Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیمه مرکزی در بخشنامه‌ای به شرکت‌های بیمه بر ممنوعیت اعطای اختیارات غیرمجاز و پرداخت‌های غیرقانونی و خارج از چارچوب آیین‌نامه‌های مربوطه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «مهرداد رضایی»، مدیرکل نظارت بر شبکه خدمات بیمه‌ای بیمه مرکزی در بخشنامه‌ای برای مدیران عامل شرکت‌های بیمه بر ممنوعیت انعقاد هرگونه تفاهم‌نامه با کارگزاران رسمی بیمه مبنی بر اعطای اختیارات غیرمجاز و پرداخت‌های غیرقانونی و خارج از چارچوب آیین‌نامه‌های مربوطه تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بخشنامه آمده است: حسب بررسی‌های به عمل آمده مشخص شده است برخی از شرکت‌های بیمه با انعقاد تفاهم‌نامه‌های غیرمتعارف فیمابین با کارگزاران رسمی بیمه، اقدام به اعطای وظایف و اختیاراتی خارج از چارچوب‌های قانونی با آنها می‌نمایند و همچنین مبالغی افزون بر میزان کارمزد قانونی متعلقه، پرداخت می‌کنند.

در ادامه این بخشنامه تصریح شده است: از آنجا که انعقاد و اجرای این‌گونه تفاهم‌نامه‌ها مغایر با قوانین و مقررات جاری است و موجبات اختلال در سلامت بازار بیمه کشور را فراهم می‌کند، خواهشمند است دستور فرمایید ضمن تاکید بر رعایت مراتب فوق، موضوع طی بخشنامه‌ای به تمامی واحدهای ستادی، شعب و نمایندگان تابعه آن شرکت اعلام و نسخه‌ای از آن را نیز به این اداره کل ارسال کنند.

در این بخشنامه تاکید شده که در صورت عدم رعایت مراتب فوق‌الذکر، بیمه مرکزی اقدامات نظارتی لازم را به عمل خواهد آورد.

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: کارگزاران بیمه بیمه بیمه مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۱۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی پرداخت شد

«سیداحمد خادمیان» میزان پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن را توسط بانک‌ها تشریح کرد و گفت: تاکنون یک میلیون و ۵۹۴ هزار و ۹۵۳ نفر در سامانه tem.mrud.ir ثبت‌نام کردند.

به نقل از وزارت راه و شهرسازی، وی افزود: از متقاضیان ثبت نام شده، یک میلیون و ۴۱۶ هزار و ۴۵۲ نفر حائز شرایط اولیه شدند و از این تعداد ۹۹۱ هزار و ۶۵۸ متقاضی به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات ودیعه معرفی شدند.

مدیرکل دفتر پایش طرح‌های مسکن وزارت راه و شهرسازی ادامه‌داد: طبق آمارها، تسهیلات پرداخت شده توسط بانک‌ها به متقاضیان وام ودیعه به تعداد ۴۳۸ هزار و ۵۵۸ فقره است که با توجه به فصل نقل و انتقالات، انتظار داریم تا این میزان افزایش یابد و تعداد بیشتری از مردم بتوانند از این امکان برای فراهم کردن مسکن مناسب خود و خانواده استفاده کنند.

خادمیان تاکید کرد: بانک‌ها طبق بخشنامه شرایط پرداخت وام ودیعه را تسریع بدهند.

وی توضیح‌داد: به تازگی گزارش‌هایی به وزارت راه و شهرسازی ارسال شده که بر اساس آن، برخی از شعب مدارک مازاد از بخشنامه از متقاضیان تسهیلات ودیعه طلب می‌کنند و حتی استعلام‌هایی را مجدد پس از حائز شرایط شناخته شدن متقاضی می‌خواهند که این موارد مورد تایید وزارت راه و شهرسازی نیست.

این مقام مسئول تاکید کرد: همه شعب بانک باید بر اساس بخشنامه پیش بروند و مدارک و استعلاماتی خارج از بخشنامه از متقاضیان طلب نکنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری
  • اعطای وام ضروری به بازنشستگان + شرایط پرداخت
  • انعقاد تفاهم نامه همکار بین اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی و دانشکده دامپزشکی دانشگاه ارومیه
  • ◄ عملکرد ضعیف بیمه تکمیلی رانندگان کامیون/ راز قرارداد مجدد با شرکت بیمه چیست؟
  • گام‌های دولت برای افزایش صادرات غیرنفتی
  • تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی پرداخت شد
  • پاسخ به نیازهای ناشناخته بیمه‌گذاران بیمه رازی در ۱۴۰۳
  • اعطای درجه به هنرمندان صنایع دستی و هنر‌های سنتی با رویکرد تخصصی
  • ۷۰ درصد تاکسی های قزوین فرسوده هستند
  • ابلاغ شیوه‌نامه اعطای پژوهانه تشویقی پژوهشگران پر استناد برتر