Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@16:54:47 GMT

ارسال بنزین به ونزوئلا در چار چوب مقررات بین المللی است

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۱۱۴۷

ارسال بنزین به ونزوئلا در چار چوب مقررات بین المللی است

سردار اسماعیل کوثری جانشین قرارگاه ثارالله سپاه در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اقدام ایران برای ارسال بنزین به کشور ونزوئلا با وجود تهدیدات آمریکا، گفت: ارسال بنزین به کشور ونزوئلا به نوعی اقدام متقابل و پاسخ به اقدام ونزوئلا در سال‌های گذشته است.

وی با اشاره به روابط دو جانبه میان ایران و ونزوئلا افزود: خوشبختانه ارتباط ایران و کشور دوست ونزوئلا بسیار ارتباط نزدیک و تنگاتنگ است به همین دلیل ایران اسلامی به درخواست آنها پاسخ مثبت داد و پنج نفتکش حامل بنزین را به این کشور ارسال و برای تعمیر و ساخت پالایشگاه ها اعلام آمادگی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه خاطر نشان کرد: ارسال بنزین از سوی ایران در حالی انجام شد که آمریکایی ها تهدید به ممانعت کرده‌اند بودند اما ایران با قاطعیت تمام به آنها پیغام داد که اقدام ایران یک عمل در چهار چوب قوانین و مقررات بین المللی است و آنها به هیچ وجه نمی توانند مانع اقدام ایران شوند و بدانند اگر دست از پا خطا کند به طور قطع ضرر خواهند کرد.

سردار کوثری، اقدام ایران برای ارسال بنزین به کشور ونزوئلا را یک اقدام اقتدار انگیز دانست و گفت: حرکت ایران در راستای اهداف و منافع ملی بود و با یک حرکت اقتدار آمیز و نه در چارچوب مذاکره و مسائل این چنینی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه آمریکا ها هم به خوبی فهمیدند که ممانعت از ارسال بنزین ایران به ونزوئلا تبعات منفی برای آنها به دنبال خواهد داشت،اظهار داشت: به همین دلیل خواست ایران را پذیرفته و کنار کشیدند. این اقدام تایید کننده روابط دوستانه و دو طرفه ملت و کشور ایران و ونزوئلا است.

کد خبر 4939627 هادی رضایی

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا ونزوئلا قرارگاه ثارالله سپاه اسماعیل کوثری مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم محمد باقر قالیباف حجت الاسلام حسن روحانی ویروس کرونا ایالات متحده آمریکا جمهوری اسلامی ایران وزارت امور خارجه سید عباس موسوی خبرگزاری مهر مجلس هیئت دولت رژیم صهیونیستی عید سعید فطر ارسال بنزین اقدام ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۱۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش یک حقوقدان به اظهارات جنجالی کریمی قدوسی: بنزین به آتش ایران‌هراسی نریزید

به گزارش خبرآنلاین رضا نصری حقوقدان بین‌الملل با انتشار پیامی نوشت:

خدا می‌داند شبهه‌افکنی‌های بی اساس در مورد «ساخت قریب‌الوقوع بمب اتم» در فضای رسانه‌ای چه باری بر دوش وزارت امور خارجه، سازمان انرژی اتمی و دیپلمات‌های کشور می‌گذارد تا بلکه بتوانند اثرات سوء آن را خنثی کنند!

تازه وقتی تکذیب کردند، این بار نوبت رسانه‌های مغرض آن‌طرفی می‌شود که ادعای اولیه را حقیقت جلوه دهند و دستگاه دیپلماسی را به «ماله‌کشی» متهم کنند!

طرح این قبیل ادعاهای بی اساس، بنزین ریختن بر آتش ایران‌هراسی و جلب توجه افکار عمومی جهان به سمت ایران - در حالی که می‌بایست تیتر اول رسانه‌ها «حمله اسرائیل به رفح باشد» - با کدام منطق به سود کشور تمام می‌شود؟

در روزهایی که وزارت امور خارجه رژیم اسرائیل در حال نامه‌نگاری به دولت‌های عضو سازمان ملل متحد و بر پا کردن کمپین‌های وسیع تبلیغاتی است تا برنامه موشکی ایران را تهدیدی برای اروپا و سایر کشورهای جهان جلوه دهد، اینکه بگویید «تازه در ظرف یک هفته کلاهک هسته‌ای‌اش را هم سوار می‌کنیم» چطور قرار است به منافع ملی و امنیتی کشور کمک کند؟

پیش از این کریمی قدوسی نمایندهخ مجلس دوازدهم و عضو کمیسیون امنیت ملی در پستی شبهه‌دار با هشتگ اقتدار ایران نوشت: در صورت صدور اذن تا انجام اولین آزمایش یک هفته فاصله است.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898620

دیگر خبرها

  • واکنش یک حقوقدان به اظهارات جنجالی کریمی قدوسی: بنزین به آتش ایران‌هراسی نریزید
  • شرکت ۲۸ کشور دنیا در جشنواره بین‌المللی پوپک
  • شاعران ۱۰ کشور به جشنواره شعر رضوی ترکی می‌آیند
  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات ذی‌ربط احضار سفیر سوئیس به سپاه را تکذیب کردند | تبادل پیام با آمریکا
  • همکاری ۲۰ کشور منطقه و غربی برای رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایران در حمله به اسرائیل
  • کنعانی: اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی قانونی و در جهت ایجاد بازدارندگی بود / آمریکا زیر میز دیپلماسی زده نه ایران + فیلم
  • تلاش ۲۰ کشور برای ممانعت از پاسخ ایران به اسرائیل | به اقدام متجاوزانه دیگر پاسخ قوی‌تر می‌دهیم | واکنش به حادثه امنیتی در سفارت ایران در فرانسه
  • آغاز نشست سخنگوی وزارت خارجه
  • کنعانی: پاسخ ایران به اقدام صهیونیست‌ها حرفه‌ای بود/ به هرگونه اقدام متجاوزانه پاسخی قاطع می‌دهیم
  • ارسال بیش از ۵۰۰ اثر به دبیرخانه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی