Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از شهروندان سراوانی از بوی تعفن ایجاد شده به دلیل رهاسازی زباله ها در حاشیه شهر ابراز گلایه و خواستار برخورد قاطع مسئولین با افراد خاطی شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، دپوی غیر بهداشتی پسماند های مرغ مراکز کشتار روز و زباله ها در حاشیه شهر سراوان معضلات و مشکلاتی را برای شهروندان به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 شهروندان سراوانی با انتشار تصاویری از نحوه دپوی غیر بهداشتی پسماندهای مراکز کشتار روز مرغ در گروه های واتساپی ابراز گلایه و خواستار پیگیری این موضوع از سوی مسئولین مربوطه به ویژه محیط زیست شدند.

یکی از شهروندان سراوانی گفت:  با توجه به شیوع ویروس کرونا و رها سازی زباله ها در فاصله 10 متری از منطقه مسکونی، امکان به خطر افتادن سلامت شهروندان وجود دارد لذا می طلبد مسئولین مربوطه چاره اساسی اندیشیده کنند.

وی با اشاره به آغاز فصل گرما در این منطقه ادامه داد: هنگام روشن کردن کولر، بوی تعفن وارد منازل شهروندان این قسمت از شهر شده که بوی تعفن امان مردم را بریده است.




به خطر افتادن سلامت شهروندان با رها سازی زباله ها در منطقه مسکونی

این شهروند سراوانی خاطر نشان کرد: زندگی برای اهالی این منطقه از شهر دشوار شده است، لذا انتظار می رود محیط زیست به  این فاجعه زیست محیطی ورود و برخورد قاطع انجام دهد.

 در همین راستا موسی دهقان نژاد رئیس محیط زیست شهرستان سراوان در گفت و گو با خبرنگار ما، با اشاره به بازدیدی که از محل مورد نظر داشته، بیان کرد: در گذشته جهت همکاری با شهرداری چندین پیمانکار معرفی شده تا حداقل زباله های سطح شهر جمع آوری، حمل و تفکیک کنند اما گویا شهردار و شوراهای آن زمان با این موضوع موافقت نکرده اند.

 وی افزود:  طبق پیگیری های انجام شده مقرر شده زباله ها در سایت زباله دپو شود و چنانچه شهرداری از این کار سر باز زند موضوع را از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهند کرد.

رئیس محیط زیست شهرستان سراوان با اشاره به اینکه شهرداری حق ندارد منطقه را آلوده و سلامت شهروندان را به خطر بیاندازد، ادامه داد: در سنوات گذشته شهرداری زباله ها را در انتهای بولوار بهداشت دپو می کرد که با ورود مراجع قضایی شهرداری موظف شد زباله ها را در سایت مشخص شده دپو کند.



مرغ پر کنی ها موظف به تهیه کوره لاشه سوز هستند

دهقان نژاد با توجه به اینکه شهرداری می تواند با انعقاد قرارداد با چند پیمانکار زباله ها را از سطح شهر جمع آوری و در سایت زباله دپو کند، خاطر نشان کرد: محیط زیست شهرداری را مکلف به عدم جمع آوری ضایعات مرغ پرکنی ها کرده کرده  چرا که هر مرغ پرکنی موظف به تهیه کوره لاشه سوز و دفع بهداشتی ضایعات مرغ است.

وی در تکمیل مطلب فوق اضافه کرد: به تازگی شهردای اقدام به جمع آوری ضایعات مرغ پرکنی های سطح شهر و رهاسازی آنها در حاشیه شهر کرده که منجر به ایجاد بوی تعفن شده است که امکان به خطر افتادن سلامت شهروندان وجود دارد.

رئیس محیط زیست شهرستان سراوان با اشاره به اینکه رها سازی ضایعات مرغ در حاشیه شهر منجر به تجمع حیوانات وحشی و اهلی شده است، خاطر نشان کرد: اگر شهرداری مجدد این اقدام را انجام دهد هفته آینده از سوی مراجع قضایی موضوع را پیگیری خواهند کرد.
 
 انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شهروندان سراوانی سلامت شهروندان حاشیه شهر زباله ها ضایعات مرغ محیط زیست جمع آوری بوی تعفن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۱۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاد «جهش تولید محیط زیست محور» تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حلیا سادات حسینی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳ و همچنین سیاست‌های موجود در زمینه محیط زیست در حوزه مشارکت‌های مردمی گفت: اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، مردمی سازی محیط زیست را در اولویت کاری خود قرار خواهد داد.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در راستای نام گذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری از تشکیل ستاد «جهش تولید محیط زیست محور» در این اداره کل، خبر داد و گفت: اعضا این ستاد متشکل از شرکت‌های دانش بنیان، نهادهای مرتبط، دبیران محیط زیست مناطق ۲۲ گانه و همکاران اداره کل محیط زیست خواهد بود، که با تشکیل این ستاد و اقدامات مرتبط با محیط زیست، منشأ اتفاقات خیر و اثر گذار در حوزه محیط زیست شهری خواهیم بود.

حسینی در ادامه جلسه به بحث پویایی و انگیزه کاری در محیط کار پرداخت و گفت: در زمینه سیاست گذاری برنامه‌های ابلاغی در بدنه شهرداری به مناطق ۲۲ گانه، خلاقیت و نوآوری از ارکان مهم کاری است که باید، نظارت مستمر و پیگیری برنامه‌ها، ضمیمه این موضوع شود، تا بیشترین اثرگذاری و نتیجه مطلوب حاصل شود.

حسینی در پایان جلسه از برگزاری «جشنواره عملکرد محیط زیست شهری» در سال جدید خبر داد و گفت: این جشنواره با هدف ارائه عملکرد محیط زیست شهرداری تهران و تعامل و استفاده از نیروهای مردمی در حوزه محیط زیست برگزار خواهد شد و زمان و جزئیات آن، متعاقباً اعلام می‌شود.

کد خبر 6081213 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • مبارزه با جوندگان شهری با راهکار‌های جدید شهرداری مشهد
  • ستاد «جهش تولید محیط زیست محور» تشکیل می‌شود
  • شهرداری زباله‌های قابل بازیافت شهروندان تهرانی را می‌خرد!
  • ساختمان‌های تهران سبز می‌شوند
  • برخورد با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی 
  • برخورد قاطع با پیمانکاران متخلف همکار با عوامل زباله گردی
  • مشکلات آلودگی آب سرخون به نفت هنوز وجود دارد
  • شناسایی مرغداری آلوده کننده تالاب انزلی با لاشه مرغ‌های تلف شده
  • مرغ داری آلوده کننده تالاب انزلی به مراجع قضایی معرفی شد
  • شلوار جین برای محیط زیست مضر است؟