Web Analytics Made Easy - Statcounter

  رسول کوهپایه زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت پرونده سکه ثامن  گفت: دادگاه تجدید نظر،  رای بدوی را تایید کرد و این بدین معنی است که متهم که در دادگاه بدوی به ۱۵ سال حبس و دو سال تبعید بعد از اتمام مدت حبس و دو سال ممنوعیت از اشتغال به مشاغل مرتبط با فعالیت در زمینه های ارز و طلا و سکه و فعالیت‌های آنلاین کسب و کار در فضای مجازی محکوم شده بود در دادگاه تجدیدنظر هم این به همین رای محکوم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص میزان جزای نقدی که باید به صندوق دولت پرداخت می‌شد،گفت: دادگاه طبق قوانین و مقررات و ضوابط در واقع میزان جزای نقدی را کاهش داد که البته این قضیه بحث رد مال را به شکات و مالباختگان تسهیل می‌کند.

کوهپایه زاده تصریح کرد:  متهم ردیف اول پرونده سکه ثامن به ۱۵ سال حبس و تبعید و ممنوعیت از مشاغلی که گفته شد با رای قطعی دادگاه تجدیدنظر محکوم و این رای روز گذشته ابلاغ شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، شهریور ماه سال ۹۷ بود که سکه ثامن به عنوان دروازه تجارت الکترونیک و خرید و فروش آنلاین سکه و طلا با صدور اطلاعیه‌ای رسماً اعلام ورشکستگی کرد. اما این پایان کار برای صاحبان این سایت نبود و چند روز بعد پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا در نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی، خواستار مسدود کردن تمامی حساب‌های مدیران سکه ثامن حسب دستور مقام قضایی شد.

کمی بعد اما خبر فرار متهم ردیف اول پرونده سکه ثامن بین هزاران شاکی این پرونده پخش شد و در نهایت هفتم مهر ماه ۹۷ بود که پس از روزها گمانه زنی و اخبار تأیید نشده دربارهٔ وضعیت مدیر سایت سکه ثامن، دادستان وقت تهران خروج این فرد از کشور را تأیید و اعلام کرد: با اینکه مدیر سایت سکه ثامن از ایران خارج شده و در دسترس نیست، اما تمام حساب‌ها و اموالش از جمله املاک و تعدادی اتومبیل گران قیمت توقیف شده‌است.

در همین حوالی اما تعدادی از شکات از فراری دادن فرهاد زاهدی فر متهم ردیف اول این پرونده خبر دادند، خبری که کمی بعد البته از سوی مقامات قضایی رد شد.

در نهایت چهاردهم مهر ماه بود که نیروی انتظامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: فرهاد زاهدی فر مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیکی ثامن معروف به «سکه ثامن» که از هزاران نفر از طریق سایت سکه ثامن، صدها میلیارد تومان در چند استان کلاهبرداری و از کشور متواری گردیده بود با اقدامات فنی، عملیاتی و اطلاعاتی پلیس فتا در یکی از کشورها شناسایی و با همکاری پلیس بین الملل ناجا و قوه قضائیه بازداشت و از طریق فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) به کشور بازگردانده شد.

یک روز بعد همسر متهم هم شناسایی و بازداشت و از طریق فرودگاه به کشور بازگردانده شد.

سکه ثامن اولین پرونده تشکیل شده برای متهم زاهدی فر نبود چرا که او پیش تر کسب و کارهای مشابه را با همین شیوه مدتی انجام داده و سپس اعلام ورشکستگی می کرده است. به همین دلیل و با توجه به سابقه دار بودن متهم او در ابتدای تحقیقات همکاری‌های لازم را نداشت. عدم همکاری متهم با بازپرس ادامه داشت اما همه شاکیان پرونده به دادسرا احضار و توضیحاتی را در مورد شکایت خود مطرح کردند.

در نهایت با پیگیری‌های چند جانبه در یک فرایند استثنایی، تابستان امسال طلب مالباختگان پیش از برگزاری دادگاه پرداخت شد.

کد خبر 4939918 مهدیه محمدی

منبع: مهر

کلیدواژه: سکه ثامن دادگاه سکه ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش شهرداری تهران قوه قضاییه شورای شهر تهران نیروی انتظامی کمیته امداد امام خمینی وضعیت هوای تهران سازمان تامین اجتماعی احتکار شیوع کرونا بازنشستگان مجلس شورای اسلامی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۲۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم ممنوعیت رسانه‌ای برای ترامپ در پرونده پرداخت حق‌السکوت

حکم ممنوعیت رسانه‌ای در پرونده پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی توسط دونالد ترامپ، صادر شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، دادگاهی در نیویورک برای پرونده پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی توسط دونالد ترامپ در آستانه دادگاه 15 آوریل، حکم ممنوعیت رسانه ای صادر کرد.

براساس این گزارش، قاضی خوآن مرکان، به درخواست «آلوین برگ» دفتر دادستان منطقه ای منهتن که مسئول بازپرسی از ترامپ در این پرونده است، این حکم را صادر کرد.

براساس این حکم ترامپ از اظهارنظر درباره شاهدانی که در این پرونده نقش دارند، منع شده است. در این حکم همچنین ترامپ از اظهارنظر درباره کارکنان دادگاه، بازپرسانی به غیر از آلوین برگ و هر یک از اعضای خانواده آنها منع شده اگر این اظهارات به معنای دخالت در این پرونده باشد.

براساس این پرونده، دادستان های نیویورک اعلام کردند که ترامپ پیش از انتخابات سال 2016، از مایکل کوهن وکیل سابق خود خواسته تا 130 هزار دلار را به عنوان حق السکوت در ازای رابطه جنسی وی با استورمی دنیلز پرداخت کند و سپس با جعل اسناد پرداختی آن، این رقم را به عنوان هزینه های قانونی نشان دهد.

این در حالی است که ترامپ هر گونه رابطه با دنیلز را رد کرده است. نام واقعی این بازیگر، استفانی کلیفورد است.

قاضی مرکان در حکم خود با اشاره به حملات قبلی ترامپ به شاهدان، بازپرسان و قضات پرونده های متعدد دیگر ترامپ نوشت: بیانیه ها و اظهارات ترامپ در این پرونده تهدیدآمیز، تحقیرکننده، التهاب انگیز بوده است.

وی افزود: چنین اظهارات غیررسمی التهاب انگیز بدون شک در روند اداره دادگاه اختلال ایجاد می کند.

استیون چانگ سخنگوی کمپین ترامپ در بیانیه ای اظهار  داشت این ممنوعیت رسانه ای غیرقانونی است. رای دهندگان آمریکایی حق دارند صدای سانسورنشده نامزد پیشتاز خود را بشنوند.

وکلای ترامپ پیشتر گفته بودند حکم ممنوعیت رسانه ای باعث بی دفاع شدن ترامپ در برابر حملات مخالفان سیاسی وی در این پرونده می شود.

با وجود تلاش های دونالد ترامپ برای به تعویق انداختن دادگاه پرداخت حق السکوت، روز گذشته قاضی فدرال نیویورک، تاریخ 15 آوریل را برای برگزاری این دادگاه تعیین کرد که این موضوع خشم فراوان رئیس جمهور سابق را برانگیخت.

رئیس جمهور سابق آمریکا پس از صدور این حکم، بار دیگر مراتب اعتراض شدید خود به این پرونده را اعلام و آن را نوعی «دخالت انتخاباتی» خواند که نباید در فصل کمپین های انتخاباتی برگزار شود.

پیشتر قاضی خوآن مرکان حکم داده بود که دادگاه رسیدگی به اتهام دونالد ترامپ درباره پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی در آستانه انتخابات 2016، زودتر از ماه آوریل برگزار نشود. قاضی در حکم خود علت این تاخیر 30 روزه را افشای دیرهنگام مدارک و شواهد علیه ترامپ اعلام کرد.

قرار بود رسیدگی به این اتهام ترامپ در تاریخ 25 مارس یعنی روز گذشته در دادگاه منهتن نیویورک برگزار شود اما در نهایت در جلسه استماع روز گذشته تاریخ 15 آوریل برای این دادگاه تعیین شد.

این حکم ممنوعیت رسانه ای مشابه حکمی است که سال گذشته علیه ترامپ در پرونده تلاش برای تغییر نتایج انتخابات 2020 صادر شد.

در حال حاضر دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان با اتهامات کیفری متعددی روبروست: تلاش برای ابطال نتایج انتخابات 2020 و حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در ژانویه 2021، نگه داری اسناد طبقه بندی شده در ویلای شخصی اش در فلوریدا پس از ترک کاخ سفید، پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی، و تلاش برای تغییر نتایج انتخابات در ایالت جورجیا. وی همچنین درگیر پرونده کلاهبرداری و اتهامات مالی است. علاوه بر این رئیس جمهور سابق آمریکا با پرونده پرداخت خسارت به یک نویسنده که او را به تجاوز جنسی متهم کرده بود، روبروست.

اما ترامپ انجام هر اقدام نادرست در این پرونده ها را رد و طرح این اتهامات را تنها با انگیزه سیاسی و با هدف کنار گذاشتن او از رقابت‌های انتخاباتی 2024 می‌داند.

اگر ترامپ بار دیگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، می تواند برای هر گونه اتهام فدرال علیه خود درخواست عفو بدهد.

این در حالی است که در اوایل ماه مارس جو بایدن و دونالد ترامپ موفق به کسب نامزدی دموکرات ها و جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا شدند تا نخستین رویارویی دوباره دو نامزد انتخاباتی در حدود 70 سال اخیر در تاریخ این کشور رقم بخورد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال 2024 برگزار می شود. نتایج نظرسنجی های جدید نشان می دهد رقابت دوباره بین دونالد ترامپ و جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر فشرده و تنگاتنگ است و ترامپ با حدود 2 درصد در یک رقابت فرضی نسبت به بایدن پیشتاز است.

خشم ترامپ از تعیین تاریخ جدید دادگاه پرداخت حق السکوتتلاش میلیونرهای آمریکایی برای تامین وثیقه پرونده ترامپ

انتهای پیام/     

 

دیگر خبرها

  • وضعیت عجیب 4 متهم حمله تروریستی مسکو در دادگاه + عکس ها
  • وکیل خانواده مهران سماک: دادگاه نظامی یک قزوین هم حکم قتل عمد و مجازات قصاص را برای متهم پرونده صادر کرد
  • مداخله ایرلند در پرونده نسل کشی آفریقای جنوبی علیه اسرائیل
  • تصمیم ایرلند برای شرکت در شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل
  • حکم قصاص برای متهم پرونده قتل مهران سماک صادر شد
  • آخرین وضعیت پرونده قتل «مهران سماک»
  • صدور حکم قصاص برای قاتل مهران سماک!
  • صدور حکم قصاص برای متهم پرونده قتل مهران سماک
  • حکم ممنوعیت رسانه‌ای برای ترامپ
  • حکم ممنوعیت رسانه‌ای برای ترامپ در پرونده پرداخت حق‌السکوت