Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، نور محمد فردی در اولین جلسه کارگروه استانی هماهنگی، حمایت و توسعه محتوا و خدمات فرهنگی فضای مجازی در مورد کنترل و نظارت فضای مجازی گفت: محدودیت های نظارتی و کنترل فضای مجازی در کشورهای مختلف دنیا نیز اعمال می شود.

فردی گفت: تشکیل این کارگروه برای بررسی اهداف، ماموریتها و وظایفی است که بتواند در زمینه فضای مجازی راهگشا باشد و از این رهگذر بتوانیم بسترهای لازم را برای رشد و شکوفایی فعالیت های ارزشمند و فاخر مهیا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر توانمندسازی فعالان تولید محتوا و ارائه خدمات مناسب در فضای مجازی، افزود: بررسی و  فراهم آوردن بستری مناسب برای تولید، عرضه و مصرف محتوا  محقق نمی شود، مگر با برنامه ریزی جامع و دقیق، استفاده از تمام ظرفیتها، تنوع بخشی به فعالیتها و برنامه ها و همچنین توجه جدی در اهتمام نسبت به اجرای مصوباتی که در آینده با همکاری اتاق فکر کارگروه اتخاذ می شود.

فردی برداشتن گام های مناسب برای تولید محتوای سالم در فضای مجازی را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: باید در این فضا تدابیر و ایمنی لازم و همچنین تعامل چندجانبه را داشته باشیم، البته نقش بحش خصوصی و مشارکت مردم در راستای پیشبرد این مهم انکار ناپذیر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با بیان اینکه ۵۰ درصد مدیریت را پیگیری می دانم افزود: لزوم هم افزایی و توسعه ظرفیت های استانی برای گسترش خدمات فرهنگی و هنری در فضای مجازی ضروری است.  

وی عنوان کرد: حفظ و ترویج خرده‌ فرهنگ‌ها و آداب‌ ورسوم بومی و منطقه‌ای، گسترش سبک زندگی ایرانی- اسلامی در فضای مجازی، پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی، تقویت بنیان خانواده و بهبود و نظم و ارتباطات اجتماعی از  اهداف این کمیته است.

معاون استانداری البرز تصریح کرد: فضای مجازی غیر متمرکز است لذا تولید محتوا در این فضا بسیار مهم است. در این فضا هر کاربری می‌تواند محتوا تولید کند و متاسفانه ما تولیدات محتوای به میزان لازم در این فضا نداریم، ضمن آنکه باید محتوای فرهنگی که بتواند خلاءها موجود در این فضا را بپوشاند، تولید کنیم.

فردی با بیان اینکه  ارتباط متقابل و مستمر روابط عمومی و رسانه، علاوه بر ارتقای عملکرد هر یک از این حوزه ها، پیوند مردم، مسئولان و بهبود مسیر تحقق جریان آزاد اطلاعات را به دنبال دارد، افزود: پیشنهاد می شود مکاتبه ای  با وزارت متبوع صورت گیرد که روابط عمومی های استانداری نیز به عنوان عضو اصلی کارگروه مذکورباشند. 

معاون استاندار با اشاره به ابلاغ دستور العمل این کار‌گروه از سوی مقام عالی وزارت  فرهنگ و ارشاد اسلامی به ادارات کل استان‌ها، گفت: در این دستور‌العمل که به امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی رسیده بر لزوم هم افزایی و توسعه ظرفیت‌های استانی برای گسترش و توسعه و تعمیق محتوا و خدمات فرهنگی و هنری ایرانی اسلامیِ سالم، مفید و ایمن در فضای مجازی تاکید شده است.

وی افزود: حفظ و ترویج خرده فرهنگ‌ها و آداب و رسوم بومی و منطقه‌ای، گسترش سبک زندگی اسلامی ایرانی در فضای مجازی، پیشگیری از بروز یا گسترش آسیب‌های اجتماعی، رشد مصرف کالا‌های ایرانی اسلامی در فضای مجازی و تقویت بنیان خانواده و بهبود نظم و ارتباطات اجتماعی، ماموریت‌ها و اهداف این دستور العمل را شامل می‌شوند.

معاون استاندار تصریح کرد: بستر‌سازی و برنامه‌ریزی برای گسترش کسب و کار‌های نوین استان در فضای مجازی، فرهنگ‌سازی و ارتقاء سواد فضای مجازی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی استان، گسترش کمی و کیفی محتوا و خدمات فرهنگی در فضای مجازی استان و تسهیل در ایجاد مراکز شتاب‌دهنده فرهنگی دیجیتال و فعال سازی تشکل‌ها و اتحادیه فعالان فضای مجازی از مهمترین وظایف کارگروه برای نیل به اهداف ذکر شده است.

فردی سپس اذعان داشت: مهمترین نکته‌ای که باید به آن توجه داشت، استفاده از ظرفیت‌های دولتی، مردمی و خصوصی استان در راستای اجرای این طرح است که اعضای کارگروه باید به خوبی مد نظر قرار دهند.

وی با اشاره به اهمیت بهسازی فضای مجازی در استان‌ها، گفت: ریاست این کارگروه در استان به مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیری آن به معاونین فرهنگی این ادارات کل واگذار گردیده و ما در دبیرخانه استانی کارگروه به دنبال استفاده از تمام موجودی و توانمندی استان برای تحقق اهداف طرح هستیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: فضای مجازی معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری البرز فضای مجازی خدمات فرهنگی تولید محتوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۲۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنبیه موشکی رژیم صهیونیستی نشان از اقتدار جمهوری اسلامی است

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام «نورعلی دیلم» در جلسه شورای اداری این مرکز با تبریک عملیات «وعده صادق» و اعلام حمایت از اقدام نیروهای غیرتمند سپاه پاسدارن، اظهار کرد: همه این قدرت، اقتدار و عزت کشورمان، نتیجه تلاش ها و زحمات شهدایی همچون شهید «قاسم سلیمانی» و شهید «حسن تهرانی مقدم» است.
 
به گفته وی؛ امروز در یک نقطه تاریخی مقابله حق علیه باطل هستیم و این مهم رقم خورد و گنبد آهنین پوشالی اسرائیل را در هم ریخت.
 
رئیس مرکز اسلامی استان گلستان با بیان اینکه شبکه های اسرائیلی بسته شده و اجازه انتشار اخبار و واقعیت ها به بیرون داده نمی شود، تصریح کرد: قبلا بیان می کردند که ایران هیچ وقت نخواهد توانست موشک پرتاب کند؛ اما حالا که پرتاب شده، مدام در فضای مجازی هجمه وارد می کنند که پهپادها و موشک های ایران نرسیده و یا به اهداف خود اصابت نکرده است.
 
وی افزود: چشم و گوش دشمن در فضای مجازی است، قطعا با انجام عملیات "وعده صادق"، دشمن در ادامه کار از طریق فضای مجازی هجمه وارد خواهد کرد.
 
به گفته وی؛ در حالی که امروز خیلی از شبکه های خبری دنیا و اروپا به این مهم اقرار و اعلام کردند و به گواه برخی که در کنار مسجد الاقصی بودند از صداهای مهیب انفجار وحشت کرده بودند، این مشخص می کند که موشک ها و پهپاد ها به اهداف خود اصابت کرده است.
 
حجت الاسلام دیلم با اعلام اینکه قرآن کریم به ما یاد داده است که دشمنان و بنی اسرائیل کارشان بازارگرمی است و اینطور بهانه های بنی اسرائیلی همیشه ایام بوده است، ابراز کرد: به قول امام راحل ما از شر رضاشاه و محمدرضاشاه راحت شدیم؛ اما از شر منورالفکرها و غرب زده ها در این کشور خلاص نخواهیم شد.
 
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرموده است: «هیچ غیرتمند باشعوری حتی معتقد، در نقاط قوت با دشمن مقابله نمی کند، بنا به فرموده قرآن کریم هر چقدر می توانید خود را در برابر دشمن قوی کنید، امروز به این فناوری بزرگ دست پیدا کردیم که به عنوان یک قدرت بازدارنده برای ما است».
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • بهره گیری از ظرفیت مغفول سازمان بورس در اردبیل
  • دستگیری و احضار اعضای باند تولید و اتتشار محتوای مبتذل در بوشهر
  • استان اردبیل جزو ۱۰ استان برتر در بهبود فضای کسب و کار می‌شود
  • سفر رئیس جمهور به استان سمنان/ جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی‌ و صنعتی
  • تصویب کلیات سند ملی محتوا در شورای ملی فضای مجازی کشور
  • نماهنگ «ما می آییم» با زبان انگلیسی در فضای مجازی فارس اکران شد
  • جهش تولید و رونق حمل‌ ونقل دریایی ارتباط مستقیم دارند
  • راهبرد کارگروه امور زیر بنایی تسهیل ظرفیت های مردمی در بخش مسکن خوزستان است
  • استفاده از ظرفیت های مردمی در پروژه های اشتغال زایی با همت بنیاد برکت در سال جهش تولید با مشارکت مردم
  • تنبیه موشکی رژیم صهیونیستی نشان از اقتدار جمهوری اسلامی است