Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@09:15:54 GMT

اسدآبادی‌ها، پرمصرف‌ترین مشترکین آب استان همدان

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۱۰۸۵

اسدآبادی‌ها، پرمصرف‌ترین مشترکین آب استان همدان

ایسنا/همدان مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان اسدآباد گفت: میزان استاندارد مصرف آب در روز به ازای هر نفر ۱۵۰ لیتر بوده که اسدآبادی ها با ۲۲۰ لیتر در روز به ازای هر نفر پرمصرف ترین مشترکین آب استان همدان محسوب می شوند.

علی‌اکبر رحمانی در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح کرد: مصرف آب مشترکین اسدآبادی بالا و بیش از حد استاندارد بوده که در صورت تداوم چنین روندی با توجه به نزدیک شدن به فصل تابستان و آغاز اوج گرما به ناچار نسبت به برنامه مدیریت فشار در فصل تابستان اقدام خواهیم کرد و از ساعت ۱۲ شب تا ۶ صبح فشار آب را برای ذخیره سازی در منبع ها کم می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وجود ۱۱ چاه آب شرب شهری در شهر اسدآباد خاطرنشان کرد: با توجه به فصل گرما و افزایش دما و میزان مصرف بالای اسدآبادی ها یک چاه جدید آب شرب شهری نیز باید داخل مدار آورده شود که پیگیر این امر هستیم.

رحمانی در ادامه از پیگیری خوداظهاری اعلام رقم کنتور توسط مشترکین آب شهرستان خبر داد و گفت: با اجرای خوداظهاری اعلام رقم کنتور توسط مشترکین آب قبوض کاغذی آب مشترکین اسدآبادی حذف می شود.

مدیر امور آبفای شهرستان اسدآباد در ادامه درباره نصب مستقیم پمپ بر روی کنتور و یا شبکه آب بیان کرد: با مشترکینی که به صورت مستقیم اقدام به نصب پمپ بر روی کنتور و یا شبکه توزیع آب کنند، برخورد قانونی خواهد شد.

رحمانی افزود: هر مشترکی که به علت افت فشار شبکه نیازمند استفاده از پمپ برای تقویت فشار آب داخل ساختمان باشد، باید بین پمپ و کنتور از مخزن ذخیره آب استفاده کند.

وی یادآور شد: طبق بند ۲-۳۴-۴ آیین نامه عملیاتی و شرایط عمومی تعرفه‌های آب و فاضلاب کشور در مواردی که در شبکه افت فشار و یا کمبود آب وجود دارد، مشترک اجازه نصب پمپ بر روی شبکه آب شهری به طور مستقیم را نخواهد داشت و در صورت تخلف، شرکت نسبت به قطع انشعاب آب تا برچیدن پمپ اقدام خواهد کرد.

رحمانی به مشکلات ناشی از نصب مستقیم پمپ بر روی شبکه آب اشاره و تأکید کرد: این اقدام باعث نشان دادن مصرف غیرواقعی بر روی کنتور آب و تحمیل آب بهای بسیار بیشتر از مقدار واقعی مصرف به مشترکین وهمچنین ایجاد فشار منفی ناشی از کارکرد تعداد زیادی پمپ‌های خانگی بر روی شبکه آب شهر موجب مکیده شدن آب سطحی آلوده به فاضلاب خانگی در نقاطی می‌شود که شبکه آب شهری دارای شکستگی و یا دارای نشتی است.

وی از مشترکین درخواست کرد که ضمن رعایت الگوی مصرف در فصل گرما در صورت مشاهده هر گونه شکستگی یا وجود انشعابات غیرمجاز و نصب پمپ بدون مخزن برروی شبکه آب به مرکز ارتباط مردمی ۱۲۲ این شرکت که به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی بوده و تماس با آن رایگان است، اطلاع دهند تا همکاران در اسرع وقت رسیدگی کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مصرف آب آب و فاضلاب روی شبکه آب مشترکین آب پمپ بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۱۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روش‌های موثر مصرف سیب برای کاهش وزن

توصیه شده است به منظور کاهش هوس‌های غذایی غیرضروری، قبل از غذای اصلی خود یک سیب مصرف کنید.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، سیب بهترین گزینه برای بهبود فرآیند کاهش وزن است، زیرا این میوه شیرین در تمامی فصول سال موجود است و سرشار از مواد مغذی زیاد است؛ از آنجایی که سیب به طور طبیعی کالری کمی دارد به کاهش وزن کمک می‌کند، قندهای طبیعی موجود در آن نیز به کاهش هوس و میل کاذب به غذا کمک می‌کند، این میوه حاوی مقدار زیادی فیبر است، بنابراین سیرکننده است و باعث می‌شود میزان غذایی کمتری مصرف کنید، در ادامه به بررسی روش‌های مؤثر مصرف سیب برای کاهش وزن می‌پردازیم:

مصرف سیب به عنوان میان‌وعده

می‌توان سیب را با کره بادام زمینی یا پنیر ترکیب کنید و آن را به یک میان‌وعده سیرکننده تبدیل کنید، البته از مصرف پنیر چرب به همراه سیب خودداری کنید؛ همچنین می‌توانید برش‌هایی از سیب را به جو دوسر اضافه و به عنوان میان وعده مصرف کنید.

اضافه کردن سیب به وعده صبحانه

مصرف یک سیب تازه به همراه وعده صبحانه باعث می‌شود انرژی زیادی در طول روز داشته باشید، از آنجایی که سیب سیرکننده است میل کاذب به غذا را کاهش می‌دهد؛ همچنین افراد می‌توانند برش‌هایی از سیب را به اسموتی اضافه و به عنوان وعده صبحانه مصرف کنند.

مصرف دسر سیب

می‌توان سیب را به دسرها اضافه کرد، در این صورت قند موجود در سیب جایگزین شکر خواهد شد، در این صورت کالری کمتری خواهد داشت و حتی طعم بهتری نیز به آن می‌بخشد.

استفاده از سیب به عنوان پیش غذا

توصیه شده است به منظور کاهش هوس‌های غذایی غیرضروری، قبل از غذای اصلی خود یک سیب بخورید، در این صورت مقدار معینی از غذای مورد نیاز بدن خود را برای حفظ سلامتی مصرف خواهید کرد؛ سیب سرشار از فیبر و آنتی‌اکسیدان است و بهترین گزینه قبل از غذا برای پایان دادن به گرسنگی ناخواسته است.

کد خبر 736561

دیگر خبرها

  • تعویض بیش از پنج هزار کنتور فرسوده آب مشترکین در استان یزد
  • روزه‌داری بیماران فشار خونی، قلبی و کلیوی با رعایت تغذیه
  • توصیه‌های تغذیه‌ای برای بیماران فشار خونی، قلبی و کلیوی در روزه‌داری
  • روش‌های موثر مصرف سیب برای کاهش وزن
  • مخالفت پلیس راهور با ساخت شتابزده تقاطع مدرس همدان
  • اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب شهرستان میبد + عکس
  • کاهش ۹ درصدی سفرهای نوروزی همدان
  • کشف ۲۷ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در همدان 
  • اجرای طرح تقاطع مدرس باعث قطعی گسترده‌ی آب در همدان می‌شود
  • لزوم پیشرفت کشور با تولید حداکثری و مصرف عادلانه