Web Analytics Made Easy - Statcounter

اشرفی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۲ میلیون دلار محصولات تولیدی تعاونی های خراسان جنوبی صادر شد، گفت: سال گذشته توانستیم با ایجاد ۷۴ تعاونی جدید برای بیش از یک هزار نفر فرصت شغلی به وجود آوریم.

«غلامرضا اشرفی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند اظهار داشت: طی سال گذشته در حوزه تعاونی های بانوان و تولیدی اقدامات موثری انجام داده ایم و در حال حاضر بسیاری از تعاونی های خراسان جنوبی فعالیت های مثبتی را انجام می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه 910 تعاونی فعال در گرایش های مختلف در استان داریم، افزود: در این تعاونی ها بیش از 202 هزار نفر از بانوان و 504 هزار نفر مرد مشغول به کار هستند؛ این تعداد تعاونی تاکنون توانسته اند در خراسان جنوبی هشت هزار و 549 اشتغالزایی به همراه داشته باشند.

 

وی در ادامه بیان کرد: در خراسان جنوبی تاکنون 681 تعاونی غیرفعال و یک هزار و 414 تعاونی به دلیل به اتمام رسیدن پروژه های کاریشان منحل شده اند.

 

اشرفی با تأکید بر اینکه تعاونی های خراسان جنوبی باید به موضوعات آموزش و برندسازی توجه داشته باشند، ادامه داد: تاکنون در خراسان جنوبی 10 تعاونی توانسته اند برای محصولات تولیدی خود برند کسب کنند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه تعاونی های استان باید همواره فعال و در راستای تحقق شعار سال جاری «جهش تولید» فعالیت کنند، افزود: ما هیچ نیازی به تعاونی های اسمی و غیرفعال نداریم؛ یک تعاونی فعال و موثر باید به موضوعات کیفیت، برند و توانمندسازی توجه داشته باشد.

 

وی بیان کرد: امسال تصمیم گرفتیم تا تعاونی های خراسان جنوبی برنامه محور عمل کنند و هر کدام از تعاونی ها بر اساس هدف خود باید یک سری اقدامات را انجام دهند و این موضوعات مهم را در سال جاری رصد خواهیم کرد.

 

اشرفی با اشاره به اینکه در سال گذشته 74 تعاونی جدید در خراسان جنوبی تاسیس شد، ادامه داد: در این راستا توانستیم برای یک هزار و 232 نفر در استان فرصت شغلی به وجود آمد که سبب رونق اشتغال و کارآفرینی در جامعه شد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در خصوص صادرات محصولات تولیدی تعاونی های خراسان جنوبی اظهار داشت: در سال گذشته حدود 12 میلیون دلار از محصولات تولیدی تعاونی های استان به دیگر نقاط جهان صادر شد و امسال نیز برنامه ریزی هایی برای افزایش صادرات محصولات تولیدی تعاونی استان انجام داده ایم.

 

وی به برنامه های سال جاری اشاره کرد و گفت: در سال جاری تشکیل تعاونی های بانوان، جوانان، توسعه و عمران و دانش بنیان را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و امیدواریم بتوانیم در راستای ایجاد فرصت های شغلی جدید اقدامات موثری را انجام داده باشیم.

 

اشرفی در پایان با اشاره به اینکه در سال گذشته 150 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به هر یک از تعاونیهای توان یاب خراسان جنوبی پرداخت شد، افزود: این تعاونی ها مربوط به جامعه هدف بهزیستی استان هستند و در این حیطه فعالیت دارند.

 

 

 

پایان پیام/573

منبع: شبستان

کلیدواژه: مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی برندسازی تعاونی ها صادرات محصولات تولیدی تعاونی تعاونی های خراسان جنوبی خراسان جنوبی سال گذشته سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۳۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۹۶۰ تن سبزیجات برگی از گلخانه‌های خراسان جنوبی

شایسته با اشاره به اینکه از ابتدای سال از سطح ۹۳.۵ هکتار از گلخانه‌های استان بیش از ۱۲ هزار تن تن انواع محصولات سبزی و صیفی، ۱.۵ میلیون انواع گل شاخه بریده، ۲۸۰ هزار عدد انواع نشاء گل و گیاه زینتی و محصولات سبزی و صیفی و ۹۶۰ تن انواع سبزیجات برگی برداشت شده است گفت:این میزان نسبت به سال گذشته ا ۵ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: تولیدات گلخانه‌های استان ۵۱ درصدی  افزایش داشته است.

ارزش محصولات گلخانه‌ای از جمله گوجه فرنگی، فلفل، خیار و سبزیجات برگی، ۷۹۶ میلیارد و ۸۰۰ ملیون تومان است. 

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: بیشترین سطح گلخانه در استان به ترتیب مربوط به شهرستان‌های فردوس، قاین و خوسف است.

شایسته افزود: خراسان جنوبی ۵۷۰ خانوار بهره بردار در گلخانه‌ها دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • برداشت ۹۶۰ تن سبزیجات برگی از گلخانه‌های خراسان جنوبی
  • افزایش ا ۵ درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی
  • افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی
  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان
  • صادرات تعاونی های خراسان جنوبی ۴۹ درصد افزایش یافت
  • میزان صادرات زنجان در سال جاری ۶۵۸ میلیون دلار هدفگذاری شد