Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تاکنون یک میلیون و ۴۵۹ هزار نفر معادل ۹۱ درصد از جمعیت استان توسط مراقبین سلامت در مرحله اول غربالگری شده‌اند.

آرزو فلاحی امروز(۱۳خرداد) در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت غربالگری برای شناسایی افراد مبتلا به کوید ۱۹ اظهار کرد: تاکنون یک میلیون و ۴۵۹ هزار نفر معادل ۹۱ درصد از جمعیت استان توسط مراقبین سلامت در مرحله اول غربالگری شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: غربالگری بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان توسط مراقبین سلامت در مرحله دوم انجام شده است.

به گفته این مقام مسئول، وضعیت ۸۹ درصد از مبتلایان به کرونا ویروس و بیماران مشکوک در استان توسط مراقبین سلامت تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری پیگیری شده است.

وی با اشاره به ارائه ۱۳۵۹۰خدمت در مراکز خدمات کرونا (مراکز ۱۶ ساعته) توسط پزشکان و مراقبین سلامت افزود: پیگیری روزانه افراد در قرنطینه خانگی توسط مراقبین سلامت و بهورزان از دیگر اقدامات این معاونت بوده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از افزایش دو برابری ظرفیت تستینگ بیماری کرونا در استان خبر داد.

 فلاحی با اشاره به اهمیت ماسک در پیشگیری بیماری کرونا تأکید کرد: باید در هنگام خروج از منزل و حضور در اماکن بسته، حتماً از ماسک استفاده شود و فاصله یک تا دو متر از دیگران رعایت شود.

وی در پایان هشدار داد: ویروس کوید ۱۹ ضعیف نشده است باورهای غلط را از خود دور کنید و در رعایت پروتکل‌های بهداشتی هوشیار باشید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: غربالگري استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۲۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون نهایی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، رئیس مرکز ارزشیابی وزارت آموزش و پرورش در این جلسه گفت تا سال ۱۴۰۷ مراکز آزمون به منظور برگزاری آزمون‌های تمام الکترونیک استاندارد می‌شوند.

زارعی با اشاره به برگزاری آزمون‌های نهایی و نظام سنجش غلط در سنوات گذشته گفت برای اصلاح این مسئله ازسال ۱۴۰۲ سوابق تحصیلی دانش آموزان در آزمون‌های نهایی به ترتیب هر سال درصد خاصی به خود اختصاص داده که این درصد در سالجاری به ۶۰ درصد رسیده است.

به گفته وی امسال یک میلیون و ۸۰۰ هزار دانش آموز به صورت مستقیم در آزمون نهایی شرکت خواهند کرد.

زارعی کوشا استاندار کردستان هم در این جلسه گفت: برای ایجاد هنرستان‌های مجاور صنعت در استان باید به صورت ویژه اقدام شود چرا که این مهم می‌تواند ما را از مشکل مدرک‌گرایی نجات دهد.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان هم از شرکت ۴۵ هزار نفر در آزمون نهایی امسال در این استان خبر داد و گفت تمام تمهیدات لازم برای برگزاری رقابتی سالم در نظر گرفته شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس کردستان از کمک ۱۰۰ میلیارد تومانی خیرین مدرسه‌ساز به توسعه سرانه فضای آموزشی در استان خبر دادو گفت با این وجود هم اکنون ۳۳۱ هزار مترمربع کسری فضای آموزشی در سطح استان داریم.

دیگر خبرها

  • کوچ بهاره عشایر فارس از قشلاق به ییلاق + فیلم
  • کوچ بهاره عشایر از قشلاق به ییلاق + فیلم
  • طرح نوروزی راهداری کردستان به روایت آمار
  • بیش از ۹۰ درصد مردم کردستان از اجرای طرح نور استقبال کردند
  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون نهایی
  • سلامت خانواده و جوانی جمعیت مورد تاکید قرار گرفت
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • ۲۷ میلیون نفر تا پایان سال زیر پوشش سلامت خانواده قرار می‌گیرند
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد