Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، وحید مقدم رابط منطقه ۱۳ شهرداری تهران که برای گزارش در صحن دویست و هفدهمین جلسه شورای شهر تهران حاضر شده بود، گفت: در منطقه ۱۳ چهارراه تهرانپارس به عنوان شاه راه شرق تهران که دروازه ورود و خروج شمال و شرق تهران شناخته می‌شود که متاسفانه این معبر حال و روز خوشی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رابط منطقه ۱۳ شهرداری تهران افزود: در تشریح مشکلات منطقه ۱۳ باید به این نکته اشاره کنم مسائلی مانند آلودگی صوتی، کمبود میادین میوه و تره بار، تعریق خیابان پیروزی، نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو، بافت فرسوده، سد معبر و کمبود سرانه‌های فرهنگی و اجتماعی از بزرگترین مشکلات منطقه است.

مقدم ادامه داد: یکی دیگر از مهمترین مشکلات دیوار صوتی اتوبان شهید بابایی است که میزان آن بسیار محدود است و امیدواریم با تأمین بودجه این میزان دیوار صوتی نیز کشیده شود تا مشکلات ساکنان محدوده اتوبان شهید بابایی حل شود.

او در تشریح اقدام‌شورایاری گفت: پیگیری احداث میدان میوه و تره بار را دنبال کردیم و سال گذشته ۳ میدان میوه و تره بار نهایی شد و در حال حاضر نیاز میدان میوه و تره بار محله تنها ۳ میدان است.

رابط منطقه ۱۳ شهرداری تهران افزود: برگزاری جلسه دبیران کار گروه تخصصی، تهیه بسته معیشتی و حمایتی و توزیع آن بین شهروندان از دیگر اقدام‌های شورایاری منطقه ۱۳ است و باید اعلام کنم فردی نیازمند در سطح منطقه نداریم که بسته معیشتی دریافت نکرده باشد.

مقدم ادامه داد: خواسته من از مدیران شهری این است که اگر در منطقه ۱۳ حاضر می‌شوند اطلاع دهند تا ما آن‌ها را در یک جلسه دوستانه و صمیمی ببینیم و من اعلام می‌کنم خواسته ما تنها دیدن مدیران شهری برای بیان مشکلات است.

او بیان کرد: دیوار پادگان نیروی هوایی با ۶ محله تلاقی دارد که این تلاقی در محله بن بست شدید ترافیکی ایجاد کرده است و امیدوارم این پادگان از منطقه ۱۳ خارج شود.

رابط منطقه ۱۳ شهرداری تهران با اشاره به مشکلات ترمینال شرق بیان کرد: اگر ترمینال شرق برچیده شود، بسیاری از مشکلات ترافیکی محدوده ترمینال حل می‌شود و در ادامه نیز باید به دنبال بازگشایی خیابان امام حسین (ع) و میدان ۱۷ شهریور باشیم.

بیشتر بخوانید: تلفیق حکومت دینی با مردم‌سالاری راز موفقیت امام خمینی (ره) / امام خمینی تصویری دیگر از اسلام به جهان نشان داد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری تهران مدیریت شهری نوسازی بافت فرسوده میوه و تره بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۲۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گود میدان مشق رفع خطر می‌شود | همکاری مشترک وزارت امورخارجه و شهرداری

وحیدرضا انارکی محمدی؛ شهردار منطقه۱۲ در گفتگو با خبرنگار همشهری‌ آنلاین به تشریح آخرین تغییرات در محدوده تاریخی میدان مشق پرداخت و گفت: میدان مشق یک محوطه تاریخی مربوط به دوره قاجار است که در محدوده بین خیابان امام‌خمینی(ره) و سی‌تیر واقع شده است. نیم‌نگاهی به تاریخچه این میدان نشان می‌دهد که ساختمان‌های مهمی چون اداره پست ایران (موزه ارتباطات)، شهربانی کل کشور (ساختمان شماره۹ وزارت خارجه کنونی)، وزارت امور خارجه، موزه ملی ایران (موزه ایران باستان)، کتابخانه و موزه ملی ملک، اداره کل ثبت اسناد و املاک کشور در آن واقع است و همچنین بنای نخستین شرکت ملی نفت ایران (ساختمان کنونی شماره‌۳ وزارت امور خارجه) در این میدان جای دارد.

او افزود: سردر باغ ملی میان ساختمان پستخانه (موزه وزارت ارتباطات) و ساختمان پیشین شرکت ملی نفت (ساختمان شماره۳ وزارت امور خارجه) جای دارد و راه ورودی به خیابان تاریخی ملل متحد از خیابان امام‌خمینی(ره) است.

به گفته شهردار منطقه ۱۲ «با توجه به اهمیت تاریخی و گردشگری این منطقه قرار است با همکاری مشترک وزارت امورخارجه، سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری، مشکلات میدان مشق رفع و رجوع شود، چرا که در ایام نوروز نزدیک به یک میلیون گردشگر از منطقه۱۲ بازدید کردند و بارها از سوی این گردشگران اعلام شد که برای تماشای میدان مشق و تاریخ به‌جای مانده در این نقطه از تهران مشتاق هستند.»

انارکی محمدی در رابطه با همکاری مشترک با وزارت امورخارجه و سازمان میراث فرهنگی در این پروژه توضیح داد: بر این اساس بود که همراه با مدیرکل پشتیبانی وزارت امور خارجه به میدان مشق رفتیم و از پروژه مجموعه‌ فرهنگی-ورزشی مشق که پس از سال۱۳۹۵ و گودبرداری رها شده بود، بازدید کردیم. به‌منظور رفع خطر گود و همچنین نیاز مبرم این محدوده به مجموعه فرهنگی-ورزشی، ساخت آن با ۷۵۰مترمربع زیربنا در ۴طبقه مجدد در دستور کار منطقه۱۲ و وزارت‌ امورخارجه قرار گرفت.

او افزود: در ادامه بازدید از میدان مشق مقرر شد تعاملات بین شهرداری تهران و مجموعه وزارت خارجه درخصوص بازسازی و مرمت آب‌نمای خیابان ملل، در و پنجره دانشگاه هنر مشرف به میدان مشق و مرمت سر در باغ ملی در میدان مشق انجام و کمیته‌ای از طرف شهرداری و پشتیبانی وزارت خارجه برای انجام این کار تشکیل شود.

شهردار منطقه ۱۲ در مورد سرنوشت سر در باغ ملی، گفت: سردر باغ ملی از نیمه‌های شهریور سال۱۴۰۲ بسته و دسترسی به خیابان ملل متحد و میدان مشق محدود شد. با توجه به‌وجود موزه ملک، موزه پست، عمارت قزاق‌خانه، دانشکده هنر و ساختمان‌های وزارت‌ خارجه ازجمله کاخ شهربانی در این محور، بازگشایی سردرباغ ملی در دستور کار قرار گرفت.

گفتنی است سردر باغ ملی و ساختمان‌های مجاور آن که از دوره قاجار به‌جا مانده است، پیش از برج آزادی، نماد شهر تهران بود. این دروازه تاریخی اردیبهشت‌ سال۱۳۷۶ در فهرست میراث ملی ثبت شده است. درحال حاضر مسئولیت باز و بسته نگهداشتن این دروازه با وزارت امور خارجه است، هرچند متولی نگهداری و حفاظت از این اثر تاریخی ملی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور و اداره کل میراث فرهنگی استان تهران است.

کد خبر 845138 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها تهران قدیم شهرداری شورای شهر تهران پایتخت

دیگر خبرها

  • کاهش بار ترافیکی میدان آزادی با تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره)/ شمال تهران نیاز به کمربندی دارد
  • احداث خیابان و پارک محلی گرکان در منطقه ۱۰ اصفهان
  • احداث سالن ورزشی در محله جروکان
  • گود میدان مشق رفع خطر می‌شود | همکاری مشترک وزارت امورخارجه و شهرداری
  • محله‌ای در تهران که با سیب‌هایش معروف شد
  • قیمت پیشنهادی آپارتمان در منطقه ۵ تهران
  • راه اندازی میدان بار جدید و هشت بازار میوه و تره‌بار
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی رژه روز ارتش در قزوین
  • شهرداری ساری نیروی مازاد را از حالت تهدید به یک فرصت کسب درآمد تبدیل کند
  • نامگذاری ۳۱ میدان در تهران به نام ۳۱ استان کشور