Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام صفایی با اشاره به اقدامات جهادی اهالی مسجد امام حسن مجتبی(ع)در دستگیری از محرومان منطقه علانین شهرری، گفت: اشتغال‌زایی در فضای مسجد برای زنان بدسرپرست یا سرپرست خانوار و درآمدزایی از طریق تولید ماسک، در این راستا انجام شده است.

حجت الاسلام «مجید صفایی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و برنامه های مسجد امام حسن مجتبی(ع) (واقع در شهرک علانین شهرری) در راستای رزمایش مواسات و همدلی مومنانه، اظهار کرد: با آغاز بحران کرونا با تشکیل تیم جهادی در مسجد امام حسن مجتبی(ع) متشکل از 50 خواهر و 50 برادر اقدامات جهادی را در مسجد به منظور شناسایی محرومان و نیز کسانی که در این بحران دچار ضرر و زیان شدند، مورد توجه قرار دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی(ع) با اشاره به فعالیت گروه جهادی  این مسجد از ساعت 7 صبح تا 22 بیان کرد: تهیه و توزیع 200 بسته ارزاق شامل (گوشت، مرغ و نیز 15 قلم کالا) و بسته های بهداشتی میان محرومان شناسایی شده و نیز کارگرانی که به دلیل بحران کرونا بیکار شده اند، از جمله این اقدامات است ضمن اینکه 5 تا 7 میلیون تومان نیز کمک نقدی به متضرران و کسانی که کسب و کارشان را از دست دادند، صورت گرفت تا بتوانند، حداقل های زندگیشان را بگذراندند. علاوه بر این، تعدادی از این افراد را به خیریه های مختلف معرفی کردیم تا به صورت ماهیانه نیز کمک هایی به این افراد انجام شود.

 

وی ادامه داد: شهرک علانین دارای 50 هزار نفر جمعیت است که اقلیت هایی از اتباع ایرانی و غیرایرانی در آنجا سکونت دارند، به همین جهت یکی از رویکردهای فعالیتی ما تعامل و همکاری با مساجد پیرامونی مسجد امام حسن مجتبی(ع) است تا در انجام فعالیت ها دچار موازی کاری نشویم. در اجرای رزمایش مواسات و همدلی مومنانه در شناسایی نیازمندان هم این مسئله مورد توجه قرار گرفت.

 

حجت الاسلام صفایی رویکرد دیگر فعالیت مسجد امام حسن مجتبی(ع) را اشتغال زایی برای افراد بیکار و بی بضاعت دانست و تصریح کرد: اولویت ما در مسجد تنها تهیه مایحتاج زندگی افراد نیازمند نیست بلکه تلاش ما در این راستا است که برای کسانی که توانایی کار دارند، اما شرایط اشتغال مناسب را ندارند، در مسجد فرصت کسب و کار فراهم کنیم.

 

وی ادامه داد: در همین راستا با حمایت تعدادی از خیرین در فضای مسجد برای تعدادی از زنان سرپرست خانوار و یا بدسرپرست و یا کسانی که شرایط کار مناسب ندارند، زمینه اشتغال فراهم کردیم.

 

حجت الاسلام صفایی تصریح کرد: با همه مشکلاتی که بحران کرونا به وجود آورد، اما برکاتی نیز به همراه داشت به طوری که با راه اندازی کارگاه تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده و فروش آنها با قیمت بسیار ارزان توانستیم نیاز مردم شهرک علانین را در این زمینه تامین و برای مسجد نیز درآمدزایی داشته باشیم و با سود فروش این مواد هم توانستیم برخی از اقلام و مایحتاج ضروری نیازمندان را تهیه کنیم.

 

وی اضافه کرد: همچنین با همکاری تعدادی از فعالان مسجدی که در رشته شیمی فارغ التحصیل شده بودند، توانستیم ژل ضدعفونی کننده با اسانس های مختلف تولید کنیم که این ژل ضدعفونی کننده مورد تایید سپاه نیز قرار گرفت و این اقدام برای اولین بار توسط فعالان مسجد ما انجام شد.

 

امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی(ع) شهرک علانین شهرری به برگزاری جلسات و تشکیل کارگروه با دیگر مساجد این منطقه اشاره و خاطرنشان کرد: در این جلسه درباره پیگیری موضوعات اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و فرهنگی منطقه تبادل نظر صورت گرفت زیرا آسیب هایی همچون اعتیاد و ترویج فرقه های ضاله این منطقه را تهدید می کند و لازم است در این زمینه برنامه ریزی ها و اقداماتی انجام شود.

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: رزمایش مواسات و همدلی بحران کرونا مسجد تراز اسلامی مسجد امام حسن مجتبی ع مسجد امام حسن مجتبی ع حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۱۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی سفره کریمانه در مسجد جامع موزه انقلاب و دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با شب میلاد دومین اختر آسمان امامت و ولایت حضرت امام حسن مجتبی (ع) مراسم ضیافت افطاری و اکرام ایتام در مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در این مراسم، حاضرین مهمان سفره اطعام کریمانه امام حسن مجتبی (ع) بودند و شب میلاد آن امام همام را جشن گرفتند.

اجرای برنامه‌هایی چون اجرای تئاتر و مداحی، سخنرانی از دیگر برنامه‌های این مراسم معنوی بودند.

کد خبر 6062711 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • اشتغال‌ زایی با تمرکز بر ظرفیت های موجود
  • جشن شادمانی روزه داران مراغه‌ای درمیلاد امام حسن مجتبی (ع)
  • افتتاح ۲ طرح گردشگری در زرند
  • تجلیل از بانوان فعال قرآنی و سفره افطاری روزه اولی ها در مراغه
  • مراسم جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) در استان یزد
  • ایجاد اشتغال برای ۱۳۰۰ نفر در کارگاه‌های سنگ‌شکن مجتمع سنگ آهن سنگان
  • برپایی سفره کریمانه در مسجد جامع موزه انقلاب و دفاع مقدس
  • توسعه مشاغل خانگی راهی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید 
  • اشتغال‌زایی برای ۱۲۴۸ نفر از زندانیان کردستان
  • پرداخت ۴۵۰ میلیارد تومان به طرح‌های اشتغال‌زایی بوشهر