Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-25@18:00:18 GMT

خروج بی ضابطه دام از استان قزوین ممنوع است

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۲۸۰۸

خروج بی ضابطه دام از استان قزوین ممنوع است

خبرگزاری میزان- دادستان عمومی و انقلاب قزوین از ممنوعیت خروج بدون مجوز دام و برخی اقلام استراتژیک کشاورزی از جمله گندم و برخورد قاطع با متخلفان خبر داد. تاریخ انتشار: 10:26 - 13 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۵۷۹۲ خبرگزاری میزان - محمد قاسمی در اولین نشست شورای مسئولان قضایی استان قزوین گفت: با توجه به تدابیر اندیشیده شده، خروج بدون مجوز دام از استان قزوین ممنوع است و افراد برای جابجایی دام می‌بایست با ارائه مستندات، مبدا و مقصد انتقال را مشخص و سپس اقدام به اخذ مجوز لازم از سوی دستگاه‌های متولی از جمله سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل دامپزشکی نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  دادستان قزوین در ادامه، افزود: فرهنگ و اقتصاد همواره مورد توجه و از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) بوده و هست و در پیام ایشان برای آغاز بکار مجلس یازدهم نیز به این دو مورد اشاره و تاکید شده است، اما آنچه که حائز اهمیت است، توجه و اهتمام تمامی دستگاه‌ها و نهاد‌ها برای بهبود و ارتقاء این دو مقوله است و باید به فراخور وظایف و تکالیف سازمانی، در این راستا حرکت شود و یقیناً تحقق آن، ما را به اهداف مورد نظر حاکمیت و اعتلای نظام سوق خواهد داد.
وی در ادامه به اهمیت تکریم ارباب رجوع در دستگاه‌ها اشاره کرد و افزود: امروزه بیشترین نارضایتی مردم در مراجعه به دستگاه ها، از حیث نحوه برخورد و رفتار با آن‌هاست، به همین خاطر کاهش نارضایتی‌ها و تکریم ارباب رجوع باید مورد توجه مدیران ارشد هر دستگاه قرار گیرد و شخصاً نسبت به اجرای دقیق آن در مجموعه تحت مدیریت، نظارت داشته باشد و این موضوع از برنامه‌های راهبردی رییس قوه قضاییه هم بشمار می‌رود.   بیشتر بخوانید: آغاز به کار شورای حل اختلاف ویژه صنعت در استان قزوین
دادستان قزوین بیان کرد: فساد ستیزی و مبارزه با فساد در ابتدا باید از درون دستگاه‌ها آغاز شود و سپس در سطح جامعه اجرایی شود و اگر هرچقدر بتوانیم در کشف، شناسایی و برخورد با گلوگاه‌های فساد و تخلفات درون سازمانی در راستای پیشگیری از وقوع جرم، موفق عمل کنیم، قطعا اعتماد عمومی نسبت به آن مجموعه بیشتر جلب خواهد شد.
این مقام قضایی در استان قزوین در ادامه بیان کرد: اداره کل تعزیرات حکومتی استان در بحث پیشگیری از کرونا، کنترل و نظارت بر بازار، گشت‌های مشترک و برخورد با متخلفان، عملکرد خوب و قابل تقدیر دارد، اما ظرفیت‌ها و عده و عُده این سازمان محدود است، به همین خاطر دستگاه‌های مختلف بخصوص در حوزه اصناف باید اقدامات نظارتی خود را تشدید کنند و از آن غافل نشوند و قبل از وقوع جرم و تخلف ورود کرده و جلوگیری کنند.

قاسمی در ادامه راه اندازی قریب الوقوع اداره تعزیرات حکومتی در شهرستان البرز با توجه به تولیدی و صنعتی بودن این شهرستان را در راستای پیشگیری از وقوع جرم، کشف تخلف، تسریع در رسیدگی ها، نظارت‌های مستمر و دقیق، کاهش اطاله دادرسی و... ضروری دانست.
دادستان مرکز استان قزوین قاچاق را یکی از موانع مهم تحقق رونق و جهش تولید دانست و تاکید کرد: قاچاق و خروج بدون ضابطه دام و برخی اقلام کشاورزی از کشور، یکی از برنامه‌های دشمن برای ضربه زدن به اقتصاد داخلی و معیشت مردم، طی سال‌های گذشته بود و در مقاطعی با کمبود و یا افزایش قیمت بی رویه برخی کالا‌ها مواجه بودیم که بحمدالله با ورود به موقع دستگاه‌های نظارتی در تمامی استان ها، از این نقشه شوم دشمن نیز جلوگیری شد.

وی اظهار کرد: با توجه به تدابیر اندیشیده شده، خروج بدون مجوز دام از استان قزوین ممنوع است و افراد برای جابجایی دام می‌بایست با ارائه مستندات، مبدا و مقصد انتقال را مشخص و سپس اقدام به اخذ مجوز لازم از سوی دستگاه‌های متولی از جمله سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل دامپزشکی نمایند و خروج بدون مجوز، از مصادیق قاچاق خواهد بود و این موضوع شامل کالا‌های استراتژیک کشاورزی از جمله گندم نیز می‌شود.

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری استان قزوین خروج بدون مجوز استان قزوین دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۲۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام استان‌ها و دستگاه‌ها در تبدیل مجوز‌های کاغذی صدرنشین هستند؟

طبق اعلام مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار، تعداد مجوز‌های کاغذی که تا روز چهارم اردیبهشت ماه به شناسه یکتا تبدیل شده است به ۴۲۷ هزار و ۶۳۸ مجوز رسید که از این تعداد سهم اصناف ۴۰۱ هزار و ۵۰۱ مجوز است.

همچنین، استان‌های لرستان، گیلان، چهارمحال و بختیاری و خراسان جنوبی به ترتیب بیشترین میزان تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا را انجام داده‌اند. در استان لرستان ۲۱ هزار و ۹۵۷ مجوز، گیلان ۳۱ هزار و ۳۹۰ مجوز، چهارمحال و بختیاری ۹ هزار و ۷۷۶ مجوز و خراسان جنوبی ۶ هزار و ۵۰۰ مجوز کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شده است.

با این حال، در استان‌های کرمان، فارس، بوشهر، گلستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان کمترین میزان تبدیل مجوز کاغذی به شناسه یکتا انجام شده است.

کدام دستگاه‌ها صدر نشین هستند؟

گفتنی است؛ بررسی آمار تبدیل مجوز‌های کاغذی در دستگاه‌ها، نشان می‌دهد چهار دستگاه برتر در این رتبه بندی به ترتیب سازمان ملی استاندارد، اصناف، وزارت ورزش و سازمان نظام پزشکی هستند. در هر یک از این دستگاه‌ها به ترتیب ۲۳.۹ درصد، ۱۴.۴ درصد، ۸.۳ درصد و ۲.۸ درصد از مجموع مجوز‌های کاغذی صادره به مجوز الکترونیکی تبدیل شده است.

لازم به ذکر است؛ از تاریخ ۲۵ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ مجوز‌های کاغذی بی اعتبار هستند و سامانه‌های دولتی و بانکی به فعالان اقتصادی فاقد مجوز الکترونیک (شناسه یکتا) خدمات دولتی ارائه نمی‌دهند. بنابراین، آن دسته از فعالان اقتصادی که هنوز شناسه یکتا ندارند یعنی نام شان در سامانه درگاه ملی مجوز‌ها به نشانی qr.mojavez.ir ثبت نشده است، می‌توانند با گوشی همراه خود و ورود فقط ۳ کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه/کد صنفی و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوز‌ها (mojavez.ir)، به سرعت، رایگان و غیرحضوری مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) خود را دریافت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • کره‌جنوبی استفاده از گوشی آمریکایی آیفون را در مراکز نظامی ممنوع کرد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند
  • کدام استان‌ها و دستگاه‌ها در تبدیل مجوز‌های کاغذی صدرنشین هستند؟
  • استفاده از آیفون و اپل واچ در ارتش کره جنوبی ممنوع شد
  • پخش یورو ۲۰۲۴ در بلاروس بدون مجوز یوفا!
  • قابل توجه فعالان اقتصادی
  • رد ۱۶۰۰ درخواست مجوز صیادی بدون اعلام دلیل
  • استفاده از خدمات دولتی برای فعالانی که مجوز کاغذی دارند، ممنوع می‌شود
  • صید ماهی در دریاچه سد زاینده‌‍رود ممنوع است