Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبر کاووسی امید در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با انتقاد از وضعیت قیمت مسکن، زمین، رهن و اجاره شهر همدان، اظهار داشت: البته نه تنها شهرستان همدان بلکه در سایر مناطق کشور مشکل افزایش غیر اصولی در مورد تهیه و اجاره مسکن و زمین وجود دارد که حداقل 4 تا 6 برابر افزایش یافته است.

وی افزود: به طور مثال در اعتمادیه همدان که محله متوسط نشین شهر است 4 برابر افزایش قیمت زمین و مسکن داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بحث اجاره و رهن به طور مثال پول پیش 5 میلیون تومانی هم اکنون به 30 میلیون تومان افزایش یافته است و صاحبخانه به مستاجر می‌گوید یا این مبلغ را پرداخت کند در غیر این صورت باید خانه را تحویل دهد.

کاووسی ادامه داد: همین امروز چند مراجعه کننده به شورای شهر همدان داشتیم که برای دریافت وام از بانک برای پول پیش خانه معرفی شوند. چرا که اگر قادر به پرداخت مبلغ درخواستی از سوی صاحبخانه نباشند خود و خانواده شان باید آواره و بی سرپناه شوند.

عضو شورای شهر همدان بیان کرد: با افزایش 6 برابری پول پیش خانه ها بیشترین فشار بر روی قشر محروم جامعه است که توانایی پرداخت پول پیش و اجاره ها را نداشته و مجبورند به حاشیه شهرها بروند و در چادر زندگی کنند.

وی یادآور شد: در همین راستا مرد جوان همدانی به دلیل نداشتن پول پیش در منطقه خضر همدان با برپا کردن چادر بر روی قطعه زمینی که قبلا خریده بود با خانواده اش به آنجا نقل مکان کرده‌اند. صاحبخانه از وی 35 میلیون تومان بابت رهن می خواهد که پرداخت این مبلغ از توان مالی این جوان خارج بوده است.

کاووسی ادامه داد: مدیریت شهری، مسئولان دولتی، مردم و صنف مشاورین املاک همدان باید با همکاری و همدلی و در کنار هم بتوانیم این قیمت ها را کنترل و اگر بشود حتی کاهش بدهند که قشر محروم توان پرداخت اجاره بهای این خانه ها را داشته باشند و با خیال راحت برای خود و خانواده های‌شان خانه ای را اجاره و آسوده خاطر زندگی کنند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: افزایش قیمت زمین شورای شهر قیمت مسکن مسکن شهر همدان پول پیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۲۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۱ برابری ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد آذربایجان‌ غربی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی گفت: ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد ماده ۱۶ در سطح آذربایجان‌غربی هشت‌ونیم برابر افزایش پیدا کرده است که با تکمیل کمپ میاندوآب ۱۱ برابر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، پروین محمدپوری، امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان میاندوآب اظهار کرد: ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد ماده ۱۶ در سطح آذربایجان‌غربی هشت‌ونیم برابر افزایش پیدا کرده است که با تکمیل کمپ میاندوآب ۱۱ برابر خواهد شد.

وی افزود: اگر بنا بر افزایش ظرفیت کمپ ماده ۱۶ میاندوآب باشد، این اقامتگاه باید از نظر اماکن و تجهیزات تکمیل شود که این امر نیازمند تأمین اعتبار است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی گفت: حلقه مفقوده در زنجیره درمان معتادان، حمایت اجتماعی است.

محمدپوری ادامه داد: اگر بتوانیم با استفاده از اعتبارات دولتی و ظرفیت خیران و حامیان، در کنار کمپ‌های ترک اعتیاد کارگاه‌های اشتغال‌زایی ایجاد کنیم، می‌توانیم معضل اعتیاد را تا حد زیادی کنترل کنیم.

کد خبر 746891

دیگر خبرها

  • پنجره‌ای رو به شفافیت
  • در این منطقه از تهران می‌توان با ۲۰۰ میلیون تومان خانه رهن کرد
  • اعطای وام ضروری به بازنشستگان + شرایط پرداخت
  • خانه‌دار شدن کابوس جوانان بیجار/نفس مستاجران به شماره افتاد
  • فشار شدید هزینه مسکن بر خانوارهای کم‌درآمد اروپایی
  • نرخ رهن مسکن تهران؛ رهن در محله آذری با ۳۵۰ میلیون تومان
  • زندگی قاتل با جسد زن گمشده به مدت ۲ شبانه‌روز در تهران/ قاتل: جسد را زیر تختخواب داخل اتاق گذاشتم        
  • سال سخت خانه‌به‌دوشان
  • افزایش ۱۱ برابری ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد آذربایجان‌ غربی
  • خانه به دوشان؛ ۴ دهک توان اجاره مسکن را ندارند