Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، وحید خرمی ، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: در پی سر ریز شدن سد سفیدرود و رهاسازی آب به کانال های آبیاری کشاورزی ، مردم به ویژه مسافران از توقف در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند. 

او با بیان اینکه  کانال‌ها و شبکه‌های آبیاری با حداکثر ظرفیت در حال انتقال آب به مزارع برنج هستند ، افزود: از توقف، ورود و یا شنا در رودخانه‌ها و کانال‌های آبیاری جدا خودداری شود تا شاهد وقوع حوادث تلخ نباشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان  با اشاره به اینکه قطع آب سرازیر شده در سطح شبکه‌ها و کانال‌های آبیاری به علت آنکه مشکلات زیادی را برای کشاورزان، شالیکاران گیلانی و شرکت آب منطقه‌ای به وجود می‌آورد امکان‌پذیر نیست ، گفت: در صورت بروز حوادث مالی و جانی، شرکت آب منطقه‌ای گیلان مسئولیتی در این زمینه ندارد.

خرمی،  با تأکید بر اینکه این شرکت برای ساخت سد‌های سازگار با محیط زیست از تکنولوژی‌های برتر دنیا استفاده می‌کند ، افزود: در کنار سازگاری با اقلیم استان گیلان تقویت سفره‌های آب زیرزمینی از جمله ویژگی‌های بسیار بارز سد‌های لاستیکی گیلان به شمار می‌آید.

او بهره‌برداری از سد‌های لاستیکی در مناطق مختلف این استان را از جمله برنامه‌ها و اولویت‌های کاری این شرکت اعلام کرد و گفت: چندمنظوره بودن یکی از ویژگی‌های برخی از سد‌های لاستیکی گیلان است که از این حیث دارای جایگاه و اهمیت زیادی در استان هستند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان،  تأمین آب مورد نیاز برای مصارف کشاورزی را یکی از ویژگی‌های بسیار مطلوب سد‌های لاستیکی گیلان اعلام کرد و افزود: شرکت آب منطقه‌ای گیلان با احداث سد‌های لاستیکی علاوه بر تأمین نیاز آبی مناطق مختلف استان در مصارف مختلف به نوعی در مسیر کمک به محیط زیست استان نیز قدم بر می‌دارد.

خرمی به نقش مهم آب‌بندان‌ها در گیلان و وابستگی اراضی کشاورزی استان برای آبیاری به آن‌ها  اشاره و تصریح کرد: در سالیان دور آب‌بندان‌ها نقشی بسیار کلیدی در سطح استان‌های شمالی کشور از جمله گیلان داشتند و آب مورد نیاز بخش اعظمی از فعالیت‌های کشاورزی از طریق آن‌ها تأمین می‌شد.

 

انتهای پیام/م.ع

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سد سفیدرود وزارت نیرو آب زراعی شرکت آب منطقه ای گیلان کانال های آبیاری سد های لاستیکی کانال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۲۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در تاکستان‌های شیروان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ کاهش بارندگی‌ها و منابع آبی شیروان در چند سال اخیر به یکی از چالش‌های اساسی برای کشاورزان و باغداران تبدیل شده، در این راستا برای اولین بار با همکاری جهاد کشاورزی، کاشت نهال انگور با روش آبیاری زیر سطحی در یکی از باغات این شهرستان آغاز شد.
کشاورزی و باغداری در شیروان به دلیل کم‌آبی دچار چالش زیادی شده لذا اجرای سامانه آبیاری زیرسطحی نه تنها روشی نوین برای رساندن کافی و به هنگام آب به درختان بلکه راهکاری در التیام زخم کم‌آبی شدید در این شهرستان است.
از جمله مزایای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی این است که آب با استفاده از این روش به طور مستقیم در زیر خاک و پای ریشه تخلیه شده و در هم آنجا نیز به مصرف گیاه می‌رسد. 
سامانه آبیاری زیرسطحی قطره‌ای نه تنها سبب کاهش تبخیر آب و از دست رفتن ناخواسته آن می‌شود بلکه درصد جذب آب توسط ریشه گیاه را به میزان مطلوبی افزایش می‌دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اجرای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در تاکستان‌های شیروان
  • تیمار و رهاسازی ۲ توله سمور سنگی در طبیعت خوانسار
  • ۲ توله سمور سنگی تیمار و در طبیعت خوانسار رهاسازی شدند+ تصاویر
  • ۲ توله سمور سنگی تیمار و در طبیعت خوانسار رهاسازی شدند+ عکس
  • رفع تصرف زمین‌های دولتی در شهرستان لاهیجان
  • رفع تصرف اراضی استملاکی شهرستان لاهیجان
  • فعال سازی دریچه شبکه آبیاری در «کورسا» / تحقق تقویت کشاورزی منطقه
  • آب سد سفیدرود ۱۵ اردیبهشت ماه رهاسازی می شود
  • رهای سازی آب سد سفیدرود از نیمه اردیبهشت
  • رهای سازی آب سد سفیدرود از نیمه اردیبهشت ۱۴۰۳