Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@12:16:55 GMT

توسعه مسیرهای دوچرخه‌سواری در قزوین

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۲۹۷۶

توسعه مسیرهای دوچرخه‌سواری در قزوین

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گقت: امسال ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث زیرساخت‌های مسیر دوچرخه سواری ایمن و ارتقا فرهنگ شهروندی در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایمنا، سعید جهانگیری اظهار کرد: مجموعه مدیریت شهری با فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز در زمینه استفاده از دوچرخه می‌تواند گام بلندی در توسعه و ترویج فرهنگ ورزش همگانی بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: توسعه این رشته در بعد همگانی فواید دیگری چون کاهش مصرف سوخت، آلودگی هوا و بار ترافیکی را به همراه دارد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: براساس طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر قزوین و نظرات کارشناسان این حوزه تا پایان سال ۱۴۰۰، ۷۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در شهر قزوین ایجاد خواهد شد.

جهانگیری با بیان اینکه این طرح از سال ۹۲ در قزوین آغاز شده است، افزود: احداث مسیرهای دوچرخه سواری ایمن بر اساس طرح جامع ترافیک شهر قزوین با جدیت پیگیری می‌شود تا زیرساخت لازم برای استفاده شهروندان علاقمند به دوچرخه در تمام معابر شهر فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۷ درصد از معابر شهر قزوین دارای مسیرهای دوچرخه سواری ایمن است، تصریح کرد: در هر سه منطقه شهرداری مسیر دوچرخه ایمن وجود دارد و این مسیرها تا پوشش کامل شهر ادامه پیدا خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین ادامه داد: هم اکنون ۵۰ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در شهر قزوین ایجاد شده که تا پایان امسال به ۶۰ کیلومتر خواهد رسید.

جهانگیری با بیان اینکه احداث مسیرهای دوچرخه از شمال شهر با جاده سلامت آغاز شده است، یادآور شد: به ترتیب در تمام معابر سطح شهر مسیر دوچرخه احداث می‌شود و در برخی از مسیرها برای افزایش ایمنی تردد دوچرخه سواران از جدا کننده استفاده شده است.

وی افزود: به موازات احداث مسیرهای دوچرخه، ایمن‌سازی این مسیرها هم باید مدنظر قرار می‌گیرد تا در هنگام دوچرخه سواری مشکلی برای دوچرخه سواران رخ ندهد.

منبع: ایرنا

کد خبر 426775

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهرداری شهر مدیریت شهری مدیران شهری شهرداری قزوین شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق حمل و نقل و ترافیک شهر مسیرهای دوچرخه دوچرخه سواری مسیر دوچرخه شهر قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۲۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور سه دوچرخه سوار استان در اردوی تیم ملی

 اردوی تیم ملی دوچرخه سواری مردان و بانوان ایران در رده سنی بزرگسالان، امید و جوانان تا بیست و یکم اردیبهشت  به میزبانی پیست دوچرخه سواری مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار می‌شود.
 آیدین علیاری در رده بزرگسالان، در رده امید،علی لبیب و در رده جوانان، پردیس فیض اللهی به عنوان نمایندگان آذربایجان شرقی در این اردو حضور دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • محمودآباد میزبان تور بین‌المللی دوچرخه سواری خزر شد
  • نخستین پارک آموزش ترافیک شهرداری قزوین در محله هادی آباد 
  • نقش موثر ایران در کریدورهای بین‌المللی از اقدامات تا انتقادات
  • دوچرخه سواران قزوینی در اردوی آسیایی
  • ۷۰ نقطه حادثه در مسیرهای اربعینی ایمن سازی شدند
  • تور بین المللی دوچرخه سواری خزر به میزبانی محمودآباد
  • همایش دوچرخه سواری و کوهپیمایی به یاد ورزشکار فقید
  • برگزاری پنجمین دوره مسابقات ملی دوچرخه‌سواری جام چشمه سبز گلمکان
  • معرفی رکابزنان اعزامی به مسابقات کوهستان قهرمانی آسیا
  • حضور سه دوچرخه سوار استان در اردوی تیم ملی