Web Analytics Made Easy - Statcounter

امتداد - بیمه مرکزی در بخشنامه‌ای به شرکت‌های بیمه بر ممنوعیت اعطای اختیارات غیرمجاز و پرداخت‌های غیرقانونی و خارج از چارچوب آیین‌نامه‌های مربوطه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، مهرداد رضایی مدیرکل نظارت بر شبکه خدمات بیمه‌ای بیمه مرکزی در بخشنامه‌ای برای مدیران عامل شرکت‌های بیمه بر ممنوعیت انعقاد هرگونه تفاهم‌نامه با کارگزاران رسمی بیمه مبنی بر اعطای اختیارات غیرمجاز و پرداخت‌های غیرقانونی و خارج از چارچوب آیین‌نامه‌های مربوطه تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بخشنامه آمده است: حسب بررسی‌های به عمل آمده مشخص شده است برخی از شرکت‌های بیمه با انعقاد تفاهم‌نامه‌های غیرمتعارف فیمابین با کارگزاران رسمی بیمه، اقدام به اعطای وظایف و اختیاراتی خارج از چارچوب‌های قانونی با آنها می‌نمایند و همچنین مبالغی افزون بر میزان کارمزد قانونی متعلقه، پرداخت می‌کنند.

در ادامه این بخشنامه تصریح شده است: از آنجا که انعقاد و اجرای این‌گونه تفاهم‌نامه‌ها مغایر با قوانین و مقررات جاری است و موجبات اختلال در سلامت بازار بیمه کشور را فراهم می‌کند، خواهشمند است دستور فرمایید ضمن تاکید بر رعایت مراتب فوق، موضوع طی بخشنامه‌ای به تمامی واحدهای ستادی، شعب و نمایندگان تابعه آن شرکت اعلام و نسخه‌ای از آن را نیز به این اداره کل ارسال کنند.

در این بخشنامه تاکید شده که در صورت عدم رعایت مراتب فوق‌الذکر، بیمه مرکزی اقدامات نظارتی لازم را به عمل خواهد آورد.

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۳۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام نرخ حق بیمه شخص ثالث خودروها در سال ۱۴۰۳ + جدول

 نرخ حق بیمه شخص ثالث خودروهای سواری و سنگین در سال ۱۴۰۳ با محاسبه نرخ دیه و مالیات جدید اطلاع رسانی شد.

اقتصادآنلاین در گزارشی نوشت: در میان انواع طرح‌های بیمه‌ای که از جانب شرکت‌های مختلف ارائه می‌شوند، بیمه شخص ثالث همچنان پرمخاطب‌ترین نوع بیمه است. بدون شک یکی از دلایل اصلی سهم بالای بیمه شخص ثالث در بازار ایران، اجباری بودن این بیمه است. به‌صورتی‌که اگر وسیله نقلیه‌ای تحت این پوشش نباشد، ممکن است عواقب جبران‌ناپذیری داشته باشد که به آن خواهیم پرداخت.

اما به‌راستی بیمه شخص ثالث چه مواردی را پوشش می‌دهد و علت نام‌گذاری این بیمه چیست. در پوشش بیمه شخص ثالث، شخص اول مالک وسیله نقلیه یا بیمه‌گزار، شخص ثانی شرکت بیمه یا بیمه‌گر و شخص ثالث فرد زیان‌دیده غیر از راننده مقصر در حادثه هستند.

برای مثال در یک حادثه رانندگی هزینه درمان، فوت و خسارت وارد شده به اموال تمامی افراد زیان‌دیده، تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار می‌گیرد. راننده مقصر نیز تحت پوشش بیمه حوادث راننده که به تازگی جزئی از بیمه شخص ثالث شده است قرار می‌گیرد. با این تفاوت که بیمه حوادث راننده تنها خسارت‌های جانی را پوشش می‌دهد و در برابر خسارات مالی مسئولیتی ندارد.

بیمه شخص ثالث را تمامی شرکت‌های بیمه ارائه می‌دهند و نرخ بیمه در شرکت‌های مختلف می‌تواند متفاوت باشد. همچنین تفاوت در کیفیت ارائه خدمات این بیمه می‌تواند تأثیر بسزایی در میزان رضایت بیمه‌گزار داشته باشد.

دیگر خبرها

  • بخشنامه دستمزد مبنای کسر حق بیمه در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • آلمان به افراد «یهودستیز» حق شهروندی اعطا نمی‌کند
  • بازدهی ۷۸ درصدی سهام بیمه ملت در بازار سرمایه
  • بازدهی ۷۸ درصدی سهام بیمه ملت در بازار سرمای
  • تخریب دیوار باغ گیاه‌شناسی نوشهر؛ قانونی یا غیرقانونی؟
  • ◄ اصطلاحات بیمه/ بخش اول
  • رتبه بندی شرکت‌ های بیمه ای بزودی اجرایی می شود
  • گردهمایی مدیران و کارگزاران دولت باحضور رئیس‌جمهور
  • اخبار سیاسی ۶ فروردین؛ حکم دیگر رهبر انقلاب برای روزه‌داران/تاکید رئیسی بر جلوگیری از رخنه فساد
  • اعلام نرخ حق بیمه شخص ثالث خودروها در سال ۱۴۰۳ + جدول