Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@22:08:31 GMT

کوچ موزه نسخ‌ خطی فولادشهر به تهران

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۱۲۶۳

کوچ موزه نسخ‌ خطی فولادشهر به تهران

مدیر موزه کتب و نسخ خطی پبده فولادشهر از جابجایی این موزه به تهران خبر داد، البته به گفته داریوش پبدنی محل موزه در فولادشهر حفظ خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بیش از یکسال پیش بود که خبرگزاری ایمنا با داریوش پبدنی مدیر و مؤسس اولین موزه خصوصی کتب و نسخ خطی کشور که در فولادشهر قرار دارد، مصاحبه‌ای انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در آن مصاحبه تاکید کرد که گنجینه ارزشمند موزه نیاز به محل بهتری برای نگهداری دارد و باید هرچه سریع‌تر موزه توسعه و گسترش پیدا کند. پبدنی از قول‌های مکرر فرمانداری لنجان و شهرداری و شورای شهر فولادشهر گفت که البته هیچ‌کدام به سرانجام نرسید.

موزه‌دار برتر کشور در پایان آن مصاحبه تاکید کرد که "از مسئولان شهر، شهرستان و استان خواهش می‌کنم به موزه‌های خصوصی اهمیت دهند. این موزه‌ها هیچ درآمدی ندارند و فقط باید برای آن‌ها هزینه کرد. موزه‌داران از خیلی چیزها گذشت کردند تا به اینجا رسیدند، انتظار کمک از مسئولان نداریم، بلکه فقط نیاز به تسهیل‌گری در امکانات و مکان بهتر داریم. بسیاری از مسئولان تعجب می‌کنند که چطور موزه پبده در زیرزمین و با امکانات کم، موزه برتر کشور شده است. این موزه می‌تواند فولادشهر را به قطب گردشگری تبدیل کند، اما بسیاری از مسئولان راه موزه را بلد نیستند! "

پس از گذشت یک سال از آن مصاحبه و سال‌ها از تلاش این موزه دار بالاخره خبر گسترش و توسعه این موزه به گوش رسید. البته باز هم بوی پایتخت به مشام می‌رسد و اولین موزه خصوصی نسخ خطی کشور به تهران کوچ خواهد کرد.

داریوش پبدنی، مدیر موزه "پبده" در همین خصوص به خبرنگار ایمنا می‌گوید: در ابتدا این موزه در فولادشهر که در زیرزمین یک پاساژ قرار دارد، حفظ خواهد شد، اما رفته رفته گنجینه آن به تهران منتقل می‌شود. در موزه فولادشهر نیز اولین کارگاه مرمت خصوصی نسخ خطی شکل خواهد گرفت و در واقع این محل تبدیل به یک پژوهشکده برای دانشجویان و علاقه‌مندان می‌شود.

او ادامه می‌دهد: ساختمان جدید تهران در سه طبقه خواهد بود و تمام امکانات یک موزه را خواهد داشت. در واقع این ساختمان اولین ساختمانی است که برای ایجاد یک موزه خصوصی طراحی خواهد شد. زمین این موزه با مبلغ نسبتاً کمی به ما واگذار شده، اما تمام هزینه‌های ساخت و هزینه‌های جاری آن با موزه‌دار است.

مدیر موزه پبدنی تاکید می‌کند: موزه جدید اولین موزه خصوصی احداثی کشور خواهد شد. برای طراحی این موزه فراخوانی اعلام و از تمام معماران کشور برای طرحی منطبق با معماری ایرانی اسلامی دعوت می‌شود. در نظر داریم از تمام هنرهای اصفهان در طراحی و معماری ساختمان موزه استفاده شود. ایده‌های بسیار خوبی در این کار وجود دارد و وسعت موزه به اندازه‌ای خواهد بود که در یک روز گردشگران نخواهند توانست از آن بازدید کنند.

پبدنی درباره زمان بهره‌برداری از موزه، می‌گوید: بر اساس برنامه‌ریزی ما این موزه تا دو سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

ززیرزمینی به وسعت تاریخ‌ کد خبر 426740

منبع: ایمنا

کلیدواژه: موزه فولاد شهر فولادشهر ميراث فرهنگي شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق موزه خصوصی خواهد شد نسخ خطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۱۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران، اولین نشست تخصصی نمایشگاه «بر فراز دشت» با موضوع «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» با حضور مسیحا ربیعی، پژوهشگر و عضو هیات‌علمی دانشگاه تهران و کیوریتور نمایشگاه، شهریار زرشناس پژوهشگر و عضو هیات‌علمی دانشگاه سوره، سمیه رمضان ماهی پژوهشگر و عضو هیات علمی دانشگاه سوره و امیر دستمردی هنرمند تجسمی و مدرس دانشگاه و دبیر جلسه، روز شنبه ۸ اردیبهشت‌ از ساعت ۱۴ در کتابخانه موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.

در نمایشگاه «بر فراز دشت»، ۷۲ اثر از ۱۸ هنرمند ایرانی و ۶ هنرمند خارجی از مجموعه گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش‌درآمده است. این نمایشگاه با رویکردهای طبیعت‌گرایانه، بخش بزرگی از تاریخ هنرهای بصری جهان را به خود اختصاص داده و تا ۱۶ اردیبهشت همه‌روزه به جز دوشنبه‌ها و تعطیلات رسمی برای بازدید عموم علاقه‌مندان برقرار است.

حضور در این نشست برای همه علاقه‌مندان آزاد است.

کد خبر 6086711

دیگر خبرها

  • تالار چینی‌خانه اردبیل اولین موزه کشور
  • بارش باران بهاری در فولادشهر اصفهان + فیلم
  • دانشگاه محقق اردبیلی میزبان اولین کنفرانس بین المللی موزه
  • اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد
  • نقش موزه‌ها در حفظ هویت ملی موثر است
  • اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل آغاز شد
  • درویش، اولین مدیرعامل دوران خصوصی پرسپولیس
  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود
  • صدور اولین سند اعیانی توسط سازمان ثبت
  • بانک مرکزی پدر تولید و تولیدکننده را درآورده است؛ به داد بخش خصوصی برسید!