Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@23:04:47 GMT

مراسم ۱۵ خرداد نمایش جلوه فرهنگ، تمدن و فرهیختگی است

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۱۹۲۱

مراسم ۱۵ خرداد نمایش جلوه فرهنگ، تمدن و فرهیختگی است

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: برگزاری مراسم در ۱۵ خرداد یک مسئله سیاسی نیست بلکه یک بدهکاری به نسل‌های متدین و انقلابی است که باید پرداخت شود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در دیدار دبیران ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی استان فارس، ضمن گرامیداشت سالروز رحلت حضرت و شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای ۱۵ خرداد، اظهار داشت: امیدواریم نتیجه محدودیت‌هایی که به واسطه بیماری کرونا به وجود آمده آن چیزی باشد که موجب خوشنودی دشمنان نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله دژکام با تاکید بر اینکه باید با تدابیر اندیشیده شده راهکارهایی ارئه داد که ضمن رعایت چارچوب‌های بهداشتی دستورات ستاد مبارزه با کرونا، وظیفه‌ای که بر عهده داریم را به نحو مطلوبی انجام دهیم، افزود: شیراز مرکز یک فرهنگی است، فرهنگ و تمدن هم در همین موارد بروز پیدا می‌کند که یک مسئله جدید را با حفظ چارچوب‌ها حل کنیم.

امام جمعه شیراز ادامه داد: اگر اینگونه فکر کنیم که اکنون کرونا است و دیگر نباید فعالیت‌های فرهنگی انجام دهیم در واقع همان چیزی می‌شود که دشمن دوست دارد یعنی تسلیم دشمن می‌شویم، از این رو ۱۴ و ۱۵ خردادماه ضمن احترام به امام و شهدا فرصت مناسبی برای به نمایش گذاشتن صحنه‌هایی از جلوه فرهنگ، تمدن و فرهیختگی شیراز است.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه شیراز از شهرهایی است که در ۱۵ خرداد ۴۲ قیام کرده است، گفت: استان فارس تنها استانی بوده که در آن زمان در سه شهرش حکومت نظامی ایجاد شد در حالی‌که در هیچ جای کشور اینگونه نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: باید در صحنه‌های انقلابی به گونه‌ای رفتار کنیم که دشمن نتواند صحنه ضد انقلابی بیافریند.بسیج، سپاه و مراکز فعالیت‌های فرهنگی باید در پی این باشند که یک مراسم مطلوبی را شاهد باشیم، البته می‌دانیم در جمعیت‌های انبوه مشکلات بهداشتی و خطر شیوع ویروس کرونا وجود دارد که باید در این زمینه، با دقت پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرد، بنابراین باید با نظم و برنامه ریزی خوبی این مسئله را برطرف کرد.

امام جمعه شیراز اظهار کرد: در فضای مجازی نیز باید برگزاری برنامه‌ها جلوه خوبی داشته باشد، چراکه فضای مجازی تکمیل کننده حرکت‌های فرهنگی است.

آیت‌الله دژکام بیان کرد: نگاه امام و مقام معظم رهبری به عدالت اجتماعی از موضوعاتی است که باید بر روی آن به ویژه در فضای مجازی کار کرد، نباید اینقدر سختگیرانه در مسائل سبک زندگی حرکت کنیم که جوانان از گرایش به سبک زندگی اسلامی زده شوند. بنابراین توجه به فضای همدلی و اخوت نیز مهم است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه انقلاب اسلامی فضای مجازی فرهنگ الله دژکام آیت الله ۱۵ خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۱۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم کهن بیل گردانی در شهر نیم‌ور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مهدی لعل بار گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده توسط ستاد مردمی بیل گردانی شهر نیم‌ور، همچون سال‌های گذشته، نمایش کشاورزی، نمایش لایروبی و رژه بیل‌دار‌ها و بیل گردانی از بخش‌های مراسم سال جاری خواهد بود.

او ادامه داد: به‌منظور ترغیب نسل جوان و پشتوانه‌سازی بیل گردانی برای سال‌های آتی، مسابقات بیل گردانی در سطح نونهالان و نوجوانان برگزار خواهد شد و نفرات اول تا سوم این مسابقات نیز در مراسم امسال بیل گردانی خواهند کرد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات افزود: علاوه بر ستاد مردمی بیل گردانی، شهرداری، شورای اسلامی شهر نیم‌ور و میراث‌فرهنگی در پاسداشت این مراسم باستانی همکاری و مشارکت دارند.

لعل بار عنوان کرد: این مراسم در فهرست آثار معنوی کشور به ثبت رسیده است و این مراسم هر سال با هدف احیاء ورزش پهلوانی سنتی در اواخر فروردین و یا اوائل اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است
  • برگزاری مراسم کهن بیل گردانی در شهر نیم‌ور
  • تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی
  • اعزام زائران اصفهانی حج تمتع از سوم خرداد به سرزمین وحی
  • نگاه تمدن آفرین در عرصه معماری و شهرسازی و بازآفرینی لازم است
  • برگزاری دومین همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس
  • سرفصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • برگزاری جشنواره قلب شهر در مسجد ملااسماعيل یزد
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار می‌شود
  • هشدار اقبال لاهوری از تمدن مغرب زمین به ما