Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، در حالی که ۱۴ روز تا برگزاری انتخابات خانه مطبوعات و رسانه‌های استان در هرمزگان باقی مانده است، جمعی از مدیران رسانه‌ها و فعالان مطبوعاتی هرمزگان با امضا و انتشار میثاق نامه‌ای جهت ورود به کارزار انتخابات خانه مطبوعات اعلام آمادگی کرده‌اند.

محمد نعمتی سخنگوی ائتلاف روزنامه نگاران هرمزگان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: طی سالهای اخیر برخوردهای قهری با روزنامه نگاران و رفتارهای غیر حرفه‌ای برخی افراد موجب ایجاد تنش و نگرانی برای اعضا شده است لذا تصمیم گرفتیم در این ائتلاف از همه تفکرات و سلایق دعوت به عضویت کنیم ضمن آنکه این ائتلاف را خانه‌ای برای همه نامگذاری کردیم تا در عمل هم خانه مطبوعات را محلی امن برای اعضا قرار دهیم و مطالبات همه اعضا را دنبال کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه فراخوان حضور اعضای خانه مطبوعات طی روزهای آتی منتشر خواهد شد گفت: خوشبختانه این ائتلاف پیش از اعلان عمومی فعالیت خود با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است به نحوی که پیش از انتشار فراخوان عمومی مدیران ١١رسانه و ٦۷ نفر از اعضای خانه مطبوعات با امضای میثاق نامه جهت حمایت از این ائتلاف اعلام آمادگی کرده‌اند.

سخنگوی ائتلاف خانه‌ای برای همه با انتقاد از کارشکنی در عضویت روزنامه نگاران و حضور آنها در انتخابات پیش رو گفت: به جهت جلوگیری از ایجاد تفرقه و اختلاف فعلاً در این خصوص سکوت می‌کنیم اما بزودی اسنادی از اقدامات انجام شده در راستای مهندسی انتخابات و کارشکنی‌ها را منتشر خواهیم کرد.

وی در پایان از همه اهالی رسانه و مطبوعات استان دعوت کرد تا با امضای میثاق نامه این ائتلاف نوید بخش روزهای روشن برای پیگیری مشکلات صنفی باشند.

شایان ذکر است متن این میثاق نامه که در اختیار خبر نگار ما قرار گرفته به شرح زیر است.

میثاق نامه ائتلاف خانه‌ای برای همه

ما امضا کنندگان ذیل متعهد می‌شویم با رأی دادن به لیست ائتلاف خانه‌ای برای همه به موارد زیر پایبند باشیم.

بند ۱- در صورت حضور در ترکیب هیأت مدیره کلیه اختلافات میان مدیران فعلی و آینده خانه را فراموش کرده و فضایی مملو از وحدت و همدلی میان تمام اصحاب رسانه استان فراهم کنیم.

بند ۲- از مشاوران حقوقی خانه برای احقاق حق اعضا استفاده نمائیم و نه شکایت و زندانی کردن اعضای خانه.

بند ۳- از دریافت حق و الزحمه، پاداش، عیدی و … بعنوان مدیرعامل و عضو هیئت مدیره خودداری کرده و هزینه آن‌را صرف اعضا کنیم.

بند ۴- از هزینه نمودن اعتبارات خانه مطبوعات جهت کارکنان ادارات و روابط عمومی‌ها خودداری کرده و آن را صرف اعضا کنیم.

بند ۵- صورت گردش وجوه نقد خانه را به صورت مستمر به اعضا ارائه داده و از انتقال وجوه یارانه واریزی به سایر حساب‌های غیر قابل ردیابی و شخصی خودداری کنیم.

بند ۶- از هرگونه سو استفاده از جایگاه خانه مطبوعات جهت جلب آگهی اختصاصی یا دریافت هزینه‌های نامشروع شخصی خودداری کنیم.

بند ۷- از ایجاد مانع برای عضویت همکاران منتقد در خانه مطبوعات خودداری کرده و خانه را به فضایی برای حضور همه تفکرات موافق و مخالف مبدل کنیم.

بند ۸- از هرگونه اعمال نفوذ، جهت مهندسی انتخابات خودداری نموده و فضای سالمی را برای انتخابات دور بعد فراهم کنیم.


به امید همدلی و وفاق میان رسانه‌های هرمزگان

کد خبر 4939862

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد نعمتی خانه مطبوعات هرمزگان ائتلاف ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شیوع کرونا شهرکرد گرگان عید سعید فطر قزوین بیرجند نماز عید سعید فطر ایلام روز جهانی قدس مشهد خانه ای برای همه خانه مطبوعات میثاق نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۲۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم

«امیررضا واعظ آشتیانی» فعال سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: اگر مردم به دنبال احقاق مطالبات خود هستند، باید همچون دوره اول انتخابات، در دور دوم نیز حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به تحولات بین‌المللی، نیازمند تشکیل مجلسی قدرتمند، کارآمد و کمک حال دولت هستیم؛ بنابراین باید به سمتی حرکت کنیم که انتخابات پیش رو همچون دور اول، با حضور حداکثری برگزار شود.

فعال سیاسی گفت: هر زمان انتخابات در ایران برگزار می‌شود، همه دنیا چشم‌شان به نحوه برگزاری آن است و میزان مشارکت را رصد می‌کنند؛ بنابراین باید در چنین شرایطی حضور حداکثری داشته باشیم.

رأی مردم در انتخابات آمریکا نمایشی است

واعظ آشتیانی افزود: در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رأی مردم، نمایشی است چراکه این سناتورها هستند که تعیین تکلیف می‌کنند اما در جمهوری اسلامی ایران، این مردم هستند که کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند.

فعال سیاسی گفت: انتخابات در جمهوری اسلامی، آزادترین و دموکراتیک‌ترین نوع انتخابات است و امیدواریم مردم با شناخت کاندیداهای اصلح، پای صندوق‌های رأی حاضر شوند تا مجلسی مقتدر تشکیل شود.

وی با اشاره به اولویت‌های مجلس دوازدهم، اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری هر ساله به مسائل اقتصادی توجه دارند، مجلس هم باید بهترین قوانین و مقررات اقتصادی را در دستور کار داشته باشد.

فعال سیاسی افزایش تولید داخلی را از اولویت‌های مجلس آینده دانست و تاکید کرد: تولید، شاخصه‌های مختلفی دارد که باید مدنظر مجلس و دولت قرار بگیرد؛ قوانین باید به سمتی حرکت کنند که فضا جهت سرمایه‌گذاری‌ها در داخل و خارج از کشور محیا شود.

واعظ آشتیانی با اشاره به حل و فصل مسائل مناطق آزاد به عنوان یکی از اولویت‌های مجلس آینده افزود: اگر نوع مدیریت و حکمرانی ما درست باشد، می‌تواند کمک حال اقتصاد کشور شود؛ لذا مجلس باید این مسائل را جدی بگیرد.

فعال سیاسی اضافه کرد: مجلس دوازدهم و دولت باید به جای کشمکش‌های سیاسی، به سمتی بروند که حال کشور و اقتصاد کشور بهبود یابد.

کد خبر 6083278 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • اختصاصی|لیست ۱۶ نفره انتخاباتی شانا هفته آتی منتشر می‌شود
  • جلسه شورای شهر اهواز برای سیزدهمین بارپیاپی تشکیل نشد
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • اردن خود را متعهد به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی می‌داند
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم
  • ائتلاف قالیباف و پایداری‌ها ادامه دارد؛ لیست مشترک در دور دوم انتخابات
  • ائتلاف قالیباف و پایداری ها ادامه دارد /لیست مشترک در دور دوم انتخابات
  • حضور پُر شور در دور دوم انتخابات سبب تشکیل «مجلس کارآمد» می‌شود
  • تشکیل هیئت بین‌المللی حمایت از « راشد الغنوشی»