Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-25@16:01:16 GMT

ثروت بهتر از علم است؛ این هم مدرکش!

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۱۸۶۴

دوران ما این موضوع یک جواب بی برو برگرد داشت، با صدای رسا داد می زدیم؛ علم بهتر از ثروت است…

حال اگر فرزندان نسل جدید بگویند ثروت بهتر است بیراه هم نگفته اند؛ زیرا با داشتن  پول می توانند مدرک تهیه کنند آن هم از هر نوع و مدلی که دوست دارند!

قدیم تر ها، تمام غرور و ابهت فرد به مدرک تحصیلی ای بود که با هزار بدبختی و چند سال پشت کنکور ماندن به دست می آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن روز ها گذراندن دوره تحصیلی تا لیسانس کار هرکسی نبود و البته آسان هم نبود باید از هفت خوان کنکور رد می شدی، چند سال دانشگاه با کلاس های فشرده و استاد های سختگیر و آخر سر هم امتحان پایان ترم که کسی نمی توانست از آن قسر در برود.

اما از زمانی که بازار فروش مدرک رونق گرفت، مدارکی را می بینی که گاهی برایت عجیب و غریب است که ناخود آگاه انگشت حیرت به دهان می گیری، مدرک ها مانند مسابقه دومیدانی از هم سبقت می گیرند.

نتجه اش هم می شود فردی که از دانشگاه با هزار و یک بدبختی مدرک گرفته و حالا بیکار است؛ مدرکش را گذاشته لب کوزه آبش را می خورد و آن فردی که با چند میلیون تومان هزینه مدرک گرفته لابد درآمد خوبی هم دارد.

جالب است بدانید که مدرک فروش ها هم مثل فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای، مراکز متعددی دارند.

بازار داغ مدرک لیسانس، فوق لیسانس و دکتری باعث شده افراد سود جو پول کلانی به جیب بزنند. آن ها حقوق یک سالشان را با فروش دو، نهایت سه مدرک در می آوردند و متقاضی هم بدون حضور در کنکور و کلاس و درس و امتحان صاحب مدرک دلخواه خودش می شود.

گرفتن مدرک تحصیلی بدون گذراندن کلاس درس نتیجه ای جز وارد کردن صدمات جبران ناپذیری به جامعه حتی سلامت مردم نخواهد داشت.

وای به حال آن مریض بیچاره ای که پزشکش می خواهد با مدرک پولی شکمش را پاره کند….ناگفته نماند که همه آنها هم بدون حضور در کلاس مدرک نگرفته اند.

وقتی در دانشگاه ها نظارت کافی وجود نداشته باشد ثمره اش می شود کشف 30 هزار مدرک جعلی در سالی که گذشت.

سال 98 بود که دستیار ویژه وزیر علوم در امور حقوق شهروندی اعلام کرد در یک جمع آوری سطحی  در میدان انقلاب توسط وزارت علوم بیش از 30 هزار نمونه مدرک غیر قانونی و جعلی کشف شد. این یعنی 30 هزار مدرکی که در ظاهر معتبرند ولی در باطن بی اعتبارند.

این در حالی است که در برخی از موسسات نیز مدرک فروشی انجام می شود و این یعنی فاجعه در فضای علمی.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در سال گذشته اعلام کرد: رقابت ناسالم دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی در موضوع تحصیلات تکمیلی منجر به فروش مدرک شده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس دهم نیز گفت: پذیرش بی حساب و کتاب دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی منجر به فروش مدرک توسط دانشگاه‌ها شده است که باید جلوی آن گرفته شود با عرضه مدرک تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری سطح علمی دانشگاه‌ها کاهش پیدا می کند.

این در حالی است که از سال ها قبل قرار بود برای جلوگیری از جعل مدرک تحصیلی قوانین سخت تری وضع شود؛ اما تا به امروز هنوز هیچ اتفاقی رخ نداده است و دلالان جعل مدرک در سطح شهر جولان می دهند.

ببینید:اینجا سیاه متولد شدن هم جرم است!

1717

کد خبر 1394838

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: علم خرید و فروش مدرک تحصیلی مدرک تحصیلی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۱۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیس جمهور

رئیس دانشگاه کراچی در مراسمی با حضور جمعی از مقامات ایالت سند، نمایندگان مجلس ایالتی و تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه، مدرک دکترای افتخاری این دانشگاه را به رئیس جمهور کشورمان اهدا کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور که بعد از ظهر امروز سه‌شنبه به وقت محلی در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر به پاکستان به شهر کراچی مرکز ایالت سند سفر کرده است، در حضور «محمدکامران خان تسوری» استاندار و «سید مراد علیشاه» سروزیر ایالت پنجاب، جمعی از نمایندگان مجلس ایالتی و مقامات محلی و تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه کراچی، مدرک دکترای افتخاری این دانشگاه را از پروفسور «خالد عراقی» رئیس این دانشگاه دریافت کرد.

پروفسور عراقی در این مراسم تصریح کرد: این مدرک دکترای افتخاری نظر به سوابق تحصیلی و مدارج علمی رئیس جمهور در زمینه فقه و حقوق و نیز سابقه فعالیت طولانی دکتر رئیسی در حوزه قضایی به ایشان اعطا می‌شود.

دانشگاه کراچی به عنوان بزرگترین دانشگاه پاکستان قدمتی ۷۳ ساله دارد و یکی از مهمترین و معتبرترین دانشگاه‌های منطقه است که دانشجویان ایرانی زیادی نیز در آن مشغول تحصیل هستند.

دیگر خبرها

  • جزییات دستگیری اعضای باند جعل مدرک تحصیلی در ٣ شهرستان کرمان
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • تلاش اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای در جهت تحقق شعار «ارزش‌مدار، کارآفرین و ثروت‌ساز» باشد/ تغییر نام دانشگاه از فنی حرفه‌ای به دانشگاه ملی مهارت پیشنهادی موجه و قابل پیگیری است
  • هشدار برای تغییر تعادل جنسیتی دانشگاه‌ها
  • عاملان جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند
  • جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد
  • اعطای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیس جمهور
  • (عکس) رئیسی دکتری گرفت
  • ثبت نام ۱۶۱۸ نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم
  • جاعلان مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند