Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور جوانان گفت: در قانون، وزارت ورزش و جوانان فقط وظیفه سیاستگذاری و ابلاغ آن به دستگاه های اجرایی را دارد و هیچ نقشی در تربیت و آموزش نسل‌ها در دوره های قبل از سن جوانی ندارد.

به گزارش گروه اجتماعی‌ خبرگزاری برنا؛  جلسه تدوین سند نظام مدیریتی حوزه جوانان با حضور محمد مهدی تندگویان معاون امور جوانان، ژاله فرامرزیان معاون توسعه مدیریت و منابع، مطلبی رئیس مرکز فناوریمعاون امور جوانان گفت: در قانون، وزارت ورزش و جوانان فقط وظیفه سیاستگذاری و ابلاغ آن به دستگاه های اجرایی را دارد و هیچ نقشی در تربیت و آموزش نسلها در دوره های قبل از سن جوانی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

محمد مهدی تندگویان معاون امور جوانان در این نشست با بیان این که این معاونت پیشنهادات خود را برای اصلاح نظام مدیریتی ارائه کرده است، تصریح کرد: نگاه ما به این موضوع کلان تر بود و ما مشکلاتی را که در اجرای سیاست های حوزه جوانان در دستگاه های دیگر با آن برخورد داشتیم را هم ارائه کردیم اما دیدگاه سازمان اداری و استخدامی، اصلاح نظام مدیریتی کنونی بر اساس شرح وظایف قانونی و با توجه به ساختار موجود دستگاه است که در این خصوص کار راحت تر و با اصلاحات جزئی انجام می شود.
تندگویان در ادامه با انتقاد از ساختار حوزه جوانان، تصریح کرد: در قانون، وزارت ورزش و جوانان فقط وظیفه سیاستگذاری و ابلاغ آن به دستگاه های اجرایی را دارد و هیچ نقشی در تربیت و آموزش نسلها در زمینه های مختلف در دوره های قبل از سن جوانی ندارد.
معاون امور جوانان به پژوهشی در خصوص مهارت های ارتباطی که توسط دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان و از طریق مشاوران و روانشناسان مراکز مشاوره ازدواج و خانواده انجام شده است، اشاره کرد و گفت: این پژوهش پیامد های بدی داشت مبنی بر این که نه تنها در مدرسه و دانشگاه مهارت‌های ارتباطی به دانش آموزان و جوانان آموزش داده نمی شود بلکه در ادارات دولتی هم هیچ مهارت ارتباطی به کارکنان آموزش داده نمی شود که همه این ها مواردی است که ما برای اصلاح آن در دستگاه های دیگر هیچ نقشی نداریم.
همچنین در این نشست علیپور از مسئولان سازمان اداری و استخدامی کشور هدف سازمان اداری و استخدامی از نظام های نوین مدیریتی را اصلاح نظام های مدیریتی فعلی دستگاه باتوجه به شرح وظایف و ماموریت های موجود دانست و افزود: هر دستگاهی مشکلات و موانعی را در رسیدن به ماموریت ها و اهداف خود می بیند که سازمان اداری و استخدامی قصد دارد با تدوین نظام های مدیریتی نوین توسط خود دستگاه ها، این مشکلات و موانع را کمتر کند
وی تصریح کرد: به عبارت دیگر خود دستگاه با توجه به اشرافی که به ساختار، محدودیت ها و مشکلات دارد باید روشهای پیشنهادی خود در رسیدن بهتر به اهداف را در این نظام نامه بیاورد. در پایان این جلسه مقرر شد، اصلاحات پیشنویس نظام مدیریتی نوین حوزه جوانان بر اساس شرح وظایف قانونی و ماموریتها و ساختار موجود و با هماهنگی کامل سازمان اداری و استخدامی انجام شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزارت ورزش و جوانان تندگویان تربیت و آموزش سازمان اداری و استخدامی معاون امور جوانان نظام مدیریتی حوزه جوانان دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۱۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرایند مجوز دهی کودکستان‌ها در سراسر کشور انجام شد

مجتبی همتی فر، رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سازمان تعلیم و تربیت کودک در انتهای سازماندهی و ساماندهی مراکز فعال پیشین است.

وی افزود: مجوز این مراکز بر اساس قوانین و ضوابط جدید مورد بررسی و پالایش قرار می‌گیرد.

او با بیان این که برخی از مراکز بر اساس قوانین، بیشترین فعالیت را می‌کنند؛ افزود: این مراکز باید خود را با قوانین جدید تطبیق داده و در صورت نیاز قوانین آن‌ها اصلاح شود. پایگاه اطلاعاتی این مراکز ایجاد و به مردم اعلام می‌شود.

رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک گفت: فرایند مجوزدهی در سراسر کشور به صورت همزمان و مجازی انجام شده است.

همتی فر با بیان این که فرایند مجوز کودکستان‌ها مقدمات قابل توجهی داشته؛ افزود: تدوین و تصویب آئین‌نامه‌ها، طراحی سامانه پایگاه و الکترونیک سازی و صفحه الکترونیکی تنظیم تعهدات انجام شده است.

بر اساس ماده ۲ از «راهنمای دریافت مجوز تأسیس و فعال‌سازی خدمات کودکستانی برای دستگاه‌ها، وزارتخانه‌ها و نهادهای عمومی دولتی و غیر دولتی»، دستگاه‌ها، نهادها و موسسات مشمول برای اخذ مجوز تاسیس کودکستان وابسته (با مجوز حقوقی) باید ابتدا با مراجعه به درگاه ملی مجوزها و بارگذاری مدارک تعیین شده، از جمله ثبت شناسه ملی دستگاهی اقدام کنند.

مخاطبان برای اطلاع بیشتر می‌توانند به «راهنمای دریافت مجوز تأسیس و فعال‌سازی خدمات کودکستانی برای دستگاه‌ها، وزارتخانه‌ها و نهادهای عمومی دولتی و غیردولتی» به نشانی B۲n.ir/smttk.۹ مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • ریل جذب در آموزش و پرورش توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد
  • بیش از ۳۲ هزار نفر کارمند در نظام اداری ایلام اشتغال دارند
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور / سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام های جدید
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور/ سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام‌های جدید
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور
  • داستان تکراری کمبود پرستار؛ استخدام مشکل را حل می‌کند؟
  • گلایه رئیس سازمان نظام پرستاری از سهم اندک نیروی انسانی در آزمون استخدامی / ۱۰۰ هزار پرستار کم داریم
  • اعلام اسامی چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی ویژه رشته شغلی آموزگار ۱۴۰۳
  • فرایند مجوز دهی کودکستان‌ها در سراسر کشور انجام شد