Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، روز گذشته گفت اتاوا مخالف پیشنهاد ترامپ مبنی بر بازگشت روسیه به گروه هفت است، زیر به گفته او مسکو به «بی‌احترامی به قوانین بین‌المللی ادامه می‌دهد.»

ترودو در کنفرانس خبری روزانه خود روز گذشته به خبرنگاران گفت: «روسیه پس از آنکه سال‌ها به کریمه حمله و آن را به سرزمین‌های خود الحاق کرد و اکنون نیز دارد به بی‌احترامی به قوانین و هنجار‌های بین‌المللی ادامه می‌دهد، چیزی که سبب بیرون ماندن این کشور از گروه هفت شده است و این بیرون ماندن ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

در ادامه این نشست خبری، در مواجهه با این سوال یکی از خبرنگاران که اگر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در این نشست حضور یابد، آیا ترودو در آن شرکت خواهد کرد، او از دادن پاسخی صریح طفره رفت و گفت: «بسیاری از گفتگو‌ها باید پیش از این نشست انجام شود.»

روز گذشته انگلیس نیز از مخالفت خود با حضور روسیه در نشست گروه هفت خبر داد و اعلام کرد از حق وتوی خود برای جلوگیری از بازگشت مسکو به این گروه استفاده خواهد کرد. سخنگوی دفتر نخست وزیر انگلیس در این خصوص اعلام کرد: «نمی‌پذیریم که (روسیه) به عضویت گروه پذیرفته شود، مگر آنکه به فعالیت‌های متجاوزکارانه و بی‌ثبات کننده خود که امنیت شهروندان انگلیس و امنیت جمعی متحدان ما را به خطر می‌اندازد پایان دهد.»

رئیس جمهور آمریکا اخیرا با منسوخ خواندن قالب فعلی گروه هفت اعلام کرد از سران کشور‌های روسیه، کره جنوبی، هند و استرالیا برای شرکت در اجلاس بعدی این گروه دعوت کرده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز دوشنبه با حمایت تلویحی از حضور پوتین در نشست گروه هفت، اعلام کرد قبل از پاسخ به پیشنهاد دعوت رئیس جمهور آمریکا برای حضور در اجلاس گروه هفت، باید جزئیات بیشتری را در این باره بداند.

پیش از این، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان دعوت ترامپ برای حضور در نشست گروه ۷ را رد کرده بود؛ اما دونالد ترامپ و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در گفت‌وگویی تلفنی در روز پنجشنبه توافق کردند که نشست سران گروه هفت باید در آینده‌ای نزدیک و به صورت حضوری برگزار شود.

روسیه در سال ۲۰۱۴ به دلیل اختلاف نظر درباره وقایع رخ داده در اوکراین و کریمه، گروه هفت را که قبلاً به آن گروه هشت گفته می‌شد، ترک کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گروه هفت دونالد ترامپ جاستین ترودو رئیس جمهور گروه هفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۱۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر کاری می‌کنیم با بسیج دانشجویی رفیق بشویم نمی‌شود! / بیشتر از این در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنیم؟+ فیلم

وزیر علوم و تحقیقات و فناوری در هشتمین نشست از سلسله نشست‌های علمی با کارگزاران گفت:هر کاری می‌کنیم با بسیج دانشجویی رفیق بشویم نمیشود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، وزیر علوم و تحقیقات در هشتمین نشست از سلسله نشست‌های علمی با کارگزاران که در دانشگاه علامه طباطبایی در حال برگزاری است در پاسخ به سوال بسیج دانشجویی گفت:هر کاری می‌کنیم با بسیج دانشجویی رفیق بشویم نمیشود

وی افزود: بسیج دانشجویی می‌گوید چرا حرف‌هایی که می‌زنید عمل نمی‌کنید .انتظار داریم ۱۰ مورد بیاورید و بگویید که چرا به این کار‌ها عمل نکردید .می گویید حضور کم در دانشگاه‌ها، بزنید حضور وزیر در دانشگاه تهران، علامه، خواجه نصیر، علم و صنعت.

وی ادامه داد: حضرت علی می‌فرمایند وجدان تنها محکمه‌ای است که نیاز به قاضی ندارد؛ باید یک حرفی بزنید که وجدان آدم، انسان را راحت بگذارد. بیش از ۶۰ سفر استانی داشتیم و با دانشجویان و اساتید دیدار داشتیم.حتی در تعطیلات عید در گروه‌های مجازی اساتید و دانشجویان حضور داشتم و به سوالات جواب دادم.



کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

سازمان برنامه بودجه باید ۱۵ درصد برای فعالیت‌های پژوهشی و ۵ درصد برای فعالیت فرهنگی اختصاص دهد

زلفی گل در ادامه گفت:بحث پژوهانه جامع را در برنامه توسعه هفتم آورده‌ایم،   سازمان برنامه بودجه باید ۱۵ درصد برای فعالیت‌های پژوهشی و ۵ درصد برای فعالیت فرهنگی اختصاص دهد

وی ادامه داد: کارانه در وزارت بهداشت وجود داشت در وزارت علوم نبود، این را مصوب کردیم .برای اولین برای استادانی که طی 5 سال گذشته استخدام  شدند پژوهانه ویژه اختصاص دادیم.

وی افزود: می گویید حضور کم در دانشگاه‌ها، بزنید حضور وزیر در دانشگاه تهران، علامه، خواجه نصیر، علم و صنعت .برای دانشمندان یک و دو درصد پژوهانه و اعتبار ویژه اختصاص دادیم .امسال یک ردیف ویژه در قانون بودجه برای پژوهانه آورده ایم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

بورسیه صنعت را برای اولین بار رقم زدیم/ مجلات تحت نمایه بین‌المللی را ۱۰۰ درصد افزایش خواهیم داد

وزیر علوم و تحقیقات در ادامه گفت:با اتاق بازرگانی هماهنگ کردیم تا دانشجویان رتبه خاص بورسیه شوند و نگران آینده شغلی خود نباشند.یک کارگروهی شکل دادیم تا برای تمام مدیرمسئولان و سردبیران مجلات علمی کارگاه آمورشی بگذارند تا چه جوری مجلات ما تحت نمایه بین المللی دربیاید.

وی افزود: طی ۴۳ سال ۱۰۱ مجله وابسته به وزارت علوم تحت نمایه بین المللی بود، ولی در دوره ما تا الان ۶۷ مجله و بیش از ۱۰۰ درصد رشد خواهیم داد.

 

 

دیگر خبرها

  • حضور فعال ایران در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • دست نکشیدن غرب از هژمونی‌ خود دلیل اصلی تشدید تنش در جهان است
  • معافیت ایرباس از تحریم های روسیه
  • نشست نمایندگان ملی بریکس در روسیه
  • «به افق فلسطین»؛ تجربه‌ای شیرین در رسانه ملی بود/ آماده باش کامل عوامل یک برنامه برای «وعده صادق»
  • حضور کشور‌های بریکس در جشنواره فیلم مسکو
  • نشست معرفی گزینه‌های احتمالی هدایت تیم ملی بسکتبال
  • نشست وبیناری رئیس فدراسیون با مقامات اینلاین هاکی روسیه
  • زلفی گل: بیشتر از این در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنیم؟/ شوخی وزیر علوم با بسیج دانشجویی + فیلم
  • هر کاری می‌کنیم با بسیج دانشجویی رفیق بشویم نمی‌شود! / بیشتر از این در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنیم؟+ فیلم