Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جعفر قادری در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۳ خرداد) مجلس شورای اسلامی بعد از اتمام گزارش نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره اقتصاد کلان کشور و همچنین گزارش همتی رئیس بانک مرکزی، گفت: ضرورت دارد بانک مرکزی به صورت جدی بر روی کنترل نرخ ارز نظارت‌های لازم را داشته باشد، زیرا این موضوع بر روی تورم و قیمت بخش‌های مختلف تاثیر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم شیراز اظهار کرد: با توجه به ضرورتی که برای توجه به طرح‌های عمرانی درکشور وجود دارد، هرچه زودتر لایحه مشارکت بخش‌های غیردولتی با دولت در اجرای طرح‌های عمرانی به صورت ویژه مورد توجه دولت و مجلس قرار بگیرد تا بتوانیم طرح‌های عمرانی را از منابع بخش‌های غیردولتی پیش ببریم و براین اساس فشار بر روی بودجه عمومی کاهش پیدا خواهد کرد.

او درباره وضعیت بهبود فضای کسب و کار، تصریح کرد: این موضوع درحوزه اختیارات وزیر اقتصاد به عنوان رئیس هیات مقررات زدایی است، اما در شرایط فعلی سازمان برنامه و بودجه می‌تواند زمینه توسعه برای بخش‌های مولد را فراهم کرده و شرایط کار را در بخش‌های غیرمولد ناامن کنیم تا سرمایه و منابع به بخش‌های مولد هدایت شود تا زمینه برای کسب درآمد‌های مالیاتی بیشتر فراهم شود.

قادری تصریح کرد: دولت نسبت به بحث کنترل کیفی اعتبارات توجه ویژه داشته باشد، متاسفانه بخش قابل توجهی از اعتبارات به سمت بخش غیرمولد سوق داده می‌شود و نیاز است تا این منابع به سمت بخش مولد هدایت شود تا به دنبال آن رونق تولید و اشتغال ایجاد شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: انتشار اسناد خزانه به منظور تامین مالی دولت باید کمتر مورد توجه قرار بگیرد، در سال‌های گذشته یکی از مواردی که موجب شده نرخ سود تسهیلات شدیدا افزایش پیدا کند و بخش‌های تولیدی دچار مشکل شود همین انتشار اسناد خزانه است و بانک مرکزی نباید اجازه دهد دولت از این طریق تامین مالی برای خود انجام دهد.

او ادامه داد: سود سپرده‌های مازاد بر نرخ سود اعلامی بانک مرکزی باید مشمول مالیات شود تا بانک‌ها به خود اجازه ندهند تا خارج از چارچوب‌های بانک مرکزی سود به مشتریان پرداخت کنند.

قادری بیان کرد: این موضوع جزو مطالبات جدی جامعه است که معاونت برنامه ریزی و سازمان برنامه و بودجه باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند و در تخصیص‌ها انتظار داریم عدالت منطقه‌ای در نظر گرفته شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اکنون معضلات و مشکلاتی مانند بحث آبرسانی در روستاها، اشتغال، کمک به بخش کشاورزی و غیره وجود دارد که دولت باید نسبت به رفع این مسائل اهتمام ویژه‌ای داشته باشد، همچنین طرح‌های اقتصاد مقاومتی باید به صورت ویژه مدنظر دولت قرار گیرد.

او بیان کرد: حجم بودجه بسیار بالاست و دولت باید نسبت به آن صرفه جویی لازم را انجام دهد تا امکان تحقق بودجه امسال فراهم شود، درباره تخصیص ارز به کالا‌های غیر ضروری بانک مرکزی نظارت ویژه‌ای داشته باشد تا زمینه سوءاستفاده و رانت برای دریافت کنندگان این ارز‌ها فراهم نشود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایندگان مجلس بانک مرکزی صحن علنی بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۲۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی

‏مصطفی قمری‌وفا، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی نوشت: بانک مرکزی ضمن تکذیب گمانه‌زنی‌های نادرست رسانه‌ای اعلام می‌کند برنامه‌ای برای انتشار قطوع (دنو) پنج میلیون ریالی ندارد.

او در همین باره مجددا از اصحاب رسانه درخواست می‌کند ضمن دقت‌نظر در انتشار مطالب، اخبار موثق، رسمی و صحیح را از این مرجع دریافت و منتشر نمایند و از اعلام و انتشار اخبار حساس مربوط به حوزه پولی و بانکی به نقل از منابع و مراجع ناشناس و غیر‌رسمی در فضای مجازی به شدت خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • جزئیات دقیق ثبت‌نام و پرداخت وام بانوان بانک مهر ایران | وام ۱۰۰ میلیون تومانی «اندوخته بانوان» را چگونه بگیریم؟ + جدول
  • وام قرض الحسنه ۳۰۰ میلیونی دولت با کارمزد ۴ درصد | وام قرض الحسنه فوری با اقساط ۲ میلیون تومانی
  • پیکر مرحوم پرویز داودی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد
  • باید از ظرفیت «بخش خصوصی» برای تحقق شعار سال بهره گرفت
  • توجه به گسترش کشاورزی دانش‌بنیان، زمینه صادرات مازاد نیاز داخلی را فراهم می‌کند
  • واکنش بانک مرکزی به چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی/ مدیرعامل اسبق بانک صادرات: ارز باید تک نرخی شود/ معاون رئیس جمهور: تلاش دولت این است که شاهد کاهش بیشتر در نرخ تورم باشیم
  • تکذیب چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی
  • واکنش بانک‌ مرکزی به انتشار تصاویر اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی
  • شناسایی ۶۰۰ ملک مازاد دولتی در استان یزد
  • بانک‌هایی که بیشترین سود سپرده را می‌دهند