Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@11:53:37 GMT

استفاده بهینه آب مستلزم مدیریت بهینه است

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۱۰۳۳

استفاده بهینه آب مستلزم مدیریت بهینه است

ایسنا/اردبیل مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: ۹۰ درصد منابع آبی استان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود که استفاده بهینه از آن مستلزم مدیریت بهینه و همکاری همه‌جانبه با مراکز علمی است.

به منظور گسترش همکاری‌های علمی، آموزشی و پژوهشی انعقاد تفاهم نامه توسعه همکاری‌های علمی و پژوهشی بین شرکت آب منطقه ای اردبیل و دانشگاه محقق اردبیلی 13 خرداد انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با اشاره به وجود کلکسیون منابع آبی در استان، اظهار کرد: این استان به دلیل داشتن 2 هزار کیلومتر رودخانه مرزی و فصلی، 6 هزار چاه، یک هزار قنات و چشمه، 10 سد بزرگ و 5 سد مخزنی کوچک و علاوه بر اینها 50 چشمه آب گرم و 80 چشمه آب سرد در استان وجود دارد  بطوریکه با احتساب همه آنها این استان صاحب مجموعه متنوعی از منابع آبی در بخش‌های مختلف است که برنامه ریزی علمی و اصولی برای بهره برداری مناسب از آن بعنوان یکی از گامهای مهم و اساسی در توسعه استان لازم و ضروری است.

به گفته عباس جنگی مرنی  100 هزار هکتار پروژه‌های آبیاری زهکشی در استان اجرا و  به مرحله بهره‌برداری رسیده است.همچنین ۶۰ هزار هکتار آبیاری زهکشی در حال اجرا  و ۲۰ هزار هکتار هم در حال مطالعه است که با تکمیل این طرح‌ها تحول بزرگی در بخش آب و کشاورزی استان ایجاد خواهد شد.

وی گفت: ۹۰ درصد منابع آبی استان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود که استفاده بهینه از آن مستلزم مدیریت بهینه و همکاری همه‌جانبه با مراکز علمی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل با اشاره به ایجاد زنجیره ارتباطی بین دانشگاه و صنعت آب استان اظهار کرد: به منظور استفاده هدفمند از مباحث علمی و نتیجه بخش بودن آن در توسعه زیرساخت‌های بخش آب در استان، شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در قالبی حتی فراتر از این تفاهم نامه آماده استفاده از توانمندی اساتید و دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی است.

وی ادامه داد: طبق این تفاهم نامه شرکت آب منطقه ای استان و دانشگاه محقق اردبیلی در 21 محور همکاری خواهند کرد.

جنگی افزود: نشر علم و دانش و همچنین تحقیق و پژوهش از کارهای دانشگاه است و ما آماده ایم تا زنجیره تحقیقاتی با دانشگاه را درست اجرا کنیم.

مهندس عباس جنگی مرنی از آماده و مهیا بودن شرایط برای بازدید و استفاده اساتید و دانشجویان از پهنه‌های آبی استان خبر داد و افزود: با این شرایط می‌توان بصورت علمی و ملموس از پتانسیل و ظرفیت‌های منابع آب در سطح استان بهترین استفاده‌ها را برد.

به گزارش ایسنا، در ادامه عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در مراسم افزود: دانشگاه دارای ظرفیت‌های مختلف علمی و پزوهشی است که می توان از این ظرفیت‌ها برای توسعه استان و کشور استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه 4 طرح بین سازمانی دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان طرح برگزیده کشوری انتخاب شده است، تصریح کرد: تا به حال 20 طرح بین سازمانی با سازمان آب منطقه‌ای اجرا شده است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه در دانشگاه محقق اردبیلی پژوهشکده مدیریت آب، پژوهشکده مهندسی آب و مرکز تحقیقات مدیریت انرژی راه اندازی شده است، اضافه کرد: با کمک اساتید و پژوهشگران می‌توان کارهای ارزنده ای در مورد آب و ارتقای بهره وری آب استان انجام داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شرکت آب منطقه ای دانشگاه مصرف بهینه آب مدیریت بحران شرکت آب منطقه ای اردبیل دانشگاه محقق اردبیلی منابع آبی منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۱۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند محقق ایرانی استنفورد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، حسین خلج دانش آموخته دانشگاه استنفورد آمریکا و مجری طرح گفت: در سال‌های اخیر و با توجه به افزایش حجم اطلاعات در شبکه‌های مخابراتی به‌کارگیری بهینه و هوشمند ساختارهای نوین بیش از پیش مورد نیاز است. بر همین اساس عملاً هیچ شبکه مخابراتی را نمی‌توان یافت که بتواند بدون به‌کارگیری از این ساختارها به‌صورت کارا سرویس ارائه کند.

وی افزود: در این طرح، یک کانال چند کاربره در نظر گرفته می‌شود که در آن قابلیت همکاری میان گره‌های شبکه وجود دارد. این شبکه از طریق یک شبکه وسیع‌تر به ساختار مرکزی شبکه متصل می‌شود. همچنین در این شبکه‌ها مشخصات بده بستان میان نرخ ارسال در کانال و بار ارتباطی در شبکه پشتیبان ارائه می‌شود.

خلج ادامه داد: بل روش‌های متمرکز برای انجام همکاری، تمامی اطلاعات در یک گره تجمیع شده و گره مذکور به پردازش کل داده‌ها می‌پردازد. علاوه بر موارد گفته شده، کنترل از طریق این شبکه‌ها هم از اهمیت خاصی به‌خصوص در شبکه‌های نسل پنجم برخوردار است.

وی اضافه کرد: در این طرح به بررسی ساختارهای نوین به‌کارگیری شبکه‌های این حوزه پرداختیم. کاربردهای این حوزه به‌صورت زیربنایی، هم ساختارهای ابری موبایل و هم ساختارهای سلولی را که در نسل‌های ۵ و مابعد آن مطرح می‌شوند، شامل می‌شود.

مجری طرح خاطر نشان کرد: با گذر شبکه‌های مخابراتی از ساختارهای سنتی به ساختارهای نوین که بر اساس قابلیت‌های انعطاف‌پذیری طراحی می‌شوند، نیاز به شناخت عمیق‌تر این شبکه‌ها اهمیت ویژه‌ای یافته است و به‌ عنوان دو نمونه اصلی این نیاز حیاتی می‌توان به شبکه‌های موبایل نسل پنجم و شبکه‌های زیرساخت اشاره کرد.

طرح پژوهشی «مدیریت و کنترل توزیع شده بر روی شبکه‌های مخابراتی» با هدف بهینه‌سازی انرژی و بهبود کارکرد دستگاه‌های الکترونیکی و مخابراتی با حمایت بنیاد ملی علم ایران انجام شد.

کد خبر 6087532 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است
  • موزه‌ها روایتگر هویتی ملت‌ها هستند
  • دانشگاه محقق اردبیلی میزبان اولین کنفرانس بین المللی موزه
  • رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی قابل توجه است
  • اقدام تاثیرگذار دانشگاه محقق اردبیلی در برگزاری کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها
  • اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد
  • تأمین بهینه برق صنایع در تابستان با همکاری در مدیریت مصرف
  • بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند محقق ایرانی استنفورد
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳