Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@12:04:22 GMT

سوریه از آمریکا و ترکیه به سازمان ملل شکایت کرد

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۱۱۰۸

سوریه از آمریکا و ترکیه به سازمان ملل شکایت کرد

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد از اقدام نیروهای اشغالگر آمریکایی و ترکیه و برخی دیگر از کشورها، که حضوری غیرقانونی در سوریه دارند، به دلیل آتش زدن هزاران هکتار از زمین‌های کشاورزی سوریه به سازمان ملل و شورای امنیت شکایت کرد. ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، "بشار الجعفری" نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تأکید کرد، دولت‌های آمریکا، انگلیس، فرانسه و ترکیه و همچنین رژیم صهیونیستی از مرحله جنگ نیابتی که از طریق ارائه حمایت از گروه‌های تروریستی فرامرزی و شبه‌نظامیان جدایی‌طلب و تسلیح آنها انجام می‌شد اکنون به جنگ مستقیم از طریق تجاوز، اشغالگری نظامی، سرقت، غارتگری، تخریب ثروت‌های طبیعی و منابع انرژی سوریه و نیز قطع آب شرب و آتش زدن غلات و اعمال حداکثری تحریم اقتصادی یکجانبه علیه مردم سوریه رسیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بشار الجعفری در شکایت رسمی به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت علیه دولت‌های آمریکا، انگلیس، فرانسه و ترکیه و نیز رژیم صهیونیستی ارائه کرد، متذکر شده است که نیروهای اشغالگر آمریکا و ترکیه تعمدانه دست به آتش زدن محصولات کشاورزی در منطقه الجزیره سوریه می‌زنند تا سبذ غذایی سوریه را از نعمت‌های آن خالی کنند.

این دیپلمات ارشد سوریه این اقدام کشورهای مذکور را جنایت و نماد تروریسم اقتصادی جدیدی خواند و گفت: "در این جنایت گروه‌های تروریستی و شبه‌نظامیان جدایی‌طلب وابسته به نیروهای اشغالگر شریک هستند؛ گروه‌های که همچنان به گلوله‌باران شهرها و مناطق و تخریب زیرساخت‌ها و آواره کردن غیرنظامیان و همزمان قتل، غارت و گروگان‌گیری و سرقت مسلحانه ادامه می‌دهند. به گونه‌ای که ده‌ها هزار هکتار زمین زراعی زیر کشت گندم و جو را به آتش کشیده‌اند و نیروگاه‌های برق را تخریب و همچنان به چپاول ثروت‌های طبیعی سوریه از جمله نفت و گاز آن ادامه می‌دهند. در واقع جنایت آتش زدن مزارع گندم در سوریه جزو لا ینفک تروریسم اقتصادی آمریکایی غربی مستمر علیه سوریه است."

الجعفری خاطرنشان کرد، هواپیماهای آپاتشی وابسته به نیروهای اشغالگر آمریکا اخیرا اقدام به پرتاب بالن‌های آتش‌زا به سمت زمین‌های زراعی در حال برداشت محصول می‌کنند که در نتیجه آن، مزارع گندم و جو در برخی از روستاهای شهرک "الشدادی" واقع جنوب شهر الحسکه به آتش کشیده شدند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل اعلام کرد، همچنین مزدوران اشغالگر ترکیه‌ای برخی مزارع گندم و جو را در شهرک‌های" تل تمر" و "ابو راسین" در حومه الحسکه آتش زده و یا بر اهالی فشار می‌آورند که آنها را به ارزان‌ترین قیمت به ترکیه بفروشند تا در اختیار مناطق تحت کنترل دولت سوریه قرار نگیرد.

وی در ادامه صیانت سازمان ملل از صلح و امنیت بین‌المللی و اتخاذ موضعی آشکار برای مقابله با دخالت‌های خصمانه آمریکا و غرب در فرآیند سیاسی و انسانی در سوریه را خواستار شد و گفت: "سازمان ملل باید اقداماتی عملی اتخاذ کند تا مانع تاثیرگذاری این سیاست‌ها و اقدامات اقتصادی کمرشکن و یک‌جانبه علیه سوریه یا جنایات هدفمند اشغالگران شود."

انتهای پیام/

R1016196/P/S8,90,1128/CT10

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نیروهای اشغالگر سازمان ملل آتش زدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۱۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران؛ تقابل با تروریسم و صهیونیسم

به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، «احمد السید» وزیر دادگستری سوریه امروز (چهار شنبه) در بیانیه مطبوعاتی پس از نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران، حمایت خود را از دستور کار این کمیته اعلام کرد.

وزیر دادگستری سوریه بر اهمیت کمیته مشترک قضایی بین سه کشور برای تحقیق در مورد مسائل حقوقی و تعمیق همکاری بین آنها با توجه به وجود جنگ حقوقی، نظامی و تروریسم اقتصادی علیه این سه بازیگر تاکید کرد.

وی گفت: سرقت منابع سوریه، حمله به کنسولگری‌ها و مقر‌های دیپلماتیک و نیز کشتار مردم در فرودگاه‌ها همان طور که در عراق اتفاق افتاد، نقض قوانین بین‌المللی بوده و اگر جهان به دنبال امنیت و صلح است، قوانین بین‌المللی باید به بهترین شکل اعمال شود.

«کاظم غریب آبادی» معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران نیز بر اهمیت نشست کمیته در سطح سه کشور قربانی تروریسم مورد حمایت برخی از کشور‌های مدعی دفاع از حقوق بشر تاکید کرد.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه ایران اظهار داشت: اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری ایران در دمشق ناقض تمام معاهدات بین المللی، منشور سازمان ملل متحد و حاکمیت ارضی سوریه است.

غریب آبادی افزود: رویه‌های قضایی در امتداد اقدامات نظامی و سیاسی است که از طریق سازمان‌های بین‌المللی علیه رژیم جنایتکار صهیونیست در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد که پاسخ ایران به این جنایت رژیم صهیونیستی مناسب و بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد بود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • لو رفتن اشتباه محاسباتی اسرائیل درباره حمله ایران | فکر می کردند ایران حداکثر ... | ماجرای شکایت آمریکا از اسرائیل درباره حمله به سفارت ایران در دمشق
  • واکنش سفیر ایران در سوریه به تهدیدات توخالی رژیم صهیونیستی
  • آمریکا سیاست دوگانه خود در قبال تروریسم را کنار بگذارد
  • پیام نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران؛ تقابل با تروریسم و صهیونیسم
  • تماس تلفنی وزیر امورخارجه قطر و آمریکا؛ محور گفتگو چه بود؟
  • نتانیاهو؛ آقای شکست
  • سازمان بهداشت جهانی باردیگر خواستار حمایت از بیمارستان‌های غزه شد
  • شکایت از صرافی ارز دیجیتال چگونه است؟
  • پیش‌بینی شهید باقری از سکوت دولت‌های عرب در قبال حملات اسراییل
  • عربستان از دست امارات به سازمان ملل شکایت کرد (+سند)