Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@20:15:01 GMT

زندان‌های عراق پر از داعشی‌ها شد

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۳۲۱۸

زندان‌های عراق پر از داعشی‌ها شد

یک منبع امنیتی عراق شامگاه دوشنبه (روز گذشته) خبر داد که زندان‌های این کشور تقریبا از عناصر گروه تروریستی داعش که طی سال‌های گذشته بازداشت شدند، پر شده است.

این منبع به شبکه خبری «روسیا الیوم» گفت که بیش از سه هزار نفر از عناصر داعش از ماه‌ها پیش، محکوم به اعدام شده‌اند، ولی مجازات آنان انجام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد، برخی از عناصر داعش که محاکمه شده‌اند، «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» یک سال پیش، آنان را به نیرو‌های عراقی تحویل دادند.

چندی پیش، «حاکم الزاملی» رئیس پیشین کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق خواستار اعدام عناصر وابسته به داعش شده بود.

در همین ارتباط، «حسن سالم» نماینده فراکسیون «الصادقون» در پارلمان عراق اواسط اردیبهشت از «برهم صالح» رئیس جمهور عراق خواست تا حکم اعدام عناصر داعش را امضا کند.

وی از صالح خواست تا به حرمت خون‌های ریخته شده در (مکیشیفه و تل الذهب)، اجرای احکام اعدام شش هزار تروریست را که حکم نهایی و قطعی آن‌ها از سوی دستگاه قضایی کشور صادر شده، امضا کند.

این نماینده عراقی خبر داد: «آن‌ها (عناصر داعش) در حال استفاده از بهترین خدمات هتلینگ ارائه شده در زندان‌ها هستند و از بودجه کشور سالانه صد‌ها میلیون دلار صرف [نگهداری]آن‌ها می‌شود در حالی که این مبالغ باید صرف ملت و خانواده‌های شهدا شود. ما نمی‌خواهیم بیش از این، این امر طول بکشد و وعده داده شود».

پیشتر «محمد اللکاش» نماینده سابق پارلمان عراق درباره زمزمه برخی شخصیت‌های سیاسی از جمله رئیس‌جمهور این کشور درباره ضرورت آزادی زندانیان به بهانه شیوع ویروس کرونا هشدار داده بود.

این نماینده سابق پارلمان عراق در ادامه برهم صالح را خطاب قرار داد و از او پرسید که آیا نمی‌توانستید پیش از اینکه از نخست وزیر بخواهید که برخی از زندانیان [تروریست]را مشمول عفو کند، حکم‌های اعدام برخی از آن‌ها را امضا کنید؟

وی افزود: هزاران مجرم محکوم به اعدام به دلیل داشتن پرونده‌های تروریستی در زندان به سر می‌برند و حکم آن‌ها نهایی و قطعی شده است، اما مدتهاست که این احکام امضا نشده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: داعش گروه تروریستی داعش عراق پارسی خبر زندان پارلمان عراق عناصر داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۳۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان

حزب التحریر که گفته می‌شود تفکر آنها نزدیک به داعش است در بیانیه‌ای از بازداشت سخنگوی خود توسط حکومت طالبان خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، حزب التحریر در افغانستان با انتشار بیانیه‌ای در شبکه ایکس اظهار داشت شماری از اعضای آنها از طی دو ماه گذشته توسط نیروهای امنیتی حکومت افغانستان به جرم دعوت و فعالیت و برپایی خلافت اسلامی بازداشت شده‌اند.

این بیانیه افزود «سیف الله مستنیر» سخنگوی حزب التحریر نیز توسط حکومت طالبان بازداشت شده است.

در این بیانیه با انتقاد از حکومت طالبان آمده است نظام حاکم سد راه دعوت به سوی خیر است و باید افراد بازداشت شده را رها کنند.

حکومت طالبان طی سال گذشته دهها نفر از اعضای حزب التحریر را در نقاط مختلف افغانستان به اتهام تبلیغ برای گروه تروریستی داعش بازداشت کرده است.

حزب التحریر که بسیاری از افراد این گروه را در افغانستان تروریستی می‌خوانند با شعار برقراری خلافت اسلامی در بیش از یک دهه اخیر از طریق فضای مجازی، پخش ماهنامه و هفته نامه، تریبون مساجد و حتی در دانشگاه‌های افغانستان فعال بوده است.

دادگاه طالبان 20 عضو «حزب التحریر» را به 3 سال زندان محکوم کردطالبان: فعالیت «حزب التحریر» و «جمعیت اصلاح» در دانشگاه‌ها ممنوع استبازداشت اعضای «حزب التحریر» به اتهام تبلیغ برای داعش در شمال افغانستان

مرکز تحقیقی «پیک» پیش از این گزارش داده بود کشورهایی که از گروه تروریستی داعش در افغانستان حمایت می‌کنند با هدف ایجاد پایگاه فکری برای جریان‌های تکفیری ساز، کار تبلیغاتی را از طریق «حزب‌التحریر» در این کشور راه اندازی کرده‌اند.

برخی سران سیاسی و شخصیت‌های افغانستان گفته بودند حزب التحریر با شعار خلافت جهانی اسلام، با ترویج عقاید وهابیت در بین مردم برای گروه‌های تروریستی داعش و النصره سربازگیری می‌کند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای تیپ قدس در سوریه
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • وزیر صهیونیست خواستار اعدام اسرای فلسطینی شد
  • یونیسف: ۱۴ هزار کودک فلسطینی کشته شدند
  • بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد!
  • مواضع بن‌غفیر باردیگرخبرسازشد/اعدام زندانیان فلسطینی به‌بهانه جا!
  • بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
  • (ویدئو) نطق جنجالی نماینده پارلمان بریتانیا در انتقاد از سیاست دوگانه انگلیس
  • بازداشت ۱۰ مظنون داعشی دیگر در ترکیه