Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-16@17:23:20 GMT

طالبان ارتباط با گروه القاعده را قطع نکرده است

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۱۳۹۶

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز،  کارشناسان سازمان ملل با انتشار گزارشی تاکید کردند که روابط گروه طالبان به ویژه شبکه «حقانی» وابسته به آنها با گروه تروریستی القاعده همچنان و به‌رغم توافق با واشنگتن محکم است.

در این گزارش که توسط کارشناسان کمیته امور مجازات تهیه شده، آمده است که گروه طالبان در اثنای مذاکره با آمریکا رایزنی‌های مستمری را با گروه القاعده داشته و ضمانت‌هایی را برای حفظ روابط تاریخی خود با آن گروه داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناسان تاکید کردند که موفقیت توافق واشنگتن و طالبان منوط به آمادگی این گروه برای تشویق القاعده به توقف فعالیت‌های خود در اقغانستان است و احتمالا این موضوع منجر به تجزیه داخلی در گروه طالبان بین حامیان القاعده و مخالفان آن شود.

«زلمای خلیزاد»، فرستاده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان معتقد است که این گزارش شامل این مرحله تا ۱۵ مارس یعنی فقط دو هفته پس از توافق با گره طالبان می‌شود. 

وی با بیان اینکه که احتمالا طالبان برای اجرای شروط توافق به زمان نیاز دارد، گفت: «آنها برخی اقدام‌های را اتخاذ کرده و باید گام‌های بیشتری بردارند و در صورتی که به تعهدات خود عمل نکنند، واشنگتن نیز در تعهدات خود تجدید نظر می‌کند».

آمریکا و گروه طالبان مبتنی بر بندهای فراوانی از جمله قطع روابط با گروه‌های تروریستی و جلوگیری از استفاده گروه القاعده از اراضی افغانستان برای حمله علیه آمریکا و منافع و متحدانش است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: القاعده طالبان ناظران سازمان ملل گروه طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۱۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایتالیا: گروه هفت آماده اعمال تحریم علیه دشمنان اسراییل است

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در پنجم نوامبر سال جاری میلادی باید بار دیگر برابر دونالد ترامپ، نامزد جنجالی جمهوریخواهان برای حفظ سکان کاخ سفید به رقابت بپردازد. از آنجا که مسئله اقتصاد یکی از تاثیرگذارترین موارد بر رای دهندگان آمریکایی محسوب می‌شود، دولت بایدن به دنبال حفظ آرامش اقتصادی جهان در سال انتخابات است. از این رو، تعجبی ندارد که کاخ سفید و شرکایش به دنبال جلوگیری از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه و تنبیه‌های تحریمی علیه دشمنان اسراییل به جای ورود نظامی به مسئله هستند.

به گزارش الجزیره، ایتالیا، رئیس دوره‌ای گروه هفت (هفت کشور صنعتی همفکر آمریکا) امروز (دوشنبه) از آمادگی این گروه برای اعمال تحریم‌های تازه علیه دشمنان اسراییل خبر داد. 

آنتونیو تاجانی، وزیر خارجه ایتالیا در این باره گفت: گروه هفت اگر ضرورت ببیند که تحریم‌های بیشتری را علیه افرادی که به طور آشکارا علیه اسراییل فعال هستند اعمال کند، از جمله حامیان تروریسم و حماس، این امکان وجود دارد که چنین کاری را انجام دهد. ما باید در این زمینه بسیار جدی بوده و هماهنگ با یکدیگر عمل کنیم.

وی در ادامه با اشاره به تشدید تنش‌ها در خاورمیانه و تبعات سنگین احتمالی خاطر نشان کرد: حمله ایران یک اشتباه بزرگ برای تهران بوده، اما این مسئله برای اسراییل مثبت بود، زیرا کارآمدی سیستم پدافند هوایی این رژیم را آشکار کرد. 

تاجانی تاکید کرد: پیامی گخ تهران از این حمله ارسال کرد در مسیر درستی است. این عملیات تنها یک حمله بود. همچنین واکنش دولت اسراییل به این حمله مثبت بود. 

وزیر خارجه ایتالیا در پایان تصریح کرد رم به طور قاطع با هر گونه عملیات تهاجمی اسراییل در جنوب غزه و منطقه رفح مخالف است و بار‌ها خواستار استقرار آتش بس و آزادی اسرای اسراییلی از بند حماس شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • دیدار «السودانی» و «بایدن» در کاخ سفید
  • ایتالیا: گروه هفت آماده اعمال تحریم علیه دشمنان اسراییل است
  • طرح روسیه برای گسترش روابط با طالبان و کاهش نفوذ آمریکا
  • بایدن: با رهبران گروه 7 درباره حمله ایران به اسرائیل صحبت کردم
  • رژیم اسرائیل مانند ناتو در افغانستان شکست می‌خورد
  • بایدن: با رهبران گروه هفت درباره حمله بی سابقه ایران به اسرائیل صحبت کردم
  • ارسال پیام اسرائیل به آمریکا: دنبال تشدید تنش نیستیم
  • بیانیه گروه ۷ علیه ایران در ارتباط با اسرائیل
  • قوانین طالبان در انتظار امضای ریاست این گروه
  • استخدام پلیس زن در افغانستان