Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، وحید خرمی ،مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به رها سازی ۹۰۶ میلیون متر مکعب آب در شبکه‌های تحت آبیاری سد سفیدرود، گفت: طرح نوبت بندی آب در کانال فومنات در حال اجرا است.

او با اشاره  به اینکه از ۲۶ اسفند سال گذشته تا به امروز ۹۰۶ میلیون متر مکعب آب در شبکه آبیاری و زهکشی برای اراضی تحت پوشش شبکه رهاسازی شده است، گفت: از این میزان ۱۳۹ میلیون متر مکعب از طریق کانال آب بر فومنات وارد اراضی شالیزاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه از طریق این کانال ۵۱ هزار هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان‌های فومن، شفت، صومعه سرا، ماسال، رضوانشهر و بخشی از بندر انزلی آبیاری می‌شوند، افزود: ۴۰۶ میلیون متر مکعب دیگر نیز از طریق کانال چپ سنگر برای آبیاری ۶۵ هزار هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان رشت رهاسازی شده است.

وحید خرمی گفت:   آب رها شده معادل ۳۱۲ میلیون متر مکعب از طریق کانال راست سنگر و پایاب سد برای آبیاری ۵۶ هزار هکتار از اراضی شالیزار‌های شرق استان اعم از آستانه اشرفیه، لاهیجان، لنگرود، بخشی از املش و سیاهکل رها سازی شده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان او با بیان اینکه در حال حاضر ذخیره آب پشت سد سفیدرود یک میلیارد و ۶۱ میلیون متر مکعب است، تصریح کرد: ورودی سد ۱۵۵ متر مکعب بر ثانیه و خروجی سد نیز ۲۱۷ متر مکعب بر ثانیه است.

  خرمی با اشاره به اینکه ۱۷۲ هزار هکتار از ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری استان گیلان از طریق سد سفیدرود آبیاری می‌شوند، با توجه به کاهش ورودی آب طرح نوبت بندی رها سازی آب در کانال آب بر فومنات به صورت چهار روز وصل و چهار روز قطع در حال اجرا است.

او افزود: در آینده نیز با پایش وضعیت و میزان ورودی آب طرح نوبت بندی در کل شبکه پیش بینی و اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل آب منطقه گیلان با اشاره به پر آب بودن کانال‌های آبیاری و رهاسازی آب در شبکه و فرا رسیدن فصل تابستان و آغاز سفر‌ها با توجه به تعطیلات پیش رو از شهروندان و مسافران خواست از نزدیک شدن به این مناطق جدا خودداری کنند.

انتهای پیام/عط

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نیرو آ ب و فاضلاب مدیرعامل آب منطقه میلیون متر مکعب اراضی شالیزاری هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۲۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات کانال‌های آبیاری و زهکشی نخیلات آبپخش پیگیری می شود

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سلیمی مفرد ظهر چهارشنبه در بازدید از کانال‌های آبیاری و زهکشی سطح بخش آبپخش اظهار کرد: کانال آبیاری کربلایی حسینی روستای چهار برج پس از اتمام آبیاری نخیلات این روستا و در شهریور ماه لایروبی خواهد شد.

سرپرست بخشداری آب‌پخش افزود: ورودی کانال آبیاری روستای بنار سلیمانی نیز به زودی توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دشتستان تعریض می‌شود.

وی گفت: کانال آبیاری چغندر که نخیلات روستاهای بنار آزادگان و دشتی اسماعیل خانی را تحت پوشش خود دارد طی هفته‌های آتی و قبل از ورود آب به این کانال لایروبی خواهد شد.

سرپرست بخشداری آب‌پخش عنوان کرد: لوله‌گذاری کانال زهکشی دشتی اسماعیل خانی نیاز به اعتبار حدود ۲ میلیارد تومانی دارد و نیازمند طرح در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان و تخصیص اعتبار لازم است.

کد خبر 6087896

دیگر خبرها

  • آغاز لایروبی ۲ کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه
  • آغاز مرحله دوم رهاسازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سد مخزنی سیلوه پیرانشهر
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • مشکلات کانال‌های آبیاری و زهکشی نخیلات آبپخش پیگیری می شود
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • تدوین ۱۱ برنامه کشاورزی برای تحقق شعار سال در قزوین
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • ۶۰ کیلومتر کانال آبیاری دشت قزوین لایروبی شد