Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ۱۰۰ روز است که دولت با تشکیل ستاد ملی مقابله با کرونا در برابر با این ویروس منحوس دست و پنجه نرم می‌کند؛ ۱۰۰ روزی که حجت الاسلام والمسلمین روحانی  رئیس جمهور جلسات، دستورات و ارتباطات مختلفی برای مقابله با ویروس کرونا داشته است؛ از ۳۰ بهمن ۹۸ که شیوع ویروس کرونا در کشور  به طور  رسمی اعلام شد، بنابر اظهارات مقامات  و مسئولان دولتی رئیس‌جمهور روز‌های سخت و پرکاری را پشت سر گذاشت؛ در این گزارش در بازده زمانی اسفند ۹۸ تا ۹ خرداد ۹۹  نگاهی به فعالیت‌های حجت الاسلام و المسلمین روحانی در سه ماه گذشته داشتیم که  نشان می دهد رئیس جمهور به طور متوسط هر روز و در بعضی موارد روزی دو بار در جلسات مرتبط با شیوع ویروس کرونا شرکت کرده و یا در روز‌هایی که جلسه‌ای برگزار نشده، به وزرا و مسئولان مربوطه از طریق تماس ویدئو کنفرانسی دستورات لازم را برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ صادر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷۳ دستور و  ۶۹ جلسه کرونایی دولت در مدت  ۱۰۰ روزه

در صد روز گذشته، روحانی ۷۳ دستور مرتبط با بحران کرونا به وزرا صادر کرده است؛ به طور مثال رئیس جمهور ۸ اسفند ۹۸ در پاسخ به نامه سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که در آن، مصوبات جلسه ستاد را تقدیم رئیس‌جمهور کرده بود، بار دیگر یگانه مرجع تصمیم‌گیری در خصوص مدیریت بیماری کرونا را ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا معرفی کرد و دستگاه‌ها و ارکان کشور را به اجرای تمامی مصوبات این ستاد موظف و مکلف کرد.

 روحانی در اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ با تمام استانداران و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و ستاد‌های ۳۱ استان پیرامون مقابله با کرونا گفت‌وگو کرد؛ همچنین استان‌های گیلان، قم و خوزستان بیشترین تماس را داشتند. رئیس جمهور ۵ اسفند ۹۸ در تماس با بهرام سرمست و ارسلان زارع استانداران قم و گیلان، ضمن اعلام همبستگی مجدد با شهروندان این دو استان به ویژه خانواده هم‌وطنانی که جان خود را بر اثر این بیماری از دست دادند، از استانداران این دو استان خواست تا با بسیج همه امکانات، تلاش خود را در مسیر اطمینان بخشیدن به مردم برای تامین سلامت آنان، مضاعف کنند.

طی سه ماه گذشته ۶۹ جلسه مرتبط با کرونا از جمله، ستاد ملی مقابله با کرونا، هیئت دولت، جلسه سران قوا، جلسه ستاد اقتصادی دولت و نشست‌های هم اندیشی، به ریاست شخص رئیس جمهور تشکیل شده؛ رئیس‌جمهور عصر ۶ اسفند ۹۸ در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا گزارش وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را برای مهار و تلاش در مسیر ریشه کنی بیماری کرونا در کشور امیدوارکننده خواند و بیان کرد که از روز شنبه کار و فعالیت در کشور باید به صورت آنچه که در هفته‌های گذشته جریان داشته، ادامه یابد و هراس افکنی و تلاش برای به تعطیلی کشاندن کشور، توطئه دشمنان است.

رئیس قوه مجریه همچنین در  ۷ اسفند ۹۸ در جلسه هیئت دولت با تاکید بر اینکه هیچ تصمیمی برای قرنطینه محل یا شهری مطرح نیست و مردم به شایعات توجه نکنند، اظهار کرد که  تصمیم‌گیری در مورد تعطیلی و یا ایجاد هرگونه محدودیت به خاطر کرونا با ستاد ملی مبارزه با کرونا است.

گفت‌وگوی دیپلماتیک یکی از برنامه‌های رئیس جمهور طی دوران کرونایی به شمار می‌رود که در این زمینه  روحانی از ابتدای بحران کرونا با رهبران ۲۶ کشور درباره کرونا گفت‌وگو کرده و حتی  با برخی از رهبران بیش از یک بار به گفت‌وگو نشسته است. همچنین رئیس قوه مجریه از ابتدای بحران کرونا تا نهم خرداد ۹۹، ۴۳ مرتبه به صورت زنده با شهروندان درباره کرونا سخن گفته است.


حمایت های رهبر معظم انقلاب؛ تنها مرهم دولت در شرایط سخت کرونا

از ابتدای درگیری کشور با ویروس کرونا، در اوج تلاش کادر درمان، رئیس جمهور با ۱۳ بیمارستان تماس ویدئو کنفرانس داشته است؛ روحانی در سال جدید با بیمارستان ثامن‌الائمه نیروی زمینی سپاه پاسداران گرگان به صورت ویدئوکنفرانسی ارتباط گرفته و از هادی حق‌شناس استاندار گلستان در جریان اقدامات درمانی انجام شده در این استان قرار گرفت.

همچنین ارتباط دوم ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور با پزشکان و کادر درمانی مرکز جامع سلامت مهر سمنان بود که در پی این ارتباط با علیرضا آشناگر استاندار این استان گفت‌وگو کرد. همچنین در این گفت‌وگو دکتر دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گزارشی از وضعیت درمان بیماران کرونایی در این مرکز و همچنین اجرای طرح غربالگری کرونا در استان سمنان گزارش‌هایی را به شخص رئیس جمهور ارائه کرد. واحد تولید بافت‌سان ملایر سومین مرکزی بود که روحانی به صورت ویدئوکنفرانس با کارکنان آن و همچنین سید سعید شاهرخی استاندار همدان گفت‌وگو کرد و در جریان روند فعالیت آنان قرار گرفت.

حمایت‌های رهبر معظم انقلاب در این مدت صد روزه از تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا و کادر درمان یکی از موضوعات مهم به حساب می‌آید که روحانی در تاریخ بیست و نهم اردیبهشت امسال در دیدار جمعی از فعالان و نخبگان سیاسی با اشاره به موفقیت‌ها و دستاوردهایی که در زمینه مبارزه با کرونا بدست آمده، می‌گوید که  بی تردید در این عرصه اگر حمایت مقام معظم رهبری از دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا نبود، قطعا نمی‌توانستیم به موفقیت‌های کنونی دست پیدا کنیم. از سوی دیگر سعید نمکی وزی بهداشت در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای بیان کرده که  تبعیت از تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا نتیجه حمایت‌های رهبر معظم انقلاب بود و ما قاطع‌ترین، محکم‌ترین و علمی‌ترین نوع حمایت را از ایشان دیدیم.

تداوم تلاش های کرونایی دولت برای سایر مسائل کشور تا ۱۴۰۰

در دنیای تحت سیطره نظام‌سرمایه داری و سوداگرایی، جمهوری اسلامی از نظر پیشرفت‌های صنعتی و تکنولوژیک و نیز کنترل و مهار بحران کرونا موفقیتی انکار ناپذیر داشته و نظامی مبتنی بر اصول ایمانی و اخلاقی را به نمایش گذاشته که تفاوت مبنایی این نظام با دیگر نظام‌های سیاسی دنیا را واضح‌تر کرده است؛ در این زمینه علیرضا عبدالله زاده کارشناس مسائل اقتصادی معتقد است که ایران جدا از شریک بودن در بحث بحران کرونا با سایر کشور‌های دنیا، با تحریم‌های ظالمانه و محدودیت‌های بین‌اللملی نیز مواجه است.

حال که نگاهی به برخی از جلسات، دستورات و ارتباطات رئیس جمهور در  مدت ۱۰۰ روزه در بازده زمانی اسفند ۹۸ تا ۹ خرداد ۹۹ داشتیم با برخی از فعالیت های دولت آشنا شدیم و این انتظار می‌رود که این سختکوشی‌های دولت تداوم داشته باشد و صرفا در این مدت صد روزه نباشد؛ مدیریت مناسب ویروس کرونا در کشور و با همت کادر درمان موضوع ارزشمند و گران بهایی به شمار می رود و تمدید این تلاش ها برای مردم آن هم در زمان های باقی مانده تا پایان دولت دوازدهم شاید نتیجه قابل قبولی برای دولت زند.

گزارش از محمد علی میرزایی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رئیس جمهور ویروس کرونا محدودیت های کرونایی مقابله با کرونا ستاد ملی مبارزه با کرونا مقابله با کرونا بیماری کرونا ویروس کرونا بحران کرونا گفت وگو اسفند ۹۸ کادر درمان رئیس جمهور ۱۰۰ روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۲۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: انتظار مردم از دولت، کار جهادی و انقلابی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ رئیس جمهور در شورای اداری استان  سمنان  گفت : انتظار رهبر انقلاب و مردم از دولت  انقلابی زیستن و انقلابی عمل کردن و انقلابی اندیشیدن از یک مدیر مجرب این است که یک طرح نو ایجاد کنند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی،  بر ضرورت توسعه در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعت، معدن و مسئله استقلال و اجرای عدالت در همه حوزه‌ها تاکید کرد
وی رشد اقتصادی استان سمنان را پنج و هفت دهم درصد اعلام کرد و گفت: وضعیت اشتغال در استان سمنان خوب و نرخ بیکاری کاهشی است.
رئیس جمهور گفت: وحدت، انسجام و امنیت نعمت‌های موجود در استان سمنان هستند که باید همواره قدردان ان‌ها بود و مورد توجه قرار گیرند.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی ضمن تاکید بر اینکه کار دولت هدایت، حمایت و نظارت است گفت: توانمند سازی، گفتمان سازی و رفع موانع می‌تواند موجب افزایش مشارکت اجتماعی شود.

رئیس جمهور با اشاره به پیشرفت‌های کشور در حوزه علم و فناوری گفت: باید روند پیشرفت و حرکت کشور در این حوزه بررسی و واکاوی تا فناورانه‌تر در این مسیر حرکت کنیم.
رئیس جمهور ابراز داشت: ۱۰۰ هزار  نفر عضو هیات های علمی دانشگاه های کشور  هستند که می‌توان با استفاده از این پشتوانه علمی، پژوهشی و تحقیق، اقدامات بسیار خوبی انجام داد.
وی اضافه کرد: سمنان، استانی علمی و فرهنگی است و باید در همه وزارت خانه‌ها و حوزه‌های مدیریتی کشور در بهره وری بازنگری شود.
رئیس جمهور ضمن بیان اینکه ۲۱۱ واحد راکد در دولت سیزدهم در استان سمنان به چرخه تولید بازگشت  خاطرنشان کرد:  با این اقدام برای چهار هزارو ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد شد.

دیگر خبرها

  • رئیسی: انتظار مردم از دولت، کار جهادی و انقلابی است
  • انتظار مردم از دولت ، کار جهادی و انقلابی است
  • تاکید رئیس‌جمهور بر اجرای دقیق قانون ساماندهی تجارت مرزی برای جلوگیری از قاچاق
  • ضرورت اجرای دقیق قانون تازه تصویب ساماندهی تجارت مرزی
  • مدیران دولتی مقابله با قاچاق را در اولویت قرار دهند
  • تاکید رئیسی بر اجرای دقیق قانون ساماندهی و نظارت بر کولبران
  • ضرورت اجرای دقیق قانون ساماندهی تجارت مرزی
  • مبارزه با قاچاق امری «فرادستگاهی» است
  • تأکید رئیسی بر به کارگیری همه ظرفیت‌ها برای مقابله بی‌امان با قاچاق
  • تاکید رئیسی بر به کارگیری همه ظرفیت‌ها برای مقابله بی‌امان با قاچاق