Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@04:12:49 GMT

وضعیت جوی گیلان تا پایان هفته پایدار است

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۱۳۸۵

وضعیت جوی گیلان تا پایان هفته پایدار است

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمد دادرس، مدیر کل هواشناسی گیلان گفت: بر اساس نقشه های هواشناسی و با نفوذ سامانه هوای جنوبی به آسمان گیلان، وزش باد گرم از امروز در استان به ویژه مناطق کوهستانی آغاز می‌شود و تاروز جمعه ادامه دارد.

او از  وزش باد گرم  و جنوبی شدن آسمان استان خبر داد و افزود: در این مدت نیزدمای هوای استان  ۴ تا ۸ درجه گرم تر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل هواشناسی گیلان با بیان اینکه  رعد و برق و رگبار باران از دیگر  پدیده‌های جوی در این مدت است، گفت: با توجه به بارش رگباری باران و سیلابی شدن مسیل‌ها  از مستقر شدن در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود.

محمد دادرس،  همچنین به کشاورزان و شالیکاران توصیه کرد به دلیل خطر اصابت صاعقه از کار در فضای باز به ویژه هنگام رعد و برق خودداری کنند.

او به صاحبان واحد‌های تولیدی و گلخانه داران توصیه کرد: سقف و سازه‌های خود را قبل از شروع وزش باد محکم کنند.

مدیر کل هواشناسی گیلان تصریح کرد: در حال حاضر دمای شهر رشت مرکز استان ۲۲ سانتی گرداد و رطوبت نسبی آن۸۷ درصد است.

 

انتهای پیام/م.ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وضعیت آب و هوا هواشناسی گیلان وضعیت جوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۱۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در گیلان

محمد دادرس در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین الگوهای هواشناسی در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده توده هوای ناپایدار در منطقه است.

وی با اشاره به افزایش ابر، کاهش نسبی دما و مه آلود شدن هوا برای امروز افزود: رگبار و رعد و برق در برخی نقاط مستعد به ویژه ارتفاعات و دامنه‌ها پیش بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان خبر داد و گفت: بالا آمدن آب رودخانه‌ها و آب گرفتگی معابر و جاری شدن سیلاب در این مدت دور از انتظار نیست.

دادرس با اشاره به اینکه طی مدت هشدار سطح زرد کشاورزی نیز در گیلان صادر شده است، ادامه داد: تمهیدات لازم در بخش‌های مختلف کشاورزی چون مدیریت در ورودی و خروجی خزانه‌های برنج اندیشیده شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان تصریح کرد: از فردا چهارشنبه تا اوایل هفته آینده با استقرار جوی پایدار کاهش ابر و روند افزایش دما مورد انتظار است.

کد خبر 6086001

دیگر خبرها

  • آسمان گیلان تا هفته آینده صاف و آفتابی است
  • وضعیت هوای تهران در تعطیلات پایان هفته
  • وضعیت هوای تهران در تعطیلات پایان هفته | منتظر رعد و برق‌ های شدید باشید
  • آسمان صاف همراه با وزش باد در استان قزوین
  • آسمان صاف با وزش باد
  • باران تا پایان هفته مهمان کرمانی‌هاست
  • ثبت ۷ میلی متر بارش باران در بوئین زهرا
  • صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در گیلان
  • استقرار هوای خنک تا چهارشنبه در گیلان
  • فعالیت سامانه بارشی در کرمانشاه تا پایان امروز ادامه دارد