Web Analytics Made Easy - Statcounter

مستند «جایگاه انقلاب اسلامی و سیره امام خمینی (ره) در شبه قاره»، ابعاد شخصیتی امام راحل و تاثیر آن را بر مردم شبه قاره تشریح می‌کند.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، هر ساله با فرا رسیدن سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) فرصتی مناسب برای بازگشایی و تبیین آرمان‌های امام راحل، مواضع انقلابی ایشان، ابعاد شخصیتی و دینی آن رهبر کبیر انقلاب و نیز تاثیرگذاری بر مردم نقاط مختلف جهان و شناساندن آن به نسل جدید در جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مستند «جایگاه انقلاب اسلامی و سیره امام خمینی (ره) در «شبه قاره» نگاهی دارد به تاثیر شخصیت حضرت امام خمینی بر مردم شبه قاره. این برنامه ابتدا به اقبال عمومی مردم کشمیر در تبعیت از امام خمینی به عنوان مرجع تقلید بعد از آیت الله سید محسن حکیم می‌پردازد. راوی با حضور در مکان‌های مختلف ضمن معرفی مراکزی که به برکت وجود امام به وجود آمده، به تاثیرات دینی، فرهنگی، سیاسی انقلابی و اجتماعی ایشان در منطقه می‌پردازد. همچنین راوی به سراغ شخصیت‎هایی می‎رود و در خصوص امام خمینی (ره) با آنان گفت‎وگو می‌کند و عشق و علاقه آنان به امام را به نمایش می‎گذارد. در این مستند بر شخصیت امام خمینی به عنوان یک مصلح جهانی، حامی مستضعفین، یک فقیه عارف و شاعر در عین حال یک سیاستمدار متقی و در نهایت رهبری بصیر، دور اندیش، روشنفکر و با نفوذ سیاسی در منطقه شبه قاره تاکید شده است.
گسترش استکبار ستیزی در شبه قاره بعد از انقلاب اسلامی ایران، حمایت‎های مردم شبه قاره از فتوای امام خمینی در خصوص سلمان رشدی و نیز روز قدس و حمایت از مردم فلسطین، نفوذ فکری و معنوی امام خمینی و انقلاب اسلامی در منطقه شبه قاره به ویژه کشمیر و تاثیرگذاری بر اقشار مختلف، تلاش امام در ایجاد وحدت بین ادیان و مذاهب مختلف به ویژه سنی و شیعه و پیشنهاد هفته‎ای به نام وحدت و تاثیر این تلاش در منطقه شبه قاره از مواردی است که در این برنامه بررسی می‎شود.
شکل‎گیری گروه‎های سلفی برای مقابله با نفوذ انقلاب اسلامی و اسلام واقعی در شبه قاره، فعالیت‎های انجام شده در دانشگاه‌های شبه قاره برای شناساندن تفکر و اندیشه امام خمینی و انقلاب اسلامی، شوق و اشتیاق مردم به ویژه جوانان مسلمان به مباحث اسلامی و افزایش روز افزون طلاب در شبه قاره بعد از بروز انقلاب اسلامی ایران و حضور گسترده آنان در حوزه‌های علمیه ایران، از دیگر مباحثی است که در قسمت‎های مختلف این مستند به آن پرداخته می‎شود.
مستند «جایگاه انقلاب اسلامی و سیره امام خمینی (ره) در شبه قاره» تولید شبکه سحر به کارگردانی افسانه مهربانی در شش قسمت 30 دقیقه‎ای از شب گذشته 12 خرداد، هر شب ساعت 21 به وقت تهران روی کانال اردوی شبکه جهانی سحر می‎رود.

پایان پیام/14

منبع: شبستان

کلیدواژه: شبه قاره امام خمینی ره انقلاب اسلامی شبه قاره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۱۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت روز ارتش با رژه نیرو‌های مسلح در شاهرود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  در این مراسم یگان‌های نمونه تیپ ۱۵۸ شهید کشاورزیان، تیپ ۲۵۸ شهید پژوهنده، قرارگاه عملیاتی لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار، گروه پدافند هوایی ۱۰ محرم، انتظامی و سپاه از مقابل کلام الله مجید و تمثال بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی رژه خودرویی و موتوری رفتند و با آرمان‌های امام راحل و شهیدان تجدید پیمان کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


امیر سرتیپ دوم بهار خواجه وند امیری فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار شاهرود در این مراسم با بیان اینکه همزمان با نخستین روز‌های پیروزی انقلاب اسلامی ایران توطئه، مکر، نیرنگ دشمنان علیه ارتش آغاز شد، افزود: این انقلاب در هر شرایطی با رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی می‌رسید، اما پیوستن ارتش به مردم موجب تسریع و شتاب در پیروزی انقلاب شد و هیمنه رژیم ستم شاهی شکسته شد.
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار شاهرود  گفت : فرمان تاریخی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران برای نامگذاری ۲۹ فروردین به عنوان روز ارتش در اذهان مردم فراموش نشدنی است.
خواجه‌وند جعفری تصریح کرد: ۲۹ فروردین روز تولد دوباره ارتش به عنوان ارتش انقلابی، مومن، کارآمد و پاکسازی شده از مستشاران خارجی و ایادی داخلی آنان شد.
وی افزود: ۲۹ فروردین ارتش با امام (ره)، آرمان‌های انقلاب و مردم شریف ایران اسلامی پیمانی از جنس خون، شهادت، ایثار و جانبازی برای دفاع تا آخرین قطره خون خود از کیان اسلامی بسته است.
امیر خواجه‌وند جعفری، ثمره این پیمان را تقدیم ۴۸ هزار شهید ارتش به انقلاب برشمرد که ۴۶ هزار نفر آنها از نیروی زمینی بودند.
حجت الاسلام عباس امینی امام جمعه شاهرود هم در این مراسم گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با درایت امام (ره) نیرو‌های مسلح به ویژه ارتش حمایت شدند.
حجت الاسلام امینی افزود: اقتدار، امنیت ملت و کشور به دست پرتوان نیرو‌های مسلح تامین و تضمین می‌شود که به ویژه پاسخ جدید این نیرو‌ها در تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه و شهادت چند تن از سپاهیان دلاور مایه افتخار، امنیت و امیدآفرینی برای کشور و مردم شده است.
حجت الاسلام امینی ۲۹ فروردین و رژه اقتدار نیرو‌های مسلح در شاهرود را به میزبانی قرارگاه عملیاتی لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار را تبلور امیدآفرینی برای ملت عنوان کرد.
ابوطالب جلالی فرماندار شاهرود نیز در این مراسم گفت: ظرفیت عظیم ارتش همراه سایر نیرو‌های مسلح توان بازدارندگی ارزشمند، قدرت رزمی و پدافندی نیرو‌های زمینی، دریایی و هوایی را به منصه ظهور رسانده است.
جلالی نامگذاری روز ۲۹ فروردین در تقویم کشور برای حماسه آفرینی‌های ارتش و گرامیداشت یاد و خاطره ۴۸ هزار شهید ارتش در دفاع از ایران اسلامی را افتخارآفرین برشمرد و افزود: خدمات و برنامه‌های شایسته ارتش همراه سایر نیرو‌های مسلح در اقتدار، امنیت، دفاع مقدس و درخشش در حوادث بحران‌های طبیعی و انسان ساز در کنار مردم هوشمندانه و غرورآفرین است.
وی به توان و ظرفیت امنیت‌ساز نیرو‌های مسلح اشاره کرد و گفت: پاسخ متقابل نیرو‌های سپاه اسلام به رژیم صهیونیستی در «وعده صادق» اقتدار نیرو‌های مسلح در دفاع از کیان اسلامی را به رخ جهانیان کشید.

دیگر خبرها

  • حبس بیت‌المال و توزیع با تأخیر آن، از زمان خلیفه دوم شروع شد/مقابله امام علی با ویژه‌دانی در بیت‌المال
  • نگاهی به قاب‌های ماندگار ارتش و مردم در سال 57 + عکس ها
  • چگونه بصیرت امام خمینی (ره) موجب تقویت بنیان ارتش شد؟
  • دلیرمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوره‏‌های مختلف انقلاب اسلامی نقش آفرینی کردند
  • بزرگداشت روز ارتش با رژه نیرو‌های مسلح در شاهرود+ فیلم
  • ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی گرامی باد
  • بزرگداشت روز ارتش با رژه نیرو‌های مسلح در شاهرود
  • ۲۹ فروردین تاریخی ماندگار برای ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • اعلام آمادگی پایگاه پدافندی ارتش در آبدانان
  • ظرفیت شهرستان دشتی در حوزه‌های مختلف معرفی شود