Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرمربی پیشین تیم ملی بوکس ایران با بیان این که زمان برگزاری مسابقات لیگ برتر اصلی‌ترین موضوع است،‌ توضیح داد: این رقابت‌ها را باید به گونه‌ای برگزار کنیم که باشگاه‌ها در اختیار تیم ملی باشند، نه این که تیم ملی برای باشگاه‌ها کار کند!

اکبر احدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تصمیم فدراسیون بوکس برای برگزاری لیگ‌ برتر توضیح داد: همه ما همیشه و از قبل دوست داشته‌ایم که رقابت‌های لیگ راه‌اندازی شود، اما انتخاب زمان مناسب برای برگزاری این مسابقات بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که برای برگزاری لیگ انتخاب می‌شود باید به گونه‌ای باشد که برنامه‌های تیم ملی را دچار آسیب نکند. لیگ باید به گونه‌ای باشد که بوکسورها را برای حضور در اردوی تیم ملی آماده کند، نه این که بوکسورها در اردوی تیم ملی آماده شوند.

او تاکید کرد: در گذشته هم این مشکل وجود داشت که وقتی قرار بود مسابقات لیگ را برگزار کنند، اردوی تیم ملی تعطیل می‌شد چون برخی از بوکسورها مجبور بودند در لیگ برای باشگاه‌های خود مبارزه کنند. اکنون با در نظر داشتن این موضوع باید زمانی برای برگزاری مسابقات لیگ انتخاب شود که لطمه‌ای به تیم ملی نخورد. نباید تیم ملی در اختیار باشگاه‌ها و لیگ باشد، ‌باید باشگاه‌ها در اختیار تیم ملی باشند. 

* لیگ برتر زمینه پیداش چهره‌های جدید است

سرمربی پیشین تیم ملی بوکس ایران با بیان این که لیگ برتر می‌تواند زمینه پیداش چهره‌های جدید برای عرصه‌های ملی باشد، تصریح کرد: برگزاری لیگ اتفاق خوبی است،‌ به شرطی که فدراسیون برنامه‌ریزی خوبی را برای آغاز و پایان این مسابقات کند. بوکسورهایی که دیده نشده‌اند در لیگ دیده می‌شوند،‌ ضمن این که رقابت‌های باشگاهی می‌تواند از نظر مالی و آمادگی هم برای بوکسورها خوب باشد. 

* فدراسیون باید تعهدات خوب و سنگین از باشگاه‌ها بگیرد

او در پاسخ به این سوال، چگونه می‌توان از کنار کشیدن باشگاه‌ها در اواسط لیگ و پرداخت نشدن حق و حقوق به بوکسورها جلوگیری کرد؟ توضیح داد: این موضوع به سیاست‌گذاری فدراسیون بستگی دارد، اگر قرار باشد همانند برخی ادوار گذشته تنها برای سنگین کردن رزومه کاری این مسابقات برگزار شود، خیلی نمی‌توان امیدوار بود. فدراسیون برای جلوگیری از این حواشی باید تعهدهای خوبی را از باشگاه‌ها بگیرد. هم‌چنین باید تعهدهای خوبی هم از بوکسورها بگیرد تا وقتی حق و حقوق خود را دریافت کردند،‌ بیخیال حضور در مسابقات نشوند.

* وقت حضور در لیگ را ندارم

احدی در پاسخ به این سوال که آیا تصمیم دارد در لیگ برتر حضور پیدا کند؟ تصریح کرد: واقعیت این است که زمان حضور در لیگ را ندارم و در باشگاه شخصی خودم مشغول کار با شاگردانم هستم. با این وجود اگر لیگ برگزار شود باعث خوشحالی من است و برای دیدن مسابقات قطعا در سالن‌ها حاضر می‌شوم. 

* بوکس ایران پتانسیل کافی برای ۶ تیم را دارد

این کارشناس بوکس ایران در پاسخ به این سوال که آیا بوکس کشورمان به اندازه‌ای پتانسیلش، ظرفیت و بوکسور خوب دارد که یک لیگ باکیفیت را شاهد باشیم؟ توضیح داد: به هر حال باید از یک جایی این کار را شروع کرد؛ همه لیگ‌ها از همان ابتدا فوق‌العاده نبوده‌اند. با این وجود ایران به قدری بوکسور خوب دارد که حداقل ۶ تیم قابل قبول را تشکیل دهند. نصفی از این نفرات دیده نشده‌اند، حتی بوکسورهای شایسته‌ای هستند که هرگز به تیم ملی دعوت نشده‌اند. اصلا لیگ به همین منظور برگزار می‌شود که استعدادها و چهره‌های جدید را برای آینده شناسایی کنیم. 

* ممنون ثوری هستم!

او در مورد قطع ارتباطش با فدراسیون بوکس نیز گفت: هم با دبیر و هم با رییس فدراسیون در ارتباط بوده و ناراحتی میان من با آن‌ها وجود ندارد. ضمن این که هر روز برای ثوری دعا می‌کنم که تصمیم گرفت بنده را از سرمربیگری تیم ملی کنار بگذارد، الآن بیش‌تر می‌توانم به کارهای خود برسم. 

* کمیته ملی المپیک به زد و بندهای پشت پرده بوکس توجه کند

احدی راجع به این موضوع که بوکسورها ایران چقدر شانس دارند که از رقابت‌های جهانی هم کسب سهمیه المپیک کنند؟ اظهار کرد: بالاخره بوکسورهای ما زحمت کشیده و دو سهمیه را از رقابت‌های آسیایی به دست آوردند که باید به آن‌ها خدا قوت گفت. البته من معتقدم شرایط مسابقات به گونه‌ای بود که می‌توانستیم سهمیه‌های بیش‌تری در اردن به دست بیاوریم. با این حال موضوعاتی از جمله ناداوری و .. وجود داشت که ما همین دو سهمیه را به دست آوردیم. 

او در پایان با تاکید بر این که کسب همین دو سهمیه المپیک هم کار بزرگی بود، گفت: من مسابقات اردن را دیدم و بوکسورهای ایران عملکرد خوبی داشته و خوب هم مبارزه کردند، اما واقعیت این است که کار در رقابت‌های جهانی خیلی دشوارتر است و نیاز به تلاش بیش‌تر داریم. البته در کنار تلاش بوکسورها هم کمیته ملی المپیک و فدراسیون باید به زد و بندهایی که پشت پرده رخ می‌دهد نیز توجه کنند. اگر این مسائل عملی شود هیچ کاری غیر ممکن نیست. شخصا همین دو سهمیه را هم با ارزش می‌دانم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تيم ملي بوكس لیگ برتر بوکس اکبر احدی بوكس برای برگزاری برگزاری لیگ بوکس ایران گونه ای باشگاه ها لیگ برتر دو سهمیه رقابت ها تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۱۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدها و نبایدهای مسافران در قطارهای سفیر ریل

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، قطارهای سفیر ریل، یکی از بهترین و مجهزترین دستگاه‌های فعال در ناوگان حمل‌ونقل کشور هستند که امکانات و خدمات شایسته‌ای را به مسافران خود ارائه می‌دهند. چنان‌چه قصد خرید بلیط قطار سفیر را دارید، لازم است که ‌جهت تجربه‌ای بهتر از سفر و افزایش سطح کیفی آن، به بایدها و نبایدهایی در طول مسیر توجه داشته باشید. در ادامه مطلب، مهم‌ترین نکات را خدمت شما عزیزان ارائه می‌کنیم. تا پایان همراه ما باشید.

حضور به‌موقع در ایستگاه راه‌آهن و همراه داشتن لوازم شخصی موردنیاز

اولین نکته‌ای که از زمان تهیه پیش فروش بلیط قطار باید به آن توجه داشته باشید، تاریخ و زمان سفر است. برای جلوگیری از پیش‌آمد مشکلات احتمالی توصیه می‌شود که نیم ساعت قبل از زمان حرکت در ایستگاه راه‌آهن حضور داشته باشید. مورد مهم بعدی، همراه داشتن وسایل شخصی اعم از پول نقد، کارت‌های بانکی، تلفن همراه، کارت شناسایی، شارژر، داروهای مصرفی، مقداری خوراکی و آب آشامیدنی است. باتوجه‌به سفرهای چندساعته با قطار، توصیه می‌شود که همواره لباس‌های خنک، گشاد و راحت بپوشید. به‌جای کفش نیز بهتر است که صندل و دمپایی استفاده کنید.

حفاظت از لوازم شخصی

بااینکه قطار فرصت خوبی برای معاشرت با دیگر مسافران فراهم می‌کند؛ اما هرگز و هرگز نباید اطلاعات دقیق شخصی خود را همانند وضعیت مالی، خانوادگی و کاری، در اختیار دیگران قرار دهید. برای محافظت بیشتر از مدارک و سایر وسایل ضروری نیز پیشنهاد می‌شود که قبل از سفر یک کیف کمری کوچک و جمع‌وجور تهیه کنید. رزرو کوپه شخصی در هنگام خرید بلیط پیش فروش قطار برای سفرهای خانوادگی ایده مناسب دیگری است.

خواب و استراحت

چنان‌چه فاصله مبدأ و مقصد شما زیاد است و برای ساعت‌های طولانی باید در قطار بمانید، توجه به استراحت و خواب کافی به‌منظور جلوگیری از خستگی الزامی است؛ همچنین انجام این کار به کوتاه‌تر به‌نظررسیدن مسیر نیز کمک می‌کند؛ بااین‌حال، اگر تمایلی به خوابیدن ندارید، بهتر است در هنگام شب روی تخت خود قرار بگیرید و از سر و صدای اضافی بپرهیزید و مزاحم استراحت دیگر نشوید؛ همچنین رفت‌وآمدهای غیرضروری به واگن‌های قطار را کاهش دهید و تا حد امکان از کوپه خارج نشوید.

استفاده از امکانات رفاهی قطار

در همه قطارهای سفیر، به‌منظور افزایش کیفی سطح سفر، امکانات متعددی همچون امکان سفارش غذا از رستوران، سفارش انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم، خرید تنقلات از بوفه، سیستم‌های صوتی و تصویری هوشمند بدون تداخل صدا با دیگر سیستم‌ها، امکان استفاده از تجهیزات سرگرمی برای کودکان، مطالعه کتاب و مجلات متنوع در نظر گرفته شده است که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به بهترین نحو از سفر خود لذت ببرید. لازم به ذکر است که در بیشتر سفرها امکان ثبت سفارش غذا در هنگام رزرو پیش فروش بلیط قطار وجود دارد؛ بنابراین، بدون نگرانی بابت کیفیت غذا و حمل وسایل اضافه می‌توانید درخواست خود را ثبت کنید.

استفاده از سرویس بهداشتی قبل از توقف قطار در ایستگاه‌ها

یکی دیگر از نکات مهمی که در زمان سفر با قطار سفیر باید به آن توجه داشته باشید، امکان استفاده از سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی قبل از توقف قطار در ایستگاه‌های بین‌راهی است؛ چراکه چند دقیقه قبل از توقف درب تمام سرویس‌ها قفل می‌شود و امکان استفاده از آن‌ها وجود ندارد. مورد مهم دیگری که در هنگام استفاده از سرویس بهداشتی قطار باید به آن توجه داشته باشید، عدم استعمال دخانیات است. انجام این کار خلاف قوانین شرکت‌های ریلی است و در مواردی که چندین بار به آن بی‌توجهی شود، جریمه نقدی در پی دارد. فراموش نکنید که به‌طورکل سیگارکشیدن در فضاهای بسته قطار ممنوع است و تنها به سرویس بهداشتی محدود نمی‌شود.

توجه به نظافت کوپه و قطار

یکی دیگر از مواردی که متأسفانه گاهی از جانب مسافران اتفاق می‌افتد، عدم توجه به نظافت کوپه و قطار است. توصیه می‌شود که تا حد امکان به نظافت محیط اطراف خود توجه داشته باشید و زباله‌های خود را درون فضاهای تعبیه‌شده در واگن‌ها بیندازید. علاوه‌بر نظافت، توجه به حفاظت از وسایل قطار نیز حائز اهمیت است. هرگز و هرگز نسبت به خرابی، ازکارافتادن وسایل یا شکستگی آن‌ها بی‌توجه نباشید و مشکل را سریعا ازطریق سیستم احضار مهماندار که در بیشتر قطارهای سفیر تعبیه شده است گزارش دهید.

رعایت حریم خصوصی مسافران

اگر به‌تنهایی سفر می‌کنید یا بلیط قطار سفیر اتوبوسی را برای خود رزرو کرده‌اید، توجه به حریم خصوصی مسافران از اهمیت زیادی برخوردار است. هرگز و بیش‌ازحد با دیگر مسافران صمیمی نشوید و به وسایل شخصی آن‌ها دست نزنید. به‌منظور افزایش راحتی و آسایش دیگر افراد حاضر در کوپه یا سالن قطار، توصیه می‌شود که با استفاده از هدفون یا هندزفری به تماشای فیلم یا شنیدن موسیقی بپردازید. در ادامه، توصیه می‌شود که درصورت بی‌توجهی به چنین مواردی از سمت دیگر افراد، خونسردی خود را حفظ کرده و مشکل را با مهمانداران قطار مطرح کنید.

توجه به زمان پیاده‌شدن از قطار

آخرین موردی که در سفر با قطار باید به آن توجه داشته باشید، زمان پیاده‌شدن از این وسیله نقلیه است. توصیه می‌شود که حدود نیم ساعت قبل از رسیدن به مقصد، تمام وسایل شخصی خود را جمع کنید و منتظر توقف قطار بمانید؛ بااین‌حال، اگر به هر دلیلی متوجه این موضوع نشدید، اصلا نگران نباشید؛ چراکه قطار به‌اندازه کافی در ایستگاه توقف دارد و با خیال راحت می‌توانید وسایل خود را جمع‌آوری کنید. استفاده از سیستم بیدارباش قطار نیز ایده مناسب دیگر برای اطلاع از زمان توقف قطار است. نکته مهم و قابل‌توجه دیگر این است که به‌هیچ‌وجه برای خروج از قطار عجله نکنید و به‌سمت درهای خروجی هجوم نبرید. قبل از خارج‌شدن از کوپه نیز جهت جانماندن وسایل، آن را بررسی کنید.

راهنمای خرید بلیط پیش فروش قطارهای سفیر

باتوجه‌به این‌که بلیط قطار سفیر در کلاس‌های مختلفی به‌فروش می‌رسد، توصیه می‌شود که به‌منظور امکان بررسی بلیط‌ ها، خدمات ارائه‌شده در هر سفر و قیمت رزرو آن‌ها، به سایت اینترنتی فلای تودی مراجعه فرمایید. فلای تودی یکی از بهترین سایت‌های فروش بلیط قطار، هواپیما و رزرو آنلاین هتل در کشور است که خدمات خود را با قیمت مناسب به کاربران ارائه می‌دهد. کارشناسان پشتیبانی سایت نیز در هر لحظه آماده پاسخگویی به مسائل و مشکلات شما خواهند بود.

کد خبر: 1227875 برچسب‌ها قطار مسافربری

دیگر خبرها

  • با ۲۰ نفر سپاه این شهرستان شکل گرفت
  • اعزام کاروان‌های المپیک و پارالمپیک به پاریس با پرواز داخلی
  • سرعت این نوجوان آمریکایی در حد برق و باد!
  • بوکس بین‌المللی بیشکک؛ پایان کار تیم ایران با ۲ نشان نقره و یک برنز
  • هشدار‌های سیل را جدی بگیرید
  • برگزاری مسابقات فوتبال خیابانی
  • زمان شارژ کالابرگ اردیبهشت ماه
  • کشفیا: در والیبال نشسته بیشتر از آقایان به بانوان توجه کردیم/ دلایل ناکامی در انتخابی المپیک شناسایی می‌شود
  • سهمیه کشتی فرنگی در المپیک کامل شد
  • بایدها و نبایدهای مسافران در قطارهای سفیر ریل