Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا ترقی گفت: کسانی هستند که از ابتدا نیز خط امام را قبول نداشتند و منتها آن زمان جرأت نمی کردند این مسئله را مطرح کنند و امروز سعی می کنند با خاطره و عناوین گوناگون دیگر تحریف را در مواضع امام خمینی(ره) جاری و ساری کنند تا شاید پشتوانه نظری برای رفتارهای خلاف مسیر انقلاب خود بتوانند پیدا کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا ترقی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به سالروز ارتحال ملکوتی بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) گفت: اصولا رهبران مذهبی، دینی و الهی نقش بسزایی در تحولات اجتماعی و تاریخی دارند و آنان منشأ دگرگونی و تغییر در جوامع بشری هستند و به ویژه این رهبران توانمندی و ظرفیت ایجاد انقلاب را داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: پس از ارتحال پیامبران و شخصیت های کاریزماتیک که وابسته به پیامبران الهی بودند و در راه آنها حرکت کرده اند؛ سخنان و مواضع آنها از سوی طرفداران به شکلی دچار تحریف و تفسیر به رأی دیدگاه شده اند و این مسئله را در قوم بنی اسرائیل، نصرانی و مسیحیت می توان مشاهده کرد.

وی افزود: امام راحل با علم به این مسئله که ممکن است بعد از رحلت ایشان تحریف هایی صورت بگیرد، در وصیت نامه الهی خود این نکته را تأکید کردند که هر مطلب و سخن من به غیر از آنچه که در صدا و سیما ضبط شده و یا در کتبی که توسط دفتر تنظیم و نشر آثار وجود دارد به من نسبت دهند و این مسئله نسبت به افراد، مسائل دینی و انقلابی باشد ، آنها را نپذیرید و این مسائل از نظر من مردود است و قابل قبول نیست.

ترقی بیان کرد: پیش بینی امام راحل نشان می دهد که ایشان این دغدغه را داشتند که پس از رحلتشان برخی از عناصر و جریان هایی که تجدید پذیر می شوند و یا می خواهند از قطار انقلاب پیاده شوند؛ آنان مواضع امام راحل را در قبال مسائل مختلف داخلی و خارجی به مصلحت جریان فکری خود نمی دانند و بر همین اساس به شکلی مواضع امام خمینی(ره) را تحریف می کنند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه برخی تلاش می کنند که خط  امام را در عرصه سیاسی جامعه کمرنگ کنند، تصریح کرد: در دوسال گذشته در مراسم سالروز ارتحال امام خمینی(ره)، یکی از محورهای اصلی سخنان مقام معظم رهبری این است که کسانی که سخنان امام راحل را تحریف می کنند به دنبال چه هدفی هستند.

وی اظهار کرد: شاهد هستیم که رهبر فرزانه انقلاب نیز به طور کامل به تحریف سخنان امام خمینی(ره) اشراف دارند که این نوع تحرکات در کشور شکل می گیرد؛ بنابراین این مسئله نیازمند این است که دفتر تنظیم و نشر آثار امام راحل به دست کسانی باشد که به خط، اندیشه، راه و تفکر ایشان پایبند باشند.

ترقی ادامه داد: آنان باید مبانی فلسفی و سیاسی خط امام خمینی(ره) را پذیرفته باشند که متأسفانه افرادی هستند که خط سیاسی امام را قبول ندارند؛ آنان سنگ امام راحل را به سینه می زنند اما جزو گروه واقفیه هستند و در همان دیدگاه خود مانده اند، بدون آنکه به مبانی فکری امام پایبندی لازم را داشته باشند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی عنوان کرد: رهبری به عنوان جانشین خلف امام خمینی(ره) در جامعه در جهت تحریف خط، اندیشه و تفکر امام راحل مقابله کنند، متذکر شوند و هشدار دهند و مردم را نسبت به این نوع تحریف ها آگاه سازند که خوشبختانه رهبر حکیم انقلاب در این بارها  تذکر داده اند.

وی گفت: افرادی که دست به تحریف سخنان و مواضع  امام راحل می زنند، کسانی هستند که از ابتدا نیز خط امام را قبول نداشتند و منتها آن زمان جرأت نمی کردند این مسئله را مطرح کنند و امروز سعی می کنند با خاطره و عناوین گوناگون دیگر تحریف را در مواضع امام خمینی(ره) جاری و ساری کنند تا شاید پشتوانه نظری برای رفتارهای خلاف مسیر انقلاب خود بتوانند پیدا کنند.

 انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: امام خمینی ره مواضع امام امام راحل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۲۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های شب قدر در حرم امام راحل اعلام شد

برنامه‌های شب‌های قدر با سخنرانی روسای قوه قضائیه و قوه مجریه در شب‌های ۱۹ و ۲۱ ماه رمضان در حرم امام راحل برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، برنامه شب‌های قدر در حرم امام راحل به شرح زیر برگزار می‌شود:

شب نوزدهم

قرائت دعای جوشن کبیر توسط مداح اهل بیت(ع) حاج حمید رمضان‌پور

مداحی توسط مداح اهل بیت(ع) سیدعلی محمد سادات رضوی

سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه

مراسم احیاء با حجت‌الاسلام و المسلمین ادیب یزدی


شب بیست و یکم

قرائت دعای جوشن کبیر و مداحی

سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری

مراسم احیاء با حجت‌الاسلام و المسلمین ادیب یزدی
 
شب بیست و سوم

قرائت دعای جوشن کبیر و مداحی

سخنران مراسم احیاء با حجت‌الاسلام و المسلمین ادیب یزدی

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تا زمانی که مردم در صحنه هستند خللی به اسلام وارد نخواهد شد
  • ایستادگی فلسطین در برابر اسرائیل با الگوگیری از انقلاب اسلامی
  • محفل امام حسنی ها عظمت قرآن را برای عالمیان بازگو می کند
  • برنامه‌های شب قدر در حرم امام راحل اعلام شد
  • ۱۲ فروردین تکمیل کننده نهضت و انقلاب امام‌ خمینی راحل می باشد
  • آیین اهتزار پرچم جمهوری اسلامی ایران درپایتخت مقاومت
  • عاملان تحرکات خلاف موازین شرع در جشن نوروز شناسایی می‌شوند | ما مخالف شادی و نشاط مردم نیستیم، اما...
  • آیا الگوی سوم قابلیت توجیه علمی دارد؟
  • فلسطین مسئله اول جهان اسلام است
  • اتخاذ تدابیر امنیتی انتظامی راهپیمایی روز قدس استان تهران