Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «محسن هاشمی» روز سه‌شنبه در حاشیه جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تراکم مسافران در شبکه حمل و نقل عمومی احتمال افزایش کرونا را در پی دارد.

وی گفت: گویا از سوی وزارت بهداشت و شخص وزیر که نهاد بالادستی هستند، در اجرای محدودیت های ترافیکی حساسیت هایی ایجاد شده است. 

هاشمی عنوان کرد: آمارهای چند روز اخیر نیز نشان می دهد که روند ابتلا افزایش پیدا کرده است و به نظر می رسد اجرای محدودیت های ترافیکی از شنبه آزمایشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شورای تهران افزود: وزیر بهداشت اعلام کرده که اگر فاصله گذاری رعایت نشود مجددا لغو محدودیت های ترافیکی را دنبال می کند و ما نیز از مردم می خواهیم که موضوع استفاده از ماسک را جدی بگیرد.

وی درباره سرانجام اجرای طرح ترافیک در تهران اظهارداشت: من تا کنون برای اجرای این طرح ورود نکردم.

هاشمی ادامه داد: گویا رئیس جمهور به این مسئله ورود پیدا کرده است.

شهردار تهران دریافت کمک از دولت را پیگیری کند
رییس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا شهرداری تهران توانسته است هزینه اقدامات ضدکرونایی که انجام داده را از دولت کمک هزینه دریافت کند،  گفت: نامه ای با امضای مشترک من و حناچی به دولت ارسال شد و از آنها خواستیم که مبالغی را در اختیار شهرداری تهران قرار دهند.

وی با بیان اینکه تا کنون پولی در اختیار ما قرار نگرفته است، گفت: هر چند که گفتند این پول ها به صورت وام در اختیار شرکت هایی قرار می گیرد که به علت کرونا نباید تعدیل نیرو کنند که شهرداری تهران نیز با اینکه فعالیتش زیاد است اما درآمدهایش افت پیدا کرده و از حناچی می خواهیم که موضوع این نامه را پیگیری کند.

وی یادآور شد: به نظر می رسد از مبلغ 75 هزار میلیاردی که در اختیار دولت قرار گرفته، سه الی چهار میلیارد تومان سهم شهرداری باشد.

برچسب‌ها شورای اسلامی شهر تهران شهر تهران حمل و نقل عمومی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر تهران شهر تهران حمل و نقل عمومی شورای اسلامی شهر تهران شهر تهران حمل و نقل عمومی شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۲۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمل و نقل عمومی از شنبه گران می شود | افزایش ۱۶ درصدی نرخ ورودیه مترو

به گزارش همشهری آنلاین، سال گذشته بود که شورای شهر تهران، افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی افزایش کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی را تصویب کرد اما مقرر شد از اردیبهشت امسال اعمال شود.

سید جعفر تشکری هاشمی درباره نرخ جدید کرایه‌ها گفت: «در شورا سعی کردیم با توجه به شرایط اقتصادی؛ افزایش نرخ کرایه‌ها در حوزه مترو و اتوبوس -که متعلق به شهرداری تهران است و یارانه دریافت می کنند- را حداقلی پیش بینی کنیم. در مورد اتوبوس‌های بخش خصوصی و تاکسی‌ها باید بگونه‌ای نرخ گذاری انجام می‌شد که راننده تاکسی و بخش خصوصی در اتوبوسرانی متضرر نشوند.»

نرخ ورودیه در مترو داخل تهران تنها ۱۶ درصد افزایش داشته است. او با بیان این مطلب تاکید کرد: «بر این اساس تا سقف ۳۰ کیلومتر نرخ محاسبه می‌شود و اگر از ۳۰ کیلومتر بیشتر تردد انجام شود، نرخ محاسبه نمی‌شود. بنابراین نرخ بلیت تک سفر از ۳۳۰۰ تومان به ۴۳۰۰ تومان افزایش پیدا می‌کند. درخطوط حومه برای پرند و هشتگرد نیز افزایش ۳۰ درصدی نرخ تعیین شده است.»

این عضو شورای شهر تهران به نرخ بلیت اتوبوس هم اشاره کرد و گفت: «مبلغ ورودیه در اتوبوس تندرو و عادی ۲۲ درصد افزایش یافته است و به ازای هر کیلومتر پیمایش برای اتوبوس‌های تندرو ۲۰ درصد افزایش و برای اتوبوس‌های عادی ۴۰ درصد افزایش خواهیم داشت. به طور میانگین قیمت تمام شده در اتوبوس تندرو ۲۱ درصد و اتوبوس عادی ۳۰ درصد و اتوبوس‌های ارائه خدمات دربستی نیز شاهد رشد ۴۰ درصدی هستیم.»

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در مورد بهای تاکسی‌ها در سال جاری هم عنوان کرد که حداکثر رشد ۴۵ درصد برای نرخ کرایه تاکسی‌ها خواهیم داشت. البته دقت در مورد سرویس دهی تاکسی های خطی، ضریب شیب معابر محاسبه می شود یعنی بطور متوسط ۱۵ درصد نرخ افزایش پیدا می‌کند.

کد خبر 845190 منبع: ایسنا برچسب‌ها شهردارى تهران تهران حمل و نقل شهری

دیگر خبرها

  • اراک؛ مقصد بعدی اتوبوس های برقی/ درخواست از دولت برای احداث ایستگاه های شارژ
  • حمل و نقل عمومی از شنبه گران می شود | افزایش ۱۶ درصدی نرخ ورودیه مترو
  • تراکم جمعتی تهران به ۱۴۰ نفر در هکتار رسید
  • تکذیب تغییر در تیم اقتصادی دولت
  • تغییر در تیم اقتصادی دولت کذب است
  • نظارتی بر پارکینگ‌های عمومی در کرمانشاه وجود ندارد
  • صیانت از جان شهروندان با برقی سازی خودروها
  • ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه
  • کلاف پیچیده تعرفه خدمات درمانی؛ اصرار دولت، استنکاف پزشکان
  • ابراز نگرانی سران عراق و اردن از تشدید تنش‌ها در منطقه