Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام سید حسن خمینی در مراسم رزمایش برکت امام خمینی(ره) که امروز در مرقد حضرت امام برگزار شد، با بیان اینکه امسال شرایط ویژه‌ای بر تمام جهان حاکم است و این شرایط باعث شد که مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) از شکل رسمی خارج شود، گفت: حضور پرشور و عاشقانه‌ای که هر سال در مراسم رحلت حضرت امام داشتیم را باید به سال‌های بعد موکول کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: البته گزینه‌های دیگری هم برای برگزاری مراسم مطرح بود که نهایتا با رهبری در این باره مشورت کردیم.

حجت‌الاسلام حسن خمینی با تاکید بر اینکه در اسلام فقر محترم نیست اما فقیر محترم است، گفت: معدود مواردی است که مضطر و مبدا هیچ احترامی ندارد اما آنچه که معتصف به این صفت است، محترم شمرده می‌شود.

وی افزود: در مذمت فقر بسیار گفته شده که مهمترین آن این است که فقر می‌تواند به کفر بیانجامد. از این رو بسیار به زدودن فقر از چهره خانواده‌ها و جامعه توصیه شده است.

حجت‌الاسلام حسن خمینی با بیان اینکه وظیفه اصلی حکومت اسلامی رفع فقر و محدودیت است، تاکید کرد: ‌اگر به حاکمیت نمره داده شود، یکی از عوامل اثرگذار در تعیین نمره این است که آن حاکمیت چه مقدار در رفع فقر عمل خوب کرده است.

وی اظهار داشت: البته امروز تعریف فقر متفاوت شده است که اهل فن این موضوع را بهتر بلدند. اما هر چه‌قدر که فقر ستودنی نیست و مذموم است، فقیر محترم است.

یادگار امام با بیان اینکه باید یک انسان در زندگی خود درد هم‌نوعان را داشته باشد، ادامه داد: در تعبیر دینی ما هم هر چقدر که افراد به دیگران اهمیت بدهند، به همان اندازه روح بزرگ و شخصیت انسان‌وار دارند.

وی با تاکید بر اینکه اخلاق در مرنج و مرنجان خلاصه می‌شود، گفت: اما آنچه که مهم‌تر است این است که نباید نسبت به رنج دیگران بی‌تفاوت باشیم. موضع امام راحل در سال‌های پایانی عمرش بحث جنگ فقیر و غنی نبود بلکه موضوع جنگ فقر و غنا بود و جامعه باید به سمت رفع هرگونه محدودیت گام بردارد.

یادگار امام با بیان اینکه از تلاش دوستان در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای اینکه درد کوچکی از بخش کوچکی از جامعه را می‌زدایند تشکر می‌کنم، گفت: این اقدامات بسیار ارزشمند و پسندیده هستند اما آنچه که مهم‌تر است، این است که بتوانیم از ظرفیت‌های کشور و توان داخل نهایت استفاده را داشته باشیم؛ چراکه می‌دانیم دشمنان قسم خورده‌ای داشتیم و خواهیم داشت اما با همه این‌ها با توان داخل این رزمایش‌ها در حال انجام است.

وی همچنین با تقدیر و تشکر از پزشکان و پرستاران و کادر درمانی در این شرایط کشور گفت: پزشکان و پرستاران و کادر درمان، کشورمان را روسفید کردند و شاهد توانایی‌های بسیار خوبی از دولت و مجموعه عوامل در کنترل شرایط کرونا بودیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سید حسن خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۳۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما: عباس عبادی گفت: اکنون ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از همکاران پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تامین اجتماعی و نیرو‌های مسلح مشغول به خدمت هستند.
وی افزود: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیرو‌های طرحی بودند استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت بوده و تعداد محدودی از همکاران ما در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده اند.
معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا و ... در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آنها در مجلس بتوان اقدمات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.
عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یک چالش عمومی جهانی است و کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، گفت: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چندسال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

دیگر خبرها

  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان
  • واکنش طالبان به کشف گورهای جمعی در خان یونس
  • کابل: از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین حمایت می‌کنیم
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • پیوند میدان و دیپلماسی‌
  • حضور در یادواره‌ شهدا وظیفه‌ای ملی و انسانی است
  • آغاز حج عمره پس از ۹ سال انتظار
  • اصل کار شورای هماهنگی اجرای مراسم بر مبنای حکومت است
  • وظیفه محوری سپاه، پاسداری از انقلاب اسلامی است
  • معاون سیاسی طالبان: کشورهای اسلامی باید از فلسطین حمایت کنند