Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-18@20:23:49 GMT

احتمال پیک مجدد کرونا وجود دارد

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۱۴۴۸

احتمال پیک مجدد کرونا وجود دارد

خبرگزاری ایسنا: دکتر رضا جلیلی خشنود با بیان اینکه بیمارستان شهدای تجریش از ابتدای اسفند به عنوان یکی از مراکز اصلی، درگیر بیماران کرونایی بود، گفت: تا کنون بیش از ۲۰۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان شهدای تجریش بستری و بیش از ۱۰ هزار بیمار به صورت سرپایی درمان شدند و بیش از ۹۰ درصد بهبودی در بیماران بستری داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تقدیر از تلاش و زحمات کادر درمان بیمارستان شهدای تجریش طی مدت مقابله با بیماری کرونا، گفت: طی این مدت حدود ۱۰۰ نفر از نیرو‌های کادر درمان آلوده شدند که اگرچه حال برخی از آنان وخیم بود، ولی خوشبختانه در بین کادر درمان فوتی نداشتیم.

خشنود همچنین با اشاره به وضعیت بازگشایی اکثر مشاغل در کشور و با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و اصناف، اظهار کرد: با نگاهی اجمالی و گذرا به تمام کشور‌ها می‌بینیم که اکثر مناطق و کشور‌ها برای کمک به رفع بحران‌های اقتصادی به سمت بازگشایی‌های تدریجی مشاغل حرکت کرده‌اند و در این میان کشور ما نیز مستثنی نیست.

این عضو هیات علمی دانشگاه با تاکید بر اینکه بازگشایی مشاغل به معنای نابودی و اتمام کروناویروس نیست، اظهار کرد: برخی تصور می‌کنند که پیش رفتن به سمت گرمی هوا در کنار بازگشایی مشاغل به این معناست که به سمت نابودی ویروس کرونا حرکت می‌کنیم، در حالیکه این یک باور غلط است و ویروس همچنان در جوامع وجود دارد و هر آن ممکن است به دلیل بی‌احتیاطی و رها کردن اصول بهداشتی مجددا شعله ور شده و دوباره پیک بزند.

خشنود با تاکید بر اینکه مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش و محکم‌تر رعایت کنند، گفت: متاسفانه در سطح جامعه مشاهده می‌شود که به خاطر روزمرگی یا خستگی ناشی از ماه‌ها رعایت کردن‌ها اصول بهداشتی، این اصول در برخی مناطق و مشاغل رها شده و مسایل بهداشتی ساده‌ای مثل شستن دست و استفاده از ماسک و دستکش رعایت نمی‌شود و یا حتی افراد به عادات قدیم همچون دست دادن و روبوسی رو آورده‌اند که بسیار خطرناک بوده و منجر به شیوع مجدد بیماری می‌شود.

این پزشک متخصص ضمن درخواست از مردم برای رعایت کامل اصول و پروتکل‌های بهداشتی، گفت: مردم باید برای حفظ جان و سلامتی خود و خانواده و همچنین احترام به کادر درمانی که طی ۳ ماه گذشته در سخت‌ترین شرایط از جان خود برای ارایه خدمات درمانی به بیماران گذشتند، همچنان پروتکل‌ها را دقیق‌تر و جدی‌تر از قبل رعایت کنند تا هم خود و خانواده‌هایشان و هم کادر درمان از این آسیب‌ها مصون بمانند.

وی با بیان اینکه تقریبا تمامی مشاغل غیر از قهوه‌خانه‌ها و تالار‌های پذیرایی باز شده‌اند، گفت: در تمامی مشاغل به خصوص مشاغل پرخطر مانند آرایشگاها، باشگاه‌های ورزشی، رستوران‌ها و ... باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری‌های اجتماعی رعایت شود.

خشنود در رابطه با سختی رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بخصوص اصل فاصله‌گذاری در وسایل حمل و نقل عمومی، گفت: با توجه به بازگشایی‌های گسترده، بسیاری از مردم مجبورند از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند، ولی توصیه ما این است که افراد تنها بر حسب ضرورت و با رعایت اصول بهداشتی و ایمنی و استفاده از ماسک از وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو و بی آر تی استفاده کنند.

منبع: فردا

کلیدواژه: پیک مجدد کرونا کرونا بازگشایی مشاغل پروتکل های بهداشتی کادر درمان پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۱۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غافلگیری سارق حین سرقت در رشت

سرهنگ "محمود حافظی" پیشگیری از وقوع جرایم به ویژه سرقت را مستلزم رعایت اصول حفاظتی و مراقبتی توسط مردم و همه سازمان‌ها عنوان کرد و اظهارداشت: مسئولیت‌پذیری مردم و همه سازمان‌ها با مراقبت از اموال و حذف زمینه‌های وقوع سرقت نقش تاثیرگذاری در کاهش این جرم دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه در پی وقوع چند فقره سرقت کابل برق طی هفته‌های اخیر در شهر رشت، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت، افزود: ماموران کلانتری ۱۸ حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی فردی را در حال سرقت کابل برق مشاهده و او را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت به سابقه‌دار بودن این فرد اشاره کرد و اذعان‌داشت: سارق ۳۷ ساله ضمن اعتراف به ۶ فقره سرقت کابل برق به ۲ فقره سرقت از مشاعات ساختمان اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

این مقام انتظامی در پایان با تاکید بر توجه و رعایت هشدار‌ها و توصیه‌های انتظامی در بحث پیشگیری از سرقت توسط مردم از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را بلافاصله از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.      

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • احتمال محرومیت هواداران بایرن در بازی با رئال
  • غافلگیری سارق حین سرقت در رشت
  • رگبار باران و بارش تگرگ اردبیل میهمان عصرگاهی اردبیلی ها
  • احتمال بازگشایی مدارس از شهریورماه/ طرح شناور شدن آغاز سال تحصیلی پیگیری می‌شود
  • سیستم بهداشتی و پزشکی آماده ورود هوش مصنوعی مولد نیست!
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ضرورت دسترسی عادلانه بیماران هموفیلی به دارو و درمان
  • آماده‌باش شبکه بهداشت و درمان هرمزگان در پی هشدار هواشناسی
  • بازگشایی مجدد راه منطقه سهندآباد به آزاد راه پیامبر اعظم
  • برخورد قانونی با فروشندگان متخلف گوشت قرمز