Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@17:21:07 GMT

بیل مکانیکی حین تخریب اراضی ملی در سروآباد توقیف شد

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۱۲۳۷

بیل مکانیکی حین تخریب اراضی ملی در سروآباد توقیف شد

مسلم مرادی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیرو تماس تلفنی با سامانه ۱۵۰۴ مبنی بر تخریب اراضی ملی در روستای سلین بخش هورامان، ماموران یگان حفاظت از منابع طبیعی به محل اعزام و یکدستگاه بیل مکانیکی در حال تخریب اراضی ملی این روستا را توقیف و از ادامه تخریب جلوگیری کردند.

او با بیان اینکه راننده متخلف جهت تکمیل پرونده به اداره منابع طبیعی احضار شد، افزود: روستای سلین یکی از روستاه‌های دورافتاده و صعب العبور بخش اورامان است و با ارتفاع حدود ۸۰۰ متر از سطح دریا پست ترین منطقه استان کردستان به لحاظ ارتفاعی و دارای آب و هوای گرم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشف و ضبط مقطوعات چوب قاچاق در سروآباد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سروآباد از کشف و ضبط محموله چوب قاچاق نیز خبر داد و اضافه کرد: در گشت زنی ماموران پاسگاه ویژه منابع طبیعی سروآباد یک خودرو نیسان حامل مقطوعات چوبی توقیف شد.

مرادی یادآور شد: در بازرسی دقیق از این خودرو، مقطوعات چوب درختان قاچاق کشف و با هماهنگی قاضی ویژه تعزیرات حکومتی و پلیس آگاهی مراتب صورتجلسه و در اجرای ماده ۲۱ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز محموله مورد نظر ضبط شد.

از مساحت ۱۱۷ هزار هکتاری شهرستان سروآباد ۷۰ هزار هکتار آن را جنگل، ۳۵ هزار هکتار را مرتع و ۱۲ هزار هکتار آن را اراضی کشاورزی و باغی تشکیل می دهد. این شهرستان یکی از شهرستان های دارای پوشش جنگلی وسیع است که جنگل های آن از نوع جنگل های زاگرس است.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و اورامان و جمعیتی افزون بر ۵۲ هزار نفر در فاصله ۹۰ کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

برچسب‌ها جنگل سروآباد تغییر کاربری اراضی کالای قاچاق منابع طبیعی تخریب محیط زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگل سروآباد تغییر کاربری اراضی کالای قاچاق منابع طبیعی تخریب محیط زیست جنگل سروآباد تغییر کاربری اراضی کالای قاچاق منابع طبیعی تخریب محیط زیست منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۱۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: در راستا حفاظت از منابع ملی و حفظ حقوق بیت المال اجرای دو مورد تبصره ذیل ماده ۵۵ ق ح ب در منطقه سوادرودبار (لاکوم) به مساحت ۴ هزار متر مربع توسط مامورین سرجنگلبانی کارمزد و نیرو‌های حفاظتی ولوپی مورد آزادسازی قرار گرفته و عرصه بازگشت به انفال گردید.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع دستگاه قضا با متعرضین اراضی ملی و منابع طبیعی
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه