع استفاده از فضای مجازی که دانش آموزان استفاده می‌کنند، باید هوشیار باشند که خیلی‌ها با نوع مطالب وانتشار گسترده آنها به دنبال پیاده کردن برخی هدف‌های خاص هستند و نمونه آن که دشمن امروز در فضای مجازی بدنبال جداسازی نوجوانان ما از ارزش‌های دینی و اسلامی است تا افکار نوجوانان ما را به سمت باورپذیری‌های غیرمتعارف سوق دهد.

مدیردبیرستان علامه حلی آمل ادامه داد، برگزاری کارسوق و کارگاه‌های سواد رسانه‌ای با هدف آگاهی بخشی و توانمند سازی دانش آموزان و پیشگیری از آسیب‌های احتمالی در حوزه فضای مجازی در قالب این دوره آموزشی یک روزه برگزار شد.

در این دوره یکی از اساتید حوزه سواد سانه‌ای وفضای مجازی به مفاهیم کلی از فضای مجازی و نقش آن در زندگی امروزی و نقش‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی این فضا اشاره کرد.

در ادامه مباحث مرتبط با امنیت در فضای مجازی، شیوه‌های کلاه برداری، حملات سایبری، حساسیت نسبت به آمادگی در برابر تکنولوژی هوش مصنوعی و تاثیرات عمیق‌تر آن در زندگی آینده بشر بیان شد.

دیگر خبرها

  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزان درآمل برگزار شد
  • برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل
  • غرفه‌سازی برای ناشران در فضای شبستان مراحل پایانی خود را طی می‌کند
  • انتقام از بلاگر معروف به خاطر اختلاف بر سر تبلیغات
  • برگزاری دوره توانمندسازی کنشگران رسانه و فضای مجازی
  • ایران اسلامی رسالت جهانی دارد/تربیت جوانان خداجوی آخر زمانی
  • طنز در فضای مجازی با اقتصاد پیوند خورده است
  • برگزاری دوره های سواد رسانه برای کاهش آسیبهای فضای مجازی
  • تراکتور شایعات را تکذیب کرد؛ گزینه‌های پرافتخار مدنظرمان است