Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-23@20:25:05 GMT

مرگ جورج فلوید؛ نتایج کالبدشکافی اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۲۷۱۳

مرگ جورج فلوید؛ نتایج کالبدشکافی اعلام شد

ساعت 24-ساعتی پس از آن که نتیجه کالبدشکافی خصوصی نشان داد که جورج فلوید بر اثر خفگی جان باخته است، پزشکی قانونی مینیاپولیس در آمریکا هم نتیجه بررسی‌های خود را رسما اعلام کرد و مرگ جورج فلوید را قتل اعلام کرد.

در گزارش دفتر پزشکی قانونی مینیاپولیس علت مرگ جورج فلوید «ایست قلبی-ریوی بر اثر بازداشت فیزیکی و فشار به گردن» اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتیجه این گزارش رسمی در تعارض با گزارش پلیس مینیاپولیس است که پیش‌تر گفته بود «نشانی از خفگی ناشی از فشار گلو یا تلاش برای خفه‌کردن مشاهده نشده است.»

با وجود این، در گزارش پزشک قانونی آمده که فلوید از ناراحتی قلبی و عوارض مصرف موادمخدری، چون فنتانیل و متاآمفتامین هم رنج می‌برده است.

روز دوشنبه، اول ژوئن، و ساعتی قبل از اعلام گزارش پزشکی قانونی، نتایج کالبدشکافی خصوصی که به درخواست خانواده جورج فلوید انجام گرفته نشان داد که او بر اثر خفگی جان باخته است. وکیل خانواده فلوید می‌‎گوید این خفگی نه تنها بر اثر فشار زانو درک شووین، افسر سابق پلیس که اکنون بازادشت شده، بر گردن روی داده بلکه نتیجه فشار زانوهای دو مامور پلیس دیگر بر پشت و کمر جورج فلوید هم بوده است.

مایکل بیدن، کارشناس سابق پزشکی قانونی شهر نیویورک که یکی از دو کارشناس استخدام شده از سوی خانواده جورج فلوید است، گفت: «علت مرگ از نظر من خفگی است که ناشی از فشار وارد شدن به گردن بوده - فشاری که راه رسیدن اکسیژن به مغز را گرفته، همچنین فشار به کمر هم موجب اختلال در تنفس متوفی شده است».

این دو پزشک در بیانیه‌ای که وکلای حقوقی خانواده فلوید عصر دوشنبه (اول ژوئن) صادر کردند مرگ جورج فلوید را «قتل» خواندند.

همزمان در بسیاری از شهرها از جمله واشنگتن، پایتخت، قوانین منع آمد و شد حتی در ساعتی از روز به اجرا گذاشته شده است. ویدیویی که حدود یک هفته پیش از دقایق پایانی زندگی جورج فلوید منتشر شد و در آن پلیس سفیدپوستی دیده می‌شود که زانویش را روی گردن او گذاشته موجب خشم عمومی در بیش از ۱۰۰ شهر آمریکا شده و طی روزهای گذشته موجب تظاهرات گسترده و در برخی شهرها با خشونت فزاینده همراه شده است.

در این ویدیو دریک شووین، افسر سابق پلیس مینیاپولیس دیده می‌شود که با وجود درخواست جورج فلوید که می‌گوید «نمی‌توانم نفس بکشم» زانویش را بر نمی‌دارد و حتی حدود سه دقیقه بعد از بیهوش شدن جورج فلوید هنوز زانویش را روی گردن او نگه داشته است.

دریک شووین که پس از این واقعه از نیروی پلیس اخراج شد، اواخر هفته گذشته بازداشت شد و در دادگاه مینیاپولیس رسما به قتل درجه سه متهم شد؛ هر چند دادستان گفت که تحقیقات در این زمینه ادامه دارد و با جمع‌آوری مدارک و شواهد ممکن است مدعی‌العموم اتهام سنگین‌تری برای شووین درخواست کند.

بنجامین کرامپ، یکی از وکلای خانواده فلوید که روز دوشنبه در کنفرانس خبری با خبرنگاران حاضر شده بود گفت: «بدون شک او -جورج فلوید- امروز زنده می‌بود اگر افسر دریک شووین به گردن او فشار نمی‌آورد و دو افسر دیگر پلیس به کمر و بدن او فشار نمی‌آورند... به این ترتیب آمبولانس وقتی رسید در حقیقت فقط خودرو نعش‌کشی بود».

بر همین اساس، خانواده فلوید می‌گویند هم دریک شووین باید به قتل درجه یک متهم شود و هم سه پلیس دیگری که به همراه او زانویشان را روی کمر و بدن جورج فلوید قرار داده بودند باید بازداشت شوند.

اعتراضات که از شهر مینیاپولیس در ایالت مینه‌سوتا آغاز شد جرقه جدیدی به خشم بخش بزرگی از جامعه آمریکایی منجر شده است که ناشی به خشونت پلیس علیه سیاهپوستان این کشور ارزیابی شده و بسیاری آن را به نژادپرستی نهفته در زیرپوست آمریکا نسبت می‌دهند. این اعتراضات ادامه خشم عمومی به موارد مشابهی، چون کشته شدن مایکل براون در فرگوسن یا اریک گارنر در نیویورک است که منجر به ظهور جنبش «زندگی سیاهان مهم است» شد.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: مرگ جورج فلوید خانواده فلوید پزشکی قانونی بر اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۲۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برایان دنیلسون مقابل ویل آسپری؛ بازی رویایی پایانی تلخ داشت

برایان دنیلسون و ویل آسپری در دیداری رویایی به مصاف هم رفتند

هوادران مدت زیادی در انتظار تماشای دیدار رویایی برایان دنیلسون مقابل ویل آسپری در رویداد AEW Dyansty بودند و چه قبل و چه بعد از به صدا درآمدن زنگ آغاز این دیدار در تاریخ 21 آوریل هر دو کشتی گیر به شدت مورد تشویق قرار گرفتند.

طرفداری | در لحظات پایانی این دیدار هر دو ورزشکار در گوشه‌ای مجزا از رینگ ایستاده بودند و برای اجرای فن امضای خود آماده می‌شدند. سپس همزمان به سمت یکدیگر دویدند، اما این آسپری بود که به لطف سرعت عمل بیشتر خود توانست هیدن بلید را با موفقیت اجرا کند و بلافاصله آن را با تایگر درایور 91 همراه ساخت. پس از اجرای این فن خطرناک، برایان دنیلسون دچار آسیب دیدگی شد و داور مسابقه سعی در صدا کردن تیم پزشکی از کنار رینگ داشت که ویل آسپری بی توجه به این ماجرا یک هیدن بلید دیگر روی حریف خود اجرا کرد و توانست با موفقیت او را پین کند. ظاهرا آسپری متوجه مصدومیت برایان نشده بود!

اجرای تایگردرایور91 از ویل آسپری روی برایان دنیلسون و مصدومیت او
​​​

تیم پزشکی AEW بالای سر برایان رفتند و آسپری نیز با نگرانی از کاری که انجام داده بود سعی در بررسی وضعیت سلامت او داشت. تیم گزارشگری مدعی شدند که به دنبال اجرای تایگردرایور91 برایان روی گردن خود فرود آمده، اما آنچه که از دیدن صحنه آهسته مشخص شد چیز دیگری بود، چرا که برایان به وضوح از ناحیه شانه و نه گردن با زمین برخورد داشت. بنابراین به نظر می‌رسد که این مصدومیت واقعی نبوده و جزئی از سناریو تیم نویسندگان برای ادامه دادن استوری لاین این دو باشد. با این وجود، با توجه به سوابق مصدومیت برایان از ناحیه گردن و شانه تا رسیدن گزارش‌های جدید هواداران همچنان نگران سلامتی برایان دنیلسون هستند.

از دست ندهید ????????????????????????

باخت دیوید تیلور، دردسر تازه برای حسن یزدانی تصاویر سه‌بعدی علیه ژاوی: توپ یامال گل نشده بود! باورنکردنی؛ لالیگا تکنولوژی خط دروازه ندارد کامنت تمسخرآمیز وینیسیوس؛ فکر کردی بلینگامی؟

دیگر خبرها

  • کالبدشکافی یک پیوند نامبارک
  • (ویدیو) دیگر کسی این دولت را گردن نمی‌گیرد، حتی مسعود‌های ده نمکی!
  • دیگر کسی این دولت را گردن نمی‌گیرد ، حتی مسعودهای ده‌نمکی‌ (فیلم)
  • برنز جام شاهد بر گردن فرنگی کار جوان قمی
  • برایان دنیلسون مقابل ویل آسپری؛ بازی رویایی پایانی تلخ داشت
  • بهانه حامیان اسرائیل برای فشار بر طرفداران فلسطین در لندن
  • گردن‌کلفتی و اظهارات توهین‌آمیز شهردار فردیس به کارگران معترض! | فیلم
  • عکس| یک بانک پرسپولیس را گردن گرفت
  • راسل: زمان را فدای آینده می‌کنیم
  • دیسکورد فیلتر شد/ تیغ تیز فیلترینگ بر گردن گیمرها