Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@02:47:33 GMT

انهدام باند جاعلان مدارک تحصیلی در پایتخت

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۱۹۴۸

انهدام باند جاعلان مدارک تحصیلی در پایتخت

رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی پایتخت از دستگیری چهار عضو باند جاعلان مدارک تحصیلی خبر داد که به صورت شبکه ای در نقاط مختلف کشور مدارک تحصیلی جعل می کردند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ سعید راستی در تشریح جزئیات این خبر گفت: یکی از نهادهای دولتی به مرکز فوریت­ های پلیسی تماس و از ارائه مدرک جعلی شهروندی اعلام شکایت کرد که ماموران مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی بلافاصله با دریافت این خبر، بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ افزود: شاکی اظهار داشته فردی با در دست داشتن گواهی موقت پایان تحصیلات دوره پیش دانشگاهی، درخواست تایید اصالت مدرک مذکور را کرده است ولی در بررسی ارکان و اصالت مدرک مشخص شد مدرک جعلی و فاقد اصالت می باشد.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع، مأموران پس از انجام تحقیقات فنی دریافتند ، فرد مورد نظر بدون اینکه در جلسات کلاس های درسی و امتحانات شرکت کند از طریق آشنایی با یک جاعل، مدرک تحصیلی جعلی را در قبال پرداخت وجهی تحویل گرفته و برای تأیید گواهی موقت به یک از نهادهای دولتی مراجعه کرده است.

وی بیان داشت: ماموران پس از تحقیقات تکمیلی از متهم و انجام کار فنی و اطلاعاتی به این نتیجه رسیدند که یک باند چند نفره جاعل مدرک تحصیلی در چند استان کشور، این فعالیت مجرمانه را به صورت کاملا حرفه ای و در شبکه گسترده انجام می دهند و در قبال دریافت مبالغ هنگفتی از متقاضیان، مدارک تحصیلی به آنها مدرک جعلی تحویل می دهند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه مخفیگاه یکی از جاعلان در حوالی محله "اتابک" تهران و سه تن دیگر در استان های فارس و قم شناسایی شد، ادامه داد: با هماهنگی های قضائی و اخذ نیابت قضائی روز گذشته در چند عملیات ضربتی و هماهنگ هر چهار عضو این باند در تهران، استان فارس و شهر قم در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ با اشاره به اینکه از مخفیگاه متهمان ۲۰۰ مدرک آماده به تحویل کشف شد، گفت: هر چهار متهم  به این پلیس انتقال و در بازجویی های اولیه به  جرم ارتکابی با همکاری یکدیگر اعتراف کردند.

وی تصریح کرد: متهمان در بازجویی تکمیلی اظهار داشتند با اخذ مبالغی بین ۵۰ الی ۱۰۰ میلیون ریال از متقاضیان برای آنها مدرک تحصیلی و سایر مدارک جعلی صادر می کردند  و تاکنون ۱۰ میلیارد ریال به این طریق به دست آورده اند.

سرهنگ راستی با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان، علاوه بر مدارک تحصیلی ۲۵ مهر مربوط به نهادها و ارگان های دولتی کشف شد، خاطرنشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جعل مدرک ناجا مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی مدارک تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۱۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری باند کلاه‌برداران اسکیمری در کرمانشاه

علی عباسی کسانی رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه گفت : در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به مجموعه پلیس فتای استان و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر برداشت غیرمجاز از کارت‌بانکی آنها، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا و اظهارات شکات مشخص شد کارت‌بانکی آنها توسط کلاه‌برداران در قالب فروشنده سیار و با استفاده از دستگاه اسکیمر کپی و مبالغی از حسابشان به‌صورت غیرمجاز سرقت شده است.

کسانی ادامه داد: تیمی از کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را در این زمینه آغاز و متوجه شدند مالباختگان از چندی پیش از فروشندگان دوره گرد در یکی از محلات شهر کرمانشاه اقدام به خرید کرده‌اند.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی عاملان برداشت غیرمجاز و محل اختفای آنها شده و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی غافلگیرانه آنها را دستگیر کردند.

وی با اشاره به اعتراف متهمان به ارتکاب جرم کلاهبرداری اسکیمری تصریح کرد: این افراد در بازجویی‌ها عنوان کردند که در قالب فروشنده سیار میوه و تره‌بار کارت‌های بانکی ۲۳ نفر از خریداران را کپی کرده و سپس در یک فرصت مناسب اقدام به خرید طلا و احشام به میزان پنج میلیارد ریال کرده اند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ۲۴ مورد کلاهبرداری مدارک پزشکی و تصادف ساختگی در پارسال
  • انهدام باند سارقان در بیرجند
  • کشف ۱۳ فقره سرقت و انهدام باند حرفه ای سارقان در خرم آباد
  • مهارت‌آموزی مشکل مدرک‌گرایی و بیکاری را حل می‌کند
  • درون مقر مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی چه می‌گذرد؟
  • انهدام باند سرقت احشام با کشف ۸ مورد سرقت
  • ضربه میلیون دلاری به قاچاقچیان شیشه
  • خدمات دارالترجمه رسمی در تهران
  • دانشگاه شاهد نیروی حفاظت فیزیکی جذب می‌کند
  • دستگیری باند کلاه‌برداران اسکیمری در کرمانشاه