Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان بازرس کل هرمزگان در اجرای سیاست های حمایت از جهش تولید، ضمن حضور در گمرکات شهید رجایی و باهنر ، اداره کل بنادر و دریانوردی استان و انبارهای مدیریت جمع آوری و فروش اموال تملیکی از این مجتمع ها بازدید و از نزدیک در جریان تشریفات گمرکی اعم از صادرات، واردات و ترانزیت قرار گرفت.

رضا مختاری صبح امروز(۱۳ خردادماه) با حضور در واحد درب خروج گمرک شهید رجایی ،با  صاحبان و ترخیص کاران کالا گفتگو و تکریم ارباب‌رجوع و نحوه خدمت رسانی به مردم را نیز مورد ارزیابی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازرس کل استان هرمزگان در این بازدید ضمن سرکشی از بخش­ های مختلف مجموعه گمرکات شهید رجایی و باهنر و اداره کل بنادر و دریانوردی استان ، در جلسه­ای با حضور ناظر گمرکات استان، معاونین مربوط، مدیر کل گمرک شهید باهنر و مدیر جمع آوری و فروش اموال تملیکی حضور یافت.

مختاری با اشاره به منویات و تاکید مقام معظم رهبری بر جهش تولید به تبیین سیاست های بازرسی کل استان هرمزگان جهت حمایت از جهش تولید و اشتغال و رفع موانع و مشکلات موجود در گمرکات پرداخت.

بازرس کل استان هرمزگان ضمن تأکید بر هماهنگی، ارتباط و همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط در واردات و صادرات و جلوگیری از رسوب کالا، اظهار کرد: حضور بازرسی کل استان هرمزگان به عنوان یک ظرفیت در کنار دستگاه های اجرایی، مردم و در کنار مشکلات جزء رسالت های نوین سازمان بازرسی و مورد تاکید رئیس سازمان بازرسی کل کشور اس تا با ارتباط دو سویه و بیش از پیش با همکاری یکدیگر چالش ها و آسیب های پیش رو از سر راه برداشته شود.

وی همچنین با تأکید بر انجام بدون وقفه و تسریع در کلیه فرآیندهای گمرکی و تکالیف سازمان بنادر در استان در ترخیص کالا، خاطرنشان کرد:این فرآیندها باید در اسرع وقت انجام شوند به نحوی که در کمترین زمان ممکن شاهد ترخیص و ارسال کالاهای مورد نیاز جامعه به ویژه کالاهای اساسی باشیم و هر گونه ماندگاری کالا و کندی انجام این فرآیند ناشی از مکاتبات زائد و وقت گیر و عدم همکاری و سلیقه ای عمل کردن تعدادی از دستگاه های ذی ربط در خصوص برخی از کالاها قابل پذیرش نبوده و سریعا باید رفع شود و قطعا بازرسی کل استان هرمزگان این موضوع را با جدیت پیگیری خواهد کرد.

در پایان بازرس کل استان هرمزگان در اجرای سیاست های حمایت از جهش و رونق تولید و به منظور برون رفت مجموعه گمرکات از شرایط فعلی و رفع مشکلات و نواقص، مقرر داشت کمیته ویژه ارزیـابی وضعیت کالاهـای رسـوب شـده در گمـرک برای بررسی کارشناسی مشکلات موجود در گمرکات هرمزگان با همراهی دستگاه های مرتبط در جهت رفع چالش ها و تسریع در ترخیص کالاهای اساسی و مورد نیاز واحد های تولیدی که موجب تحقق جهش تولید در سطح استان و کشور خواهد شد تشکیل و با برنامه ریزی مدون، جلسات منظم با حضور دستگاه های مربوطه برگزار و مسائل، مشکلات و چالش­های پیش رو و موجود مورد بحث و در جهت رفع آنها تصمیمات مناسب و کارشناسی اتخاذ شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کل استان هرمزگان بازرسی کل جهش تولید بازرس کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۲۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود برخی مشکلات و مسائل موجود در مرز پرویزخان

عباس اسماعیل علی مدیر مرز پرویزخان عراق در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مرز پرویزخان در قصرشیرین، گفت : عدم سامان دهی این موارد باعث ایجاد وقفه در انجام مبادلات تجاری و مرزی در این مرز مهم می‌شود و به طور نمونه مشکلاتی برای رانندگان عراقی در این مرز (داخل خاک ایران) وجود دارد که نیاز است مسئولان مرز پرویزخان در طرف ایران آن را برطرف کنند.

وی اظهار کرد: در تمام دوران فعالیت مرز رسمی پرویزخان مشکلات و مواردی وجود داشته که تمام این موارد با تعامل و همکاری ۲ طرف جمهوری اسلامی ایران و عراق برطرف شده و رونق مبادلات تجاری طی سال‌های گذشته گواه این مطلب است.

اسماعیل علی اظهار کرد: به افرادی که خارج از ضوابط قانونی وارد مرز پرویزخان عراق شوند اجازه حضور نخواهیم داد.

مدیرکل گمرک پرویزخان قصرشیرین در این نشست گفت: گمرک مجری سیاست‌های اقتصادی کشور در مرز‌ها و مسوول تشریفات قانونی، گمرکی صادرات و ترانزیت مبادلات تجاری است از این رو ۹۰ درصد کاری که اکنون در مرز رسمی پرویزخان و دیگر مرز‌ها برای خروج کالا و ترانزیت انجام می‌شود بر عهده گمرک است و دیگر نهاد‌ها تعهدی در قبال تشریفات کالا ندارند.

رضا قربانی افزود: بر اساس قانون امور گمرکی، گمرک مدیریت واحد مرز بوده و یک سازمان حاکمیتی است که مسوول اعمال مقررات صادرات و واردات و عبور کالا و احقاق حقوق دولت و نظارت و هماهنگی تمام سازمان‌های مستقر در مرز بوده و وظایف ذاتی خودش را به احدی واگذار نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه روان‌سازی ترافیک و تجارت در داخل مرز پرویزخان باید با هماهنگی تمام ادارات در مرز باشد، اظهار کرد: همکاران ما در مجموعه گمرک شبانه روز پای کار هستند و هرچه زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های این مرز فراهم باشد حجم مبادلات افزایش خواهد یافت.

مدیرکل گمرک پرویزخان گفت: این مرز رسمی بی نظمی‌هایی دارد و برای ساماندهی آن باید همه دستگاه‌ها شبانه روز پای کار باشند تا شاهد ساماندهی و روان‌سازی تجارت در آن باشیم.

قربانی ادامه داد: هم اکنون روزانه ۲ هزار کامیون صادراتی و ترانزیت سوخت وارد این مرز می‌شوند و تشریفات آن را مجموعه کارکنان گمرک انجام می‌دهند.

امین حیدریان مدیر پایانه مرزی پرویزخان در این جلسه گفت: بنابر اعلام فرماندار و دادستان عمومی و انقلاب قصرشیرین کوتاهی در ساماندهی مرز از کسی پذیرفته نیست و ما اجازه نخواهیم داد افرادی بخواهند مخل امنیت و ساماندهی مرز شوند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ۱۴ کیلوگرم ماده مخدر شیشه در مرز بازرگان کشف شد
  • وجود برخی مشکلات و مسائل موجود در مرز پرویزخان
  • برگزاری رویداد گامی نو ویژه دانش آموزان هنرستانی در هرمزگان
  • مجلس آینده به دنبال توسعه زیر ساخت‌ها و توجه به قشر محروم است
  • پیگیری اخراج ۱۰۰ نفر از کارگران شرکت کاغذ پارس
  • آخرین وضعیت تردد کامیون ها در گمرک مرزی آستارا | تردد به حالت عادی برگشت
  • ساخت دستگاه ابزار آزمون تصویر دستگاه پرتو ایکس کانتینری در قم
  • بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید و اقتصاد فراهم شود
  • ملاقات عمومی استاندار چهارمحال و بختیاری با مردم
  • انتخاب گمرک ارومیه به عنوان گمرک تخصصی صادرات طلا