Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-19@23:32:21 GMT

دزدها سالن تئاتر را به آتش کشیدند/ روایت جزییات حادثه

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۱۴۶۹

ساعت 24-مدیر آموزشگاه هنرهای نمایشی دراما و سرپرست آکادمی تئاتر پیشوا با اشاره به سرقت از این مکان فرهنگی هنری عنوان کرد آتش سوزی صورت گرفته توسط سارقان عمدی بوده است.

حسن پورگل محمدی مدیر آموزشگاه هنرهای نمایشی «دراما» و سرپرست آکادمی تئاتر پیشوا درباره سرقت و به آتش کشیدن این مکان گفت: آموزشگاه هنرهای نمایشی دراما از سه سال قبل در شهرستان پیشوا از توابع ورامین تاسیس شد تا علاوه‌بر آموزش هنرهای نمایشی، مکانی برای اجرای تئاتر و حضور جوانان و نوجوانان در یک مکان فرهنگی باشد، اما متاسفانه این آموزشگاه روز پنجشنبه ۸ خردادماه مورد سرقت قرار گرفت و سارقین قبل از خروج از این مکان، آنجا را به آتش نیز کشیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره جزئیات این حادثه توضیح داد: همسایه‌ها ساعت ۷ صبح روز پنجشنبه متوجه سروصدا در آموزشگاه می‌شوند که ابتدا تصور می‌کنند من به آنجا سر زده‌ام اما بعد از مدتی که دوباره مراجعه می‌کنند و متوجه آتش‌سوزی در ساختمان می‌شوند و به آتش نشانی و پلیس ۱۱۰ خبر می‌دهند.

پورگل محمدی ادامه داد: متاسفانه در این حادثه نزدیک به یک ساعت و بیست دقیقه آموزشگاه در حال سوختن بوده و تمامی وسایل و تجهیزات مانند ویدئو پروجکشن و سیستم صوتی و کامپیوتر به سرقت رفته و مابقی وسایل از جمله کتاب‌های نفیسی که برای مطالعه هنرجویان در آنجا قرار داده بودیم، در آتش سوخته است. طبق نظر کارشناسی آتش نشانی بیش از ۹۰ درصد ساختمان سوخته و همه مدارک و اسناد من و هنرجویان کاملاً از دست رفته است.

وی درباره پیگیری پرونده و وضعیت متهمان توضیح داد: اطلاعاتی که قاضی پرونده در اختیار من قرار داده، این است که سه نفر به قصد سرقت به آموزشگاه آمده بودند اما در نهایت و پیش از خروج آتش سوزی عمدی هم صورت گرفته است. سارقین سه نفر بودند که یکی از آن‌ها با تعدادی از وسایلی که به سرقت بردند، دستگیر شده و اعتراف هم کرده اما پیگیری پرونده همچنان در جریان است.

وی ادامه داد: مدت یک سال می‌شد که به این ملک نقل مکان کرده بودیم اما به دلیل بیماری کرونا، آموزشگاه بیش از سه ماه به صورت فیزیکی تعطیل بود ولی در همین مدت جشنواره بین‌المللی تئاتر مجازی «تک» را برگزار کردیم که ۱۹ اردیبهشت‌ماه اختتامیه مجازی آن برگزار شد و ۸ خرداد یعنی همان روز آتش‌سوزی قرار بود مراسم اختتامیه محدودی به صورت حضوری نیز داشته باشیم که متاسفانه این اتفاق رخ داد و خستگی به تن ما ماند و تمام لوح‌های تقدیر و تندیس‌هایی که تهیه کرده بودیم نیز در آتش از بین رفت. علاوه بر خسارتی که به من و آموزشگاه وارد شده ساختمان نیز دچار خسارت و آسیب شده است و متاسفانه به دلیل اینکه بیمه نبودیم و ملک نیز استیجاری است، مالک ساختمان نیز دچار زیان شده است.

منبع: مهر

منبع: ساعت24

کلیدواژه: هنرهای نمایشی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۱۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید آوینی نگاه ما را نسبت به موضوعات تغییر داده است

دبیر شورای عالی جوانان کشور گفت: شهید آوینی نگاه ما را نسبت به موضوعات تغییر داده و عادت‌زدایی می‌کند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو وحید یامین‌پور دبیر شورای عالی جوانان کشور در مراسم گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در تالار فرهنگ و هنر کرمان با اشاره به مطالعات و فعالیت‌های فرهنگی و هنر را باید از شهید آوینی آغاز کرد گفت:، زیرا با شهید آوینی می‌توان تکلیف خود را با بسیاری از چیز‌ها از جمله علم، تاریخ، سیاست، تلوزیون مشخص کرد.

وی افزود: شهید آوینی نگاه ما را نسبت به موضوعات تغییر داده و عادت‌زدایی می‌کند.

او اظهار کرد:شهید آوینی هم اُفق با امام راحل بود و همان طور که امام جنگ را می‌دید، او هم می‌دید و روایت می‌کرد.

 وی گفت: هنر در ایران زنده است و عموم مردم ما اهل هنر هستند.

یامین پور افزود: شهید آوینی و شهید سلیمانی از کسانی هستند که وقت داشتند، گفت: خون سبب یادآوری خاطره‌هایی می‌شود که هیچ چیز نمی‌تواند آن را زنده کند؛ شاید اگر سردار سلیمانی به شهادت نمی‌رسید به یاد نمی‌آوردیم که همه ما یک ملت هستیم که قلب‌هایمان به هم پیوند دارد؛ این خون یک برق ایجاد و خاطره‌ها را زنده کرد.  
او گفت:حاج قاسم سلیمانی که شهید شد ما به یک‌باره گذشته را به یاد آوردیم و به یاد سیاوش افتادیم.

دبیر شورای عالی جوانان کشور تاکید کرد: بزرگانی همچون فردوسی، حافظ، سعدی، سنایی، مولاناسرآغاز فرهنگ ایران و متعلق به زمان باقی هستند. برخلاف ادعای برخی که می‌گویند ارتباط ایرانی‌ها با سرآغازهایمان گسسته، اما ما با سرآغاز‌ها مرتبط هستیم به همین دلیل همچنان زنده‌ایم و زمین نخورده‌ایم.

او تصریح کرد: یکی از این سرآغاز‌ها عاشورا است که ارتباط با آن قطع نشده و شهیدان آوینی، سلیمانی، حججی با سرآغاز ارتباط داشتند و اگر ارتباط با سرآغاز قطع شود دچار سستی و زوال می‌شویم.

وی با بیان اینکه روایت فتح یک کار نوین از یک روایت غریب بود تصریح کرد: آوینی جنگ را فتح دید نه جنگ، به همین دلیل توانست روایت فتح را خلق کند.  

یامین پور تصریح کرد: نکته ما فقدان انسان‌های هم افق با حقیقت جاری است نه فقدان کسانی که تکنیک‌ها را می‌دانند.

سپس رییس حوزه هنری استان کرمان نیز گفت: آیین هفته هنر انقلاب اسلامی در واقع یک نقطه پایانی بر اتفاقات سال گذشته و آغازی بر اتفاقات پیش‌روی حوزه هنری استان کرمان است.

مجتبی اسدی افزود:جایزه ویژه امسال با نام "ریحانه" هم که در واقع لباس شهیده ریحانه سلطانی‌نژاد از شهدای خردسال حادثه تروریستی ۱۳ دی‌ماه سال ۱۴۰۲ در گلزار شهدای کرمان است که به‌صورت امانت در دست ماست و هر ساله به هنرمند یا هنرمندان شاخص ایثار و شهادت اهدا می‌شود.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از هنرمندان و چهره‌های فعال هنر انقلاب اسلامی در کرمان تجلیل و امین شجاعی به عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی استان کرمان در سال ۱۴۰۲ معرفی شد.

لازم به توضیح است جایزه ویژه هفته هنر انقلاب اسلامی امسال با نام «ریحانه» به یاد شهدای حادثه تروریستی کرمان و دختر کاپشن صورتی با گوشواره قلبی به حلقه ادبی قلمه اهدا شد؛ این حلقه ادبی متشکل از نویسندگانی است پس از حادثه تروریستی کرمان روایتگر شهدای این حادثه بودند.

دیگر خبرها

  • اعلام جدول اجرای نمایش‌های بخش کودک و نوجوان تئاتر رضوی
  • جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان تئاتر «رضوی» اعلام شد
  • اعلام اجرای عمومی آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی 
  • جزییات حریق کانکس در پایانه شرق تهران
  • زمانیکه ژاپنی‌ها برای خرید محصول کشاورزی ایران صف کشیدند! | تصویر
  • شهید آوینی نگاه ما را نسبت به موضوعات تغییر داده است
  • شب پرحادثه برای آتش نشانی قزوین/ سه حادثه طی دو ساعت
  • شب پرحادثه برای آتش نشانی قزوین / سه حادثه طی دو ساعت
  • رفع مشکل ترافیکی ساکنان همجوار پایانه مسافربری جی از ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نوجوانان از راه درست در مسیر تئاتر قدم بگذارند/ آموزشگاه‌های بازیگری به‌دنبال سرکیسه کردن