Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-23@23:14:41 GMT

آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در جهان

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۲۸۱۰

آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در جهان

آمار‌ها حاکی از آن است که شش میلیون و ۳۷۱ هزار و ۶۶۱ نفر در جهان به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده و تاکنون ۳۷۷ هزار و ۵۵۲ نفر از مبتلایان جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش ایسنا، ایالات متحده آمریکا همچنان بیشترین آمار مبتلایان و فوتی‌های بیماری کووید ۱۹ را به خود اختصاص داده که حدود یک میلیون و ۸۵۹ هزار مبتلا و بیش از ۱۰۶ هزار و ۹۰۰ مورد فوتی را گزارش کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین برزیل در رتبه دوم قرار گرفته و تعداد مبتلایان به این بیماری در این کشور بیش از ۵۲۹ هزار نفر اعلام شده است.

همچنین بنابر تازه‌ترین آمار‌ها تاکنون دو میلیون و ۹۰۴ هزار و ۹۲۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در جهان بهبود یافته‌اند.

در کشور‌های مختلف محدودیت‌های اعمال شده به منظور کنترل شیوع کروناویروس کاهش پیدا کرده چرا که به گفته مقامات موارد جدید ابتلا رو به کاهش است. کشور‌هایی در اروپا، خاورمیانه و آسیا محدودیت‌های مربوط به تردد و سفر‌ها را لغو کرده و اجازه فعالیت مراکز تجاری و اقتصادی، پس از چند ماه تعطیلی داده شده است.

بنابرگزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشور‌هایی که بنابر گزارش‌های رسمی بالاترین آمار‌ها را داشته‌اند تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب به شرح زیر است:

۱. ایالات متحده یک میلیون و ۸۵۹ هزار و ۳۲۳ مبتلا، ۱۰۶ هزار و ۹۲۵ قربانی

۲. برزیل ۵۲۹ هزار و ۴۰۵ مبتلا، ۳۰ هزار و ۴۶ قربانی

۳. روسیه ۴۱۴ هزار و ۸۷۸ مبتلا، ۴۸۵۵ قربانی

۴. اسپانیا ۲۸۶ هزار و ۷۱۸ مبتلا، ۲۷ هزار و ۱۲۷ قربانی

۵. انگلیس ۲۷۶ هزار و ۳۳۲ مبتلا، ۳۹ هزار و ۴۵ قربانی

۶. ایتالیا ۲۳۳ هزار و ۱۹۷ مبتلا، ۳۳ هزار و ۴۷۵ قربانی

۷. هند ۱۹۸ هزار و ۷۰۶ مبتلا، ۵۶۰۸ قربانی

۸. فرانسه ۱۸۹ هزار و ۲۲۰ مبتلا، ۲۸ هزار و ۸۳۳ قربانی

۹. آلمان ۱۸۳ هزار و ۷۶۵ مبتلا، ۸۶۱۸ قربانی

۱۰. پرو ۱۷۰ هزار و ۳۹ مبتلا، ۴۶۳۴ قربانی

پس از آن کشور‌های ترکیه با ۱۶۴ هزار و ۷۶۹ مبتلا، ایران با ۱۵۴ هزار و ۴۴۵ مبتلا، شیلی با ۱۰۵ هزار و ۱۵۹ مبتلا، مکزیک با ۹۳ هزار و ۴۳۵ مبتلا، کانادا با ۹۱ هزار و ۷۰۵ مبتلا، عربستان سعودی با ۸۷ هزار و ۱۴۲، چین با ۸۳ هزار و ۲۲ مبتلا، پاکستان با ۷۶ هزار و ۳۹۸ مبتلا، بلژیک با ۵۸ هزار و ۵۱۷ مبتلا و قطر با ۵۸ هزار و ۴۳۳ مبتلا بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

همچنین کشور‌های بنگلادش، هلند، بلاروس، اکوادور، سوئد، سنگاپور، امارات متحده عربی، آفریقای جنوبی، پرتغال، سوئیس، کلمبیا، کویت، اندونزی، ایرلند، مصر، لهستان، و اوکراین بیش از ۲۰ هزار مبتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: ویروس کرونا آمار کرونا در جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۲۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان هپاتیت سی رایگان شد

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اعلام این که درمان هپاتیت سی در کشور رایگان شده است؛ از تخمین وجود ۲۰۰ هزار بیمار مبتلا به این ویروس در کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، حسین فرشیدی از برنامه وزارت بهداشت برای شناسایی و درمان موارد ابتلا به هپاتیت سی برای حذف این بیماری در کشور خبر داد و اظهار کرد: هپاتیت C نوعی بیماری ویروسی است که علت اصلی بیماری مزمن کبدی بوده و می‌تواند به سیروز، سرطان کبد و مرگ منجر شود.

تشخیص هپاتیت سی با پیگیری مراکز بهداشتی

وی افزود: تصمیم گرفتیم در سال جاری افراد مبتلا به هپاتیت سی را شناسایی کنیم و در همین راستا در مرحله اول مراقبان سلامت به امر پیگیری و شناسایی افراد پرخطر و پزشکان عمومی در مراکز بهداشتی به تشخیص این بیماری خواهند پرداخت.

فرشیدی ادامه داد: پس از انجام تست‌های تشخیصی در صورت ابتلای افراد به هپاتیت C، بیمار به بخش‌های درمانی ارجاع داده می‌شود. درمان بیماران هپاتیت سی به این روش نیز برای بیماران هزینه‌ای ندارد و رایگان شده است.

تخمین وجود ۲۰۰ هزار بیمار مبتلا در ایران

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره آمار ابتلا به هپاتیت سی در کشور گفت: تخمین زده می‌شود که حدود ۲۰۰ هزار نفر بیمار مبتلا به هپاتیت سی در کشور داشته باشیم.

درمان همه مبتلایان تا دو سال آینده

فرشیدی با بیان اینکه با استفاده از داروها، درمان این بیماری قطعی خواهد بود؛ ادامه داد: هدفگذاری کرده‌ایم که ظرف دو سال آینده همه افراد مبتلا را درمان کنیم و داروی درمان این بیماری نیز به میزان موردنیاز تأمین شده است.

شایع‌ترین راه انتقال ویروس هپاتیت C

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره راه‌های انتقال ویروس هپاتیت سی بیان کرد: تزریق خون و فرآورده‌های خونی آلوده و رابطه جنسی از شایع‌ترین راه‌های انتقال این ویروس هستند.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • بیماری سالک در دامغان کنترل شد
  • افزایش مبتلایان به سرطان در بلخ
  • شگفتی‌سازان توقف‌ناپذیر: قهرمان جهان هم قربانی شد
  • آمار باورنکردنی؛ هزینه تفریح دهک دهم ۴۰ برابر دهک اول
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد
  • سپاه پاسداران؛ از سربلندی در آزمون کرونا تا امداد به سیل‌زدگان
  • شیرمردان و شیرزنان سپاهی در خط مقدم حراست از ایران