Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای نگهبان در بیانیه‌ای به مناسبت سالروز عروج ملکوتی امام خمینی(ره) و قیام 15، تصریح کرد: مسئولان با تأسی به سیره امام در رسیدگی به محرومان بیش از پیش اهتمام داشته باشند.

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس، شورای نگهبان در بیانیه‌ای سالروز عروج ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و قیام خونین 15 خرداد 1342را گرامی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن بیانیه این شورا به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

نیمه خردادماه یادآور دو رویداد مهم، یکی مصیبت‌بار و دیگری سرنوشت‌ساز است، چهاردهم خرداد یادآور سوگ امت اسلامی در فراق امام عظیم‌الشأن حضرت امام خمینی (ره) است، غم فقدان بزرگ مردی که پایه‌های نظامی را بنا کرد که طلایه‌دار بسط و نشر ارزش‌های اصیل اسلامی است و با برافراشتن پرچم قیام علیه ظلم و تاریکی، میراث گران‌قدر انقلاب اسلامی را به یادگار گذاشت.

امام خمینی (ره) با یک عمر مجاهدت خستگی‌ناپذیر و با باور به خدا و مردم، دین را به صحنه قدرت و حاکمیت رساند و نظام مقدس جمهوری اسلامی را بر مبنای اسلام ناب محمدی (ص) بنیان نهاد و به عنوان الگو به جهانیان معرفی کرد.

یوم الله 15خرداد ماه نیز یادآور جوشش غیرت دینی و پویشی مردمی بر علیه تهاجم گسترده بیگانگان با رویکرد هویت‌زدایی و استحاله فرهنگی با دست‌نشاندگی شاه خائن بود که به فرمایش حضرت امام (ره) «ملت بزرگ ایران، سالروز پانزده خرداد را که یوم الله است زنده نگه می‌دارد».

امروز به برکت حرکت عظیم و انقلابی مردم در سال‌های حماسه و خروش که قیام مردم غیور و فهیم ایران اسلامی در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ نقطه آغازین آن بود، بار دیگر همه ما مردم ایران اسلامی به عنوان وارث خون شهدای بزرگواری که با اعتقاد خود، گام در راه مبارزه و جهاد نهادند، با حضرت امام (ره) و جانشین بر حق ایشان مقام عظمای ولایت حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای مد ظله العالی تجدید بیعت نموده و امیدواریم که مسئولان نظام اسلامی نیز با تأسی به سیره آن امام بزرگوار، در رسیدگی به امور محرومان و مستضعفان جامعه، ایستادگی در برابر مستکبران و پایداری در راه اجرای احکام دین مبین اسلام بیش از پیش اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شورای نگهبان امام خمینی جمهوری اسلامی ایران بیانیه استکبار انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۱۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای حساب ۱۰۰ امام(ره) گامی بلند در محرومیت زدایی روستاها

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام محمدی ظهر یکشنبه در دیدار با مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل اظهار کرد: قالب بسیار ارزشمند جلب مشارکت مردمی در احداث مسکن برای محرومان اقدام مبارک امام راحل در سال ۵۸ بود که با راه اندازی حساب ۱۰۰ سعی کرد تا همراهی آحاد جامعه به ویژه گروه های توانمند را در حل مشکلات محرومان جامعه جلب کند.

وی خاطرنشان کرد: دهه اول انقلاب دهه پرخیر و برکت در حکمرانی مردمی و افزایش مشارکت آنها در ابعاد مختلف بود و ادامه این روند می توانست کشور ما را از آسیب ها و تهدیدهای بیشمار در امان نگهدارد.

فرماندار مشگین شهر گفت: هر چقدر از حکمرانی مردمی فاصله گرفتیم به همان نسبت آسیب ها زیاد شد که امروز دولت سیزدهم به برکت حضور و مشارکت مردم فعالیت های خوبی را در عرصه های مخالف آغاز کرده است

محمدی افزود: دولت سیزدهم دولت مردمی و برآمده از اراده و خواست آنهاست و انتظار می رود با همراهی عموم مردم و احیای نهادهایی همچون جهاد سازندگی بتوان بخش عظیمی از مشکلات و گرفتاری روستائیان را در حوزه عمران و آبرادانی و اجرای طرح های زیربنای برطرف کرد.

وی افزود: دایره مدیریتی در دولت سیزدهم دایره تنگ و محدود برخلاف دولت های قبلی نیست بلکه حضور جوانان و نیروهای امیدآفرین بستری را فراهم کرده تا بیشترین مشارکت مردم را در روستاها و مناطق شهری در اجرای طرح نهضت ملی مسکن و سایر پروژه ها شاهد باشیم.

فرماندار مشگین شهر گفت: در مشگین شهر نیز حرکت های خوبی به همراهی گروه های جهادی در عمران و آبادانی روستاها به ویژه رسیدگی و مرمت مسکن محرومان آغاز شده و قطعا ادامه این روند می تواند امیدآفرین در مسیر توسعه و حرکت تحول آفرین باشد.

محمدی بیان کرد: در این دولت برعکس دولت های گذشته جریان مردمی و مردمی سازی امور به عنوان یک حرکت اساسی و بنیادین مورد تمرکز و توجه است و انتظار می رود با اصلاح و اقدام موثر بستر خوبی برای جلب مشارکت مردم فراهم آید.

وی یکی از ظرفیت های بینظیر مردمی سازی امور خیرخواهانه را احیای حساب ۱۰۰ امام و حرکت های تاثیرگذار بنیاد مسکن دانست و تصریح کرد: ما از ظرفیت حساب ۱۰۰ امام در کنار ساخت مسکن محرومان برای حل مشکلات اجاره، رهن و تعمیر و تجهیز مساکن محرومان استفده کردیم.

فرماندار مشگین شهر با قدردانی از مدیرکل بنیاد مسکن و مجموعه حساب ۱۰۰ مام در تقویت مولفه های ارزشمند عمران و آبادانی روستاها گفت: در کنار اعتبارات ملی و استانی و نهادهای انقلابی تلاش می کنیم تا امسال ظرفیت حساب ۱۰۰ امام و جمع آوری کمک های مردمی را به شکل مطلوب مورد بهره برداری قرار دهیم.

کد خبر 6084379

دیگر خبرها

  • دشمن غدار جمهوری اسلامی، فقر است؛ مسئولان مراقب باشند
  • نوسازی مرجعیت
  • قدردانی خانواده مرحوم آیت الله امامی کاشانی از مردم و مسئولان
  • امام جمعه رشت: بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند
  • بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند
  • امام جمعه رشت : بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند
  • به برکت وجود سپاه، دشمن جرئت دست‌اندازی به خاک کشور را ندارد
  • احیای حساب ۱۰۰ امام(ره) گامی بلند در محرومیت زدایی روستاها
  • دریادار سیاری: پاسخ ارتش و سپاه به عبور از خط قرمزهای نظام قاطع و سخت است
  • مراسم چهل و پنجمین سالگرد قیام مردم بلخاب افغانستان + فیلم