Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@18:05:41 GMT

هزار تُن گوجه از کشاورزان جنوب کرمان خریداری شد

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۲۹۸۰

هزار تُن گوجه از کشاورزان جنوب کرمان خریداری شد

به گزارش ایرنا کریم عباس‌زاده روز سه‌شنبه در سفر به جنوب کرمان در جمع خبرنگاران افزود: طرح خرید حمایتی باید از هفتم خرداد ماه سال جاری آغاز می‌شد ولی با توجه به ابلاغیه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و تخصیص اعتبار، از ۱۰ خردادماه آغاز شد و در این طرح گوجه‌فرنگی به صورت نامحدود و حمایتی از کشاورزان جنوب کرمان خریداری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی قیمت فروش گوجه را در بازار امروز  یکهزار و ۶۰۰ تومان عنوان کرد و گفت: این افزایش قیمت با ورود سازمان تعاون روستایی رقم خورد.

مدیر کل بازرگانی محصولات کشاورزی سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور با بیان اینکه پنج کارخانه رب‌گوجه در شهرستان‌های جنوبی استان کرمان اقدام به خرید حمایتی گوجه فرنگی می کنند، تصریح کرد: شرکت تعاونی تولیدی و توزیعی «ویس» جیرفت، شرکت تعاونی کشاورزی «عنبر» کهنوج، شرکت «ترگل» کهنوج، «نیلی صنعت» عنبرآباد و شرکت صنایع غذایی سبزوارن جیرفت اقدام به خرید گوجه‌فرنگی کشاورزان  جنوب کرمان می‌کنند.                      

 وی اظهار داشت: به ازای هر کیلوگرم گوجه‌فرنگی مبلغ ۴۰۰ تومان یارانه توسط دولت پرداخت می‌شود.

عباس‌زاده به آخرین وضعیت خرید حمایتی گوجه در جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش  از ۱۰۰۰ تُن گوجه‌فرنگی توسط مراکز مشخص شده، از کشاورزان خریداری شده است.

در سال زراعی ۹۸_۹۹، ۱۲ هزار هکتار از اراضی جنوب کرمان به کشت گوجه فرنگی اختصاص یافته است که ۴۵ درصد از گوجه کشور در جنوب کرمان و در خارج فصل است.

طبق برآورد کارشناسان جهاد کشاورزی امسال ۴۸۰ هزار تُن گوجه‌فرنگی از مزارع جنوب کرمان برداشت می‌شود.

به گفته مسوولان در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان ۱۴ کارخانه رب‌گوجه وجود دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی تعاون روستایی کرمان جیرفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی تعاون روستایی کرمان جیرفت وزارت جهاد کشاورزی تعاون روستایی کرمان جیرفت جنوب کرمان گوجه فرنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۲۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید

آفتاب‌‌نیوز :

گوجه فرنگی و لیمو دو میوه خاص هستند که برای درمان سرما خوردگی بسیار موثر هستند.

گوجه فرنگی برای سرماخوردگی:

آب گوجه فرنگی نوشیدنی محبوبی است که طیف گسترده‌ای از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها را برای بدن تأمین می‌کند. آب گوجه فرنگی بسیار مغذی است و سرشار از بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم است. به عنوان مثال، نوشیدن فقط 1 لیوان (240 میلی لیتر) آب گوجه فرنگی تقریباً نیاز روزانه شما به ویتامین C را تأمین می‌کند و 22٪ از نیازهای ویتامین A شما را به صورت آلفا و بتاکاروتنوئیدها برآورده می‌کند. آب گوجه فرنگی و سایر محصولات گوجه فرنگی ممکن است خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را کاهش دهد.

لیمو برای سرماخوردگی:

لیمو منبع خوبی از ویتامین C است. همانطور که می‌دانید در زمان سرماخوردگی خوردن ویتامین c بسیار مهم است. یک لیمو حدود 31 میلی گرم ویتامین C را تأمین می‌کند، که 51 درصد از میزان مورد نیاز مصرف روزانه مرجع (RDI) است. تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن میوه و سبزیجات سرشار از ویتامین C خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته را کاهش می‌دهد.

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • ۱۷ هزار تن توت فرنگی در مازندران تولید می‌شود
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند