Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، شصت و دومین نشست اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک که روز یکشنبه به ریاست سیدرضا صالحی امیری در محل این کمیته برگزار شد، با حواشی مهمتر از متن همراه بود که حکایت از بحث و مجادله لفظی طرفین دارد.

این مجادله بر سر کمیسیون ورزشکاران و موضوعات مرتبط با آن ایجاد شده است. صالحی امیری یک طرفِ آن بوده و طرف دیگر هم هادی ساعی تنها نماینده کمیسیون ورزشکاران در هیات اجرایی قرار داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بحث و جدل هم بر سر اظهارات اخیر هادی ساعی در مورد اقدامات کمیته ملی المپیک برای تدوین آئین نامه کمیسیون وزشکاران ایجاد شده است. وی در گفتگویی که با خبرگزاری مهر داشت، با تاکید بر اینکه مانع برگزاری جلسات کمیسیون ورزشکاران شده‌اند، مدعی شد که کمیته ملی المپیک به دنبال تدوین آئین نامه دلخواه خود است تا تصمیم گیری ها و جابه جایی جدید را بر اساس آن انجام دهند.

همین گفتگو و موارد مطرح در آن در کنار پیگیری‌هایی که ساعی در مورد استعلام کمیته ملی المپیک از کمیته بین المللی المپیک داشت، محل بحث میان رئیس کمیته ملی المپیک و هادی ساعی در نشست اخیر هیات اجرایی شد.

با این اوصاف باید منتظر اتفاقاتی جدید پیرامون کمیسیون ورزشکاران بود، کمیسیون که ۲.۵ سال از اولین انتخابات و آغاز به کار قانونمند آن می‌گذرد و می‌توانست به مهمترین و تاثیرگذارترین کمیسیون در بدنه کمیته ملی المپیک فعالیت داشته باشد اما برخی انتقادها و حاشیه‌های ایجاد شده پیرامون چگونگی فعالیت‌های این کمیسیون، آن را امروز به منفعل‌ترین و در عین حال پر سر و صدا ترین کمیسیون ۱۷ گانه کمیته تبدیل کرده است.

انتقادها پیرامون فعالیت کمیسیون ورزشکاران تقریباً از دی ماه سال گذشته شکل جدی و رسانه‌ای به خود گرفت؛ آنجا که با وجود پایان دوره یک ساله رئیس و نایب رئیس، اقدامی برای انتخابات دوباره متصدیان این دو پست انجام نشد. این موضوع در کنارِ برگزار نشدن متوالی و منظم جلسات کمیسیون و نگرفتن خروجی موثر و مشخص از اندک نشست‌های برگزار شده، به تدریج منجر به اعتراض برخی از اعضا و در نهایت اعلام استعفای آنها شد.

«دو قهرمان پست گرفتند و تمام / کمیسیون تعطیلِ ورزشکاران» و «استعفای قهرمان معترض / انحلال کمیسیون ورزشکاران کمیته المپیک» عنوان گزارش‌های خبرگزاری مهر است که در آنها به طرح و بررسی همین معضلات پرداخته شد. همچنین هادی ساعی که صحبت‌های اخیرش با واکنش ریاست کمیته مواجه شده پیش از این هم در گفتگویی با عنوان «بازی خطرناک داخل کمیته المپیک / استفاده از آئین نامه جعلی» انتقادهایی را مطرح کرده بود.

کد خبر 4939466 زینب حاجی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیته ملی المپیک هادی ساعی سید رضا صالحی امیری کمیسیون ورزشکاران هیات اجرایی کمیته المپیک تیم فوتبال استقلال تهران ویروس کرونا تیم فوتبال پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران والیبال فدراسیون کشتی لیگ برتر والیبال باشگاه پرسپولیس وزارت ورزش و جوانان لیگ قهرمانان فوتبال آسیا فدراسیون فوتبال فوتسال فیفا تیم ملی فوتسال ایران کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک هیات اجرایی هادی ساعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۱۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه IOC درباره تضمین امنیت المپیک ۲۰۲۴

کمیته بین‌المللی المپیک درباره تضمین امنیت در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ بیانیه داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، IOC پس از حمله تروریستی در تالار شهر کروکوس در نزدیکی مسکو، همچنان به مقامات فرانسوی برای تضمین امنیت در بازی‌های المپیک تابستانی پاریس اعتماد دارد.

هراس غربی‌ها از تبدیل شدن المپیک پاریس به هدفی تروریستی

سرویس رسانه‌ای کمیته بین‌المللی المپیک در این مورد به خبرگزاری ریانووستی روسیه گفت: مثل همیشه، مسئولیت ایمنی مسابقات المپیک برعهده کشور میزبان است. آنها به IOC اطلاع دادند که برای چندین سال با این فرض کار کرده‌اند که بالاترین اقدامات ایمنی ممکن است موردنیاز باشد. طبق معمول، همکاری بین‌المللی بسیار نزدیک نیز وجود دارد. بر این اساس و همچنین گزارش‌های منظمی که کمیته بین‌المللی المپیک از آنها دریافت می‌کند، ما به مقامات فرانسوی و همکاری نزدیک آنها با شرکای بین‌المللی خود کاملاً اعتماد داریم.

در غروب 22 مارس، تروریست‌ها در تالار شهر کروکوس در نزدیکی مسکو اقدام به تیراندازی کردند. بر اساس آخرین داده‌های کمیته تحقیقات روسیه طی این حمله تروریستی 139 نفر جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشارکت هیات ورزش‌های همگانی فارس در پویش نذر خون
  • ورزشکاران مازندرانی ۸ سهیمه المپیک پاریس را کسب کردند
  • ۱۳ بلیت روی میز ورزشکاران ایران / امیدواری به رشته‌های غیرتوپی برای افزایش سهمیه
  • ۸ ورزشکار مازندران سهمیه المپیک پاریس را کسب کردند
  • کشف بیش از ۹ هزار کیلوگرم گوشت و مرغ غیربهداشتی در یک سردخانه/ عکس
  • ورزشکاران بیماران خاص اردبیل ۱۵ مدال کشوری کسب کردند
  • کشف ۹۲۹۰ کیلوگرم گوشت و مرغ غیربهداشتی در یک سردخانه در شهر درگهان
  • هادی ساعی: در سال ۱۴۰۲ اولین‌ها برای تکواندو ایران رقم خورد
  • بیانیه IOC درباره تضمین امنیت المپیک ۲۰۲۴
  • دهکده المپیک پاریس میزبان مهدکودک برای فرزندان ورزشکاران