Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@14:05:54 GMT

مجموعه‌ی «شعر ما» به دست نوجوانان می‌رسد

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۱۳۱۰

مجموعه‌ی «شعر ما» به دست نوجوانان می‌رسد

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه سالاروند به عنوان دبیر این مجموعه گفت: «ایده‌ی مجموعه «شعر ما» در پاییز سال ۱۳۹۸ شکل گرفت و قرار شد منتخبی از شعرهای شاعران بزرگ‌سال و پیش‌کسوت برای نوجوانان منتشر شود.»

او افزود: «از همان ابتدا قرار بر چاپ ۱۰ گزیده مستقل از ۱۰ شاعر بود. برای انتخاب شاعران، با در نظر گرفتن گوناگونی سلیقه و علاقه‌های مخاطبان، علاوه بر تنوع قالب‌ها (کلاسیک، نیمایی، سپید و…) تنوع طیف‌ها، نگاه‌ها و سبک‌های مختلف شعری را در نظر داشتیم و به همین منظور نام‌های متنوعی در این مجموعه به چشم می‌خورد که در این میان می‌توان به شمس لنگرودی تا محمدحسین مهدوی (م.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موید) و محمدعلی بهمنی و… اشاره کرد.»

دبیر مجموعه «شعر ما» در توضیح شیوه‌ی گردآوری این آثار گفت: «برای انتخاب شعرها با بسیاری از دوستان شاعر گفت‌وگو کردیم و در مواردی هم فقط به خواندن کتاب‌های چاپ شده بسنده نکردیم و برای یافتن برخی شعرهای پراکنده، مجله‌های مختلف و صفحه‌های مجازی را نیز مورد بررسی قرار دادیم. همچنین برخی از این دوستان، لطف کردند و تعدادی شعرهای چاپ نشده را نیز در اختیار ما قراردادند.»

این شاعر ادامه داد: «مهم‌ترین اصل در انتخاب شعرها، توجه به سن و سال و حس و حال مخاطب نوجوان بود. پس با در نظر داشتن نیازها و گرایش‌ها و درک و فهم متفاوت نوجوان امروز و در عین حال جلب توجه او به تماشای ابعاد دیگری از زندگی، کشف‌های جدید و تجربه‌های تازه و… به این انتخاب‌ها رسیدیم.»

او ادامه داد: «از این ۱۰ مجموعه پنج دفتر در مرحله پایانی چاپ و چهار دفتر در مرحله صفحه‌آرایی است.»

بنا بر اعلام اداره‌کل نظارت بر انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این مجموعه در نیمه‌ی اول سال ۱۳۹۹ منتشر خواهد شد.

کد خبر 4939316 مریم علی بابایی

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد علی بهمنی محمدرضا شفیعی کدکنی خبرگزاری مهر کتاب و کتابخوانی ویروس کرونا معرفی کتاب خبرگزاری مهر ادبیات تازه های نشر ادبیات جهان گردشگری میراث فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی کشور رایزنی فرهنگی فرانسه فلسطین نمایشگاه عفاف و حجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۱۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی از فردا


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، سومین دوره رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی (گرامیداشت رحیم علی آبادی) ۶ و ۷ اردیبهشت در سالن حسین رضازاده شهر اردبیل برگزار می‌شود.

در این رقابت‌ها تیم‌هایی از کشور‌های ارمنستان، قزاقستان، عراق، تیم ایران و منتخب اردبیل حضور دارند.

دیگر خبرها

  • نشان نقره کراس کانتری نوجوانان کشور برای رکابزن نهاوندی
  • برگزاری نشست «گر تو سعدی شوی» در فرهنگسرای نهج‌البلاغه
  • ملایر، میزبان بوکس قهرمانی نوجوانان ایران
  • برگزاری رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی از فردا
  • مجتبی رحماندوست: اشعاری برای ردپای انبیا در کربلا نوشتم
  • اردوی تیم ملی هندبال نوجوانان در دهدشت
  • ببینید | پویش کابوست منم برای نوجوانان کلید خورد
  • مطهری سرمربیگری تیم ملی نوجوانان را نپذیرفت
  • صعود تیم بسکتبال نوجوانان چهارمحال و بختیاری به جمع هشت تیم برتر کشور
  • بنای موزه تاریخ کانون پرورش فکری در سازمان میراث فرهنگی ثبت شد